Kotiruokaan pitäisi panostaa enemmän perheissä!
Olen sitä mieltä, että kotiruokaan pitäisi panostaa enemmän perheissä. Luin mielenkiintoisen jutun miksi näin ei ehkä tehdä. Helsinkiläisen Savoy ravintolan keittiöpäällikkö listaa asioita. Tämä kaveri on uusi supertähti Suomen kokkimaailmassa, pankaa nimi muistiin! http://www.iltalehti.fi/perhe/2015071720051768_pr.shtml
Kommentit (13)
Mikä pointtina? Että jakakaa enemmän vastuuta kokkaamisesta ja suunnitelkaa ruokalistat etukäteen? Meillä on yleensä tehty näin, että minä suunnittelen, minä haen ainekset ja minä teen ruuan. Mies ei laita ruokaa, ei osaa. Jos on hänen vuoronsa jostain syystä 2 kertaa vuodessa, hän hakee hampurilaisateriat. Valmiseineksistä syömme joskus maksalaatikkoa, muut ateriat valmistan itse.
Ei voi tehdä muuta kuin samaa mautonta, väritöntä ja hajutonta mössöä perunasta/pastasta/riisistä, vehnäjauhosta valmistetusta kastikkeesta ja tarjousjauhelihasta kun kukaan ei muusta pidä. Lapsetkin on opetettu inhoamaan vihanneksia kun heidän puolestaan on valmiiksi päätetty että eivät he niistä tykkää.
Totta. Mutta se on ihan helvetin raskasta!!!
Onko tämä matkittu Jamie Oliverilta? Hänhän korostaa terveellisen kotirauhan ja ruuanlaiton merkitystä. Paitsi että suomalaiset valmistavat enemmän itse kuin englantilaiset, ja osaavat käyttää muitakin kasviksia kuin porkkanaa.
Kyllä me on pantu nimi muistiin. "Huuda mun nimee!"
Jutussa mainitaan kotimaisen kalan olevan kallista ja kuitenkin kehotetaan ostamaan kuhaa ja siikaa :D
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:08"]
Jutussa mainitaan kotimaisen kalan olevan kallista ja kuitenkin kehotetaan ostamaan kuhaa ja siikaa :D
[/quote]
Silakka ja muikku on halpaa.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 16:08"]
[/quote]
Silakka ja muikku on halpaa.
[/quote]
Samoin seiti ja hauki.
En tiedä miten paljon enemmän meidän perheessä voisi ruoho kotiruokaan panostaa. Joka päivä tehdään ruokaa itse. Valmis(paskaa) syödään vain viimeisessä pakossa. Yritin lapsilleni tarjota verilettuja mutta kas vain 2pakettia meni(lapsia siis 4ja heistä 3teiniä ja 1taapero).
No missä muualla siihen kotiruokaan panostettaisiin kuin perheissä?
Niin? Mitä uutta?