meidt yritettiin häätää talonyhtiön keinusta!!!
eli, odotimme jäätelöautoa joka tulee n. kilometrin päässä sijaitsevan kerrostalon pihaan. menimme sinne pyörillä ja auton saapumista venaillessa vein 1veen keinuun, 7 & 10v kiipeilivät verkossa. äkkiä yhdeltä parvekkeelta alkaa joku ämmä huutaa jotain, menee hetki ja kohta sama matami tulee kädet puuskassa siihen keinujen luo "KETÄ TE OLETTE!? EI TÄÄLLÄ SAA OLLA! "
kun vastasin, että ventataan vaan jätskiautoa niin ilmoitti ettei se siihen keinuille aja (no shit, Sherlock?) ! totesin tyynesti ettemme seiso kahtakymmentä minuuttia parkkipaikalla ja ämmä paineli puhisten parvekkeelleen mulkoilemaan.
Kommentit (18)
Mikä sit kenenkin persettä kulloinkin kaivaa...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:26"]
Turku?
[/quote]
ei, vaikka on kyllä asuttu sielläkin :D
AP
Ämmä oli oikeassa. Ajelkaa seuraavalla kerralla oikeaan aikaan paikalle.
Ap, olisitteko mennyt myös omakotitalon pihaan leikkimään? Ihmisten typeryydellä ei näköjään ole mitään rajaa...
Miksi ihmeessä menitte sinne niin aikaisin?
Itse olisin lähtenyt varttia myöhemmin tai tehnyt ylimääräisen pyöräkeikan jossain lähimaastossa. Ei olisi tarvinnut mennä muiden pihoille.
Jos menitte vieraan taloyhtiön keinuun niin ihan oikeassa tuo huutaja oli. Ei teillä ole mitään asiaa toisten leikkipaikoille, eivät ne ole mitään yleisiä ajanviettopaikkoja.
Olisin varmaan kehottanut soittamaan poliisit, jos noin on ongelma... Tai valehdellut, että ollaan jo 17 päivää asuttu, kiitos tervetulotoivotuksista :D
Meillä tehdään niin, että kun vierasta porukkaa tulee pihaan, niin minä ryntään huutamaan, että katsokaa nyt, rikoitta tämän ja näytän jotain, mikä siellä on hajalla. Kun vieras porukka väittää, että valehtelen, niin kaverini huutaa siitä lähiparvekkeelta, että turha yrittää, minä näin kyllä, mitä teitte. Ja sitten uhataan poliisilla ja vaaditaan maksua. Kun vastassa on 2 aikuista ja 1 aikuinen lapsineen, niin ne 2 voitaa sen yhden etenkin kun ollaan paikassa, joka ei sille vieraalle perheelle ole ihan oikea eli voivat hyvinkin olla vain hajottamassa paikkoja.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:29"]
Miksi ihmeessä menitte sinne niin aikaisin?
Itse olisin lähtenyt varttia myöhemmin tai tehnyt ylimääräisen pyöräkeikan jossain lähimaastossa. Ei olisi tarvinnut mennä muiden pihoille.
[/quote]
muistin aikataulun väärin ! ja koska lähellä ei ole puistoa, ajattelin että eivät ne välineet käytössä kulu jos vähän leikitään siinä !
AP
Ei vittu mitä vastauksia. Kyllä me lapsena leikittiin milloin kenenkin pihalla vai olisko jokaisen pitänyt kököttää ilman kaveria omallaan?
Ei tulisi mieleenikään mennä vieraan taloyhtiön pihalle keinuun.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:29"]
Ap, olisitteko mennyt myös omakotitalon pihaan leikkimään? Ihmisten typeryydellä ei näköjään ole mitään rajaa...
[/quote]
Aika moni pystyy menemään omakotitalon pihaan leikkimään, vaikka ei uskoisi. Meillä on kirjastoauton pysäkki melkein talon kohdalla ja kesämökkiläiset on ottaneet tavakseen kirjastoautolla käydessään pyrähtää pihaan leikkimään. Vetoavat siihen, että missään ei ole yksityisalue-kylttiä ja koska pihassa on kaikkea kivaa, niin ilman muuta he saavat vähän leikkiä, lapsille tarkoitetut tavarat ei leikeissä kulu. Kyllä, aktiivisesti kielsin ja yhtä aktiivisesti ne lapset pihaan lähetettiin leikkimään "yhteisillä tavaroilla".
Lopulta oli pakko mennä yhdelle mökille aamukahville. Siellä minä ja paras kaverini istuimme terassilla, kun talonväki heräili. Hirveä huuto siitä, ettei toisten pihaan saa tulla ja minä tietenkin sanomaan, että mistä sen voi tietää, kun ei ole kylttejä siitä, että ei saa tulla.
Ne oppi kerrasta, mutta kun syksymmällä nähtiin vieras auto iltasella matkaamassa mökkitielle, niin ei vaivauduttu ottamaan rekisterinumeroa ylös. Poliisi sitä kyseli siinä vaiheessa, kun selvisi, että muutamalla mökillä oli käyty.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:38"]Ei tulisi mieleenikään mennä vieraan taloyhtiön pihalle keinuun.
[/quote]
Minkä ihmeen takia?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:35"]
Ei vittu mitä vastauksia. Kyllä me lapsena leikittiin milloin kenenkin pihalla vai olisko jokaisen pitänyt kököttää ilman kaveria omallaan?
[/quote]
Siis äidin kanssa pyöräilitte kilometrin verran ja menitte vieraaseen pihaan odottamaan, jos sieltä löytyisi kavereita?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 15:38"]Ei tulisi mieleenikään mennä vieraan taloyhtiön pihalle keinuun. [/quote] Minkä ihmeen takia?
[/quote]
Myös kerrostalon piha kuuluu kotirauhan piiriin. Miksi mennä toisten pihalle???
No, periaatteessa ei saa mennä toisten pihoille leikkimään ja mesoamaan. Mutta enpä kyllä itse kävisi naama punaisena huutamaan jos joku keinuttaa lastaan MEIDÄN pihassa. Hui kauhistus, siinähän pitävät hauskaa. Tiiä vaikka veisin omankin ipanan leikkimään tuosta inspiroituneena. Kauhistuttava ajatus kerrassaan :D
Turku?