Just! miehen piti nukkua työmatkalla hyvin yöt jotta jaksaa sitten taas antaa mun nukkua
viikonloppuna, mutta ei vieläkin ollaan baarissa siellä : (
Mua ketuttaa nää työmatkat (1vko kuussa matkustaa).
Kun niistä ei saa edes mitään vapaita tms.
Kiitos kun sain purkaa!
Kommentit (20)
Jos sitä on vaikea hyväksyä, kannattaa vaihtaa miestä, tai miehen vaihtaa työtä.
Asiakassuhteita luodaan ja vahvistetaan noilla illallisilla tai iltamenoilla. Usko pois, jos miehesi on ollut päivän töissä (pahimmillaan työpäivät matkoilla venyvät aamukahdeksasta iltakahdeksaan, olenpa ollut joskus toimistolla yli puolen yön), hänkin haluaisi illalla mieluummiin nukkumaan. Hänet on kuitenkin reissuun lähetetty tiettyä tarkoitusta varten ja hän tekee työnsä.
Et voi olettaa, että miehesi ottaisi työmatkansa loman kannalta. Hän on töissä.
Ja voisi valita nukkumisen, mutta ei sitten eilenkään osannut : (
Kivaa saada taas väsy mies kotiin kun voisi saada pirteän, ihan oma valinta. Ja ei se noin yksinkertaista ole, että vaihda miestä!
Mieheni työnkuva on muuttunut enkä pidä siitä, mutta meillä on sentään yhteisiä lapsia joten ero tämän takia en nyt ole kovin realistista.
Sovimme vain etukäteen että hän nukkuu mahdollisimman hyvin yöt siellä kun on mahdollisuus mutta baari veti enemmän puoleensa : (
-ap
niin pidä siitä kiinni. Mies valvokoon, oli sitten kuinka väsynyt tahansa. Baarireissu oli miehen oma valinta, hän kantakoon väsymyksestään vastuun. Näin minä ajattelisin asian.
Juurihan selität, että tuo miehesi baareilu ei kuulu työnkuvaan.
ja tällä kertaa ei olisi ollut mikään pakko baareilla, ei vaan osannut sanoa ei kun sinkkuduunikaverit pyysi mukaan..
Joskus hänen onkin pakko illastaa nyt ei olisi ollut.
Ja tosiaan sovimme, että hän huolehtii kunnon unista.
Meillä on valvottu 2. 5 vuotta lapsen kanssa.. (ilman tukiverkkoa)
-ap
Kovasti komppaan ap:tä. Itselläni on ihan vastaavia kokemuksia miehen matkatöistä. Itse kun jaksaa se yksinäisen viikon lasten kanssa sillä odotuksella että sitten kun se mies sieltä tulee hotellissa nukuttujen hyvien unien jälkeen ja saa ehkä itsekin nukkua jonkun yön kunnolla, niin eiköhän mies taas ajattele että ihana päästä vihdoin kotiin lepämään!!!
Ei siinä auta muu kuin keskustelu ja keskustelu ja vielä vaan keskustelu.
Onneksi miehenkin kestokyky on heikentynyt ja nykyään oikasti nukkuu siellä työmatkoillaan juhlinnan sijaan. Mutta nyt on lapsetkin jo isoja...
Kestämistä ap.
Monet äidit pärjäävät ilman tukiverkkoa ja ilman miestä ihan hyvin, vaikka lapsi ei koskaan nukkuisi.
Erittäin outona pidän, jos yhden valvotun yön jälkeen ollaan ihan piipussa.
Vierailija:
niin pidä siitä kiinni. Mies valvokoon, oli sitten kuinka väsynyt tahansa. Baarireissu oli miehen oma valinta, hän kantakoon väsymyksestään vastuun. Näin minä ajattelisin asian.
Lieneekö samassa paikassa kuin minun...?
Meillä lapsi valvottaa, kävelee, hiippailee yöllä jne. On aina nukkunut maks 8 tunnin yöunia ja nekin pätkissä. Kuulemma poikkeuksellisen utelias ja fiksu lapsi, ei ole hätää lääkärin mielestä. Äitiä ja isää ja isoveljeä kyllä väsyttää : (
Kai tämä tästä joku päivä tasaantuu..
-ap
Meillä myös sovittu, että kun ollaan poissa kotoa ja on mahdollisuus nukkua hyvin, niin molemmat käyttää sen tilanteen hyväksi.
Joskun on tilanteita, että on pakko illallistaa, mutta ainakin minun ja mieheni töissä voi illallisen jälkeen lähteä nukkumaan... sinkku työkaverit pärjää yksin baarissa.
Pidä kiinni siitä viikonlopun nukkumisestasi. Mies on tehnyt jo valintansa omasta puolestaan.
ps. ne jotka valittaa, yhden yön väsyttämisestä... empatia ei ole teiltä pois! Ei täällä yhden yön väsymyksiä valitella! ne, jotka ovat pitkät valvomiset kokeen, kyllä tietävät mistä on kysymys.
Minä en ymmärrä, miten joku tuommosesta jaksaa valittaa. Minusta Suomessa on ihan liikaa totuttu semmoseen " kahdeksasta neljään" päivään. Mun mies (asumme siis ulkomailla) on myös paljon matkatöissä (keskimäärin viikon kuukaudessa) ja tekee sinä aikana pitkää päivää (yleensä aina yli 12 tuntia) ja silti se kyllä työkaverinsa kanssa käy vielä iltaisin baarissa.
Anna miehes mennä sinä aikana, onhan se parempi, että siellä työmatkoilla baarissa juoksee, kuin että kotona ollessa joka ilta baarissa olis.
Mun mies tekee aina pitkiä päiviä, on harvoin ennen iltakahdeksaa kotona, mutta minä olen iloinen, että miehellä sentään on hyvä työ. Minä olen aina yksin pojan (4v.) kanssa ja valvon öitä (poika on aina ollut huono nukkuja). Tämä on täällä meidän asuinmaassa aika normaalia, eikä siitä viiti valittaa.
Vierailija:
ps. ne jotka valittaa, yhden yön väsyttämisestä... empatia ei ole teiltä pois! Ei täällä yhden yön väsymyksiä valitella! ne, jotka ovat pitkät valvomiset kokeen, kyllä tietävät mistä on kysymys.
sitten niistä pidetään kiinni. Mies saa itse päättää kuinka väsyneenä haluaa lapsen valvomiset " vuorollaan" hoitaa. Väsyttää sekin (henkisesti) jos ei ikinä voi mennä baariin hetken mielijohteesta kun kaverit pyytävät, koska kotona on etukäteen PITÄNYT LUVATA, että " juu, juu, en valvo ja olen sitten pirteä kotiin tullessani" ...
Mitä se sinua risoo, vaikka mies olisi puhkiväsynyt valvoessaan sitten kotosalla, sinähän kuitenkin NUKUT! Vai onko teillä tapana sitten purkaa aiemmat sopimukset lapsen hoidosta, jos mies on sattunut lipsahtamaan viihteelle? Silloin on jotain mätää parisuhteen tasa-arvossa ja myös sinussa, jos kiltisti näissä tilanteissa nielet miehenkin osuuden vastuusta...
Meillä ainakin KUMPIKIN saa mennä miten haluaa. Joskus MOLEMMILLE käy niin, että esim. tulee lähdettyä kavereiden kanssa syömään ja tarkoitus on tulla heti illallisen jälkeen kotiin, mutta sitten tekeekin vielä mieli ottaa pari drinkkiä baarin puolella. Ei siinä sen kummempaa kuin että soittaa/tekstaa kotiin jääneelle osapuolelle, että meneekin myöhempään (ettei toinen huolestu). Ja jos seuraavalle päivälle on sovittu jotain lapsen tai kodinhoidosta, ne hoidetaan. Baariin jäävä osapuoli itse päättää kuinka paljon haluaa ennen näitä velvollisuuksiaan nukkua ja missä kunnossa olla...
Risookohan sinua nyt ihan oikeasti se, että miehesi on sitten väsynyt myöhemmin lasta hoitaessaan (eikö sen pitäisi lähinnä risoa miestä) vai mahdollisesti ihan vaan se, että miehesi on baarissa pitämässä hauskaa (mustasukkaisuus)?
Aina on niitä jotka sanoo, ettei saa valittaa kun jollain on asiat vielä huonommin. Mutta se on yksi mielen sairaus tämä totaalinen empatiakyvyn puutekin, joten antaa tyhjien tynnyrien vaan kolista!
t: toinen huonounisen lapsen äiti, jonka mies tekee reissuhommia.
Minäkään en ymmärrä, miksi se sinua harmittaa, jos mies menee baariin jos hän kuitenkin hoitaa sovitut velvollisuudet palattuaan (jos ei hoida niin pistä hoitamaan). Eikö sen väsymyksen pitäisi lähinnä miestäsi sitten harmittaa?
Anna miehen päättää omista menoistaan ja mene sinäkin välillä. Ja tällä ei ole mitään tekemistä minkään " olisit onnellinen, että miehesi osallistuu edes kotona ollessaan" -jutun kanssa. Kummatkin hoitaa omat valvomisensa kuten sovittu ja sillä sipuli. Ei kai sitä aikuista miestä tarvi vannottaa pysymään pois baarista, että näin tapahtuisi?
Niin ei se mies aina ihan pysty hoitamaan hommaansa + ei jaksa sitten viettää sitä yhteistä ilta-aikaa minun kanssani viikonloppuna mikä sekin olisi tärkeää. + kyllä meillä on luottamuspulakin (ja sekin syystä).
Ei nämä asiat nyt niin yksinkertaisia useinkaan ole..
Minä toivon jaksamista kaikille väsyneille vanhemmille ja varsin reissutyöläisten puolisoille!
-ap
edes näiksi öiksi kun mies on poissa. AInakin meillä yöhiippailut vähenevät ja loppuvat kokonaan juuri silloin. Toisen voi kaapata kainaloon ja hyssyttää heräämättä itsekään kokonaan unesta. Mutta ehkä te olette jo kokeilleet senkin. Sanoin vain kaiken varalta.
Vierailija:
Meillä lapsi valvottaa, kävelee, hiippailee yöllä jne. On aina nukkunut maks 8 tunnin yöunia ja nekin pätkissä. Kuulemma poikkeuksellisen utelias ja fiksu lapsi, ei ole hätää lääkärin mielestä. Äitiä ja isää ja isoveljeä kyllä väsyttää : (Kai tämä tästä joku päivä tasaantuu..
-ap
Jos hän luo kontakteja mahdollisiin uusiin asiakkaisiin? Tai vahvistaa suhteita olemassaoleviin asiakkaisiin? Sekin on osa työtä bisnesmaailmassa.