Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaikki kadehtivat", outo otsikko IS:ssä. Miksi onnellista liittoa pitäisi kadehtia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkökulmia?

Vierailija
2/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pisti silmään. Kateellisuus toisten onnesta? Älytöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihminen kadehtii toisten onnellisuutta, jos itsellä ei ole samaa.

Vierailija
4/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus myy paremmin kuin onnellisuus. Klikkijournalismin perusjuttu.

Vierailija
5/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä puhut?

Vierailija
6/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiiii. Olet outo. 

Vierailija
7/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska puolet väestä on naisia. Se on "kaikki".

Vierailija
8/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät kadehtimisen kierosti. Minulle kadehtiminen on sitä, että tiedostan, että juuri samaa haluaisin itselleni.

Jos minulla on jo se sama asia, niin sitten se on puhdas ilo, mutta jos minulla ei ole sitä, niin ilo sekoittuu kateuteen. Koska kateuden tunne on se, mikä kertoo, mitä haluan, mutta mitä vielä puuttuu.

Eli jos et tunne kateutta victorian häissä, niin se ei kerro mistään muusta kuin siitä, että sinä et haluaisi kokea samaa kuin victoria.

Eli aloitus on kieroutunut. Sinä siis haluat kysyä, että ”miksi kukaan haluaa löytää itselleen unelmien prinssin? Minä en ainakaan halua”

Vierailija
9/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhteydessä sanalla ei ole negatiivista merkitystä, vaan toimii ihailun synonyymina. Ihastuttava, kadehtittava.

Vierailija
10/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät kadehtimisen kierosti. Minulle kadehtiminen on sitä, että tiedostan, että juuri samaa haluaisin itselleni.

Jos minulla on jo se sama asia, niin sitten se on puhdas ilo, mutta jos minulla ei ole sitä, niin ilo sekoittuu kateuteen. Koska kateuden tunne on se, mikä kertoo, mitä haluan, mutta mitä vielä puuttuu.

Eli jos et tunne kateutta victorian häissä, niin se ei kerro mistään muusta kuin siitä, että sinä et haluaisi kokea samaa kuin victoria.

Eli aloitus on kieroutunut. Sinä siis haluat kysyä, että ”miksi kukaan haluaa löytää itselleen unelmien prinssin? Minä en ainakaan halua”

kuka tässä on kieroutunut

Vierailija
11/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puhuisi sitten ihailusta eikä kadehtimisesta. Laitoin just makaronilaatikon uuniin. Teen tosi hyvää makaronilaatikkoa. Onko nyt kaikki kateellisia? Tuskin. Osa ei tykkää makaronilaatikosta, toisista se on tylsä ruoka, osalla ei kestä vatsa gluteenia mitä tuossakin lootassa on, osa on vegaaneja jne. Jotenkin rajoittunut ihmiskuva jos luulee, että kaikille samat asiat on merkityksellisiä.

Vierailija
12/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuka tässä on kieroutunut

En ole väittänyt kenenkään olevan kieroutunut. Sisälukutaito…

Vierailija
13/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä alunperin tapahtui silloin joulukuussa? Mikä oli syy, että Victoria tuli itkettynein silmin valtion tilaisuuteen ja Daniel jäi pois pilku flunssaan vedoten?

Vierailija
14/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä alunperin tapahtui silloin joulukuussa? Mikä oli syy, että Victoria tuli itkettynein silmin valtion tilaisuuteen ja Daniel jäi pois pilku flunssaan vedoten?

Ja mikähän tämä juttu sitten on?

Vierailija
15/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin tuo otsikko tympäisi.

Ei kaikki ihan oikeasti kadehdi. Vaikka itsellä ei jotain olisi, ei se ole toisen omista kiinni.

Ja ainakin minulla on jo unelmien prinssini niin miksi kadehtisin? On kyllä sellainen otsikointi, että muuten onkin omasta suhteesta sitten kovin hissuksiin, ei kiinnosta olla kateuden kohteena.

Vierailija
16/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen kateellinen. Onneksi ovat eroamassa. Ällöttävän onnellisia, muka.

Vierailija
17/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi pitäisi olla toisten parisuhteista kateellinen. Ulospäin voi näyttää mitä vain. Toiset ovat parempia esittämään kuin toiset. Exäni suvussa pysytään yhdessä, vaikka parisuhteessa olisi vakavia ongelmia, kuten alkoholismia ja pitkiä sivusuhteita. Eroaminen on maailmanloppu, varsinkin jos perheessä on alaikäisiä lapsia. Eli oli miten oli, lasten on pakko kasvaa toksisessa ilmapiirissä.

Vierailija
18/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako otsikkoa niin tosikkomaisen kirjaimellisesti. Vaikka siinä olisi lukenut "kaikki ihastelivat tätä liittoa", niin joku olisi sanonut, että en minä kyllä ihastele kenenkään avioliittoa. Siinä tarkoitetaan, että eipä olisi uskonut, kun liittoa pidettiin niin onnellisena.

Vierailija
19/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako otsikkoa niin tosikkomaisen kirjaimellisesti. Vaikka siinä olisi lukenut "kaikki ihastelivat tätä liittoa", niin joku olisi sanonut, että en minä kyllä ihastele kenenkään avioliittoa. Siinä tarkoitetaan, että eipä olisi uskonut, kun liittoa pidettiin niin onnellisena.

Eipä olisi uskonut mitä? Hyvinhän heillä menee. Se oli vain juorulehden juoru.

Vierailija
20/24 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän tämä juttu sitten on?

No se mistä huhut saivat alkunsa. Svensk Dam uutisoi juhlasta 20.12.2021.