Onko kukaan joutunut ottamaan lasta mukaan synnärille?
Onko kellekään käynyt niin ettei ole ehtinyt pyytää hoitajaa kotiin?
Kommentit (12)
Synnytys eteni tosi nopeasti, mies ja esikoinen heittivät minut sairaalaan heti ensimmäisen kivuliaan supistuksen jälkeen. Lähtivät kotiin ja vauva syntyi alle tunnin sisällä.
Jos mies olisi ollut töissä (oli juuri tullut töistä kotiin) olisin joutunut luultavasti lähtemään esikoisen kanssa taksilla ja isä olisi ehtinyt häntä sitten sairaalalta hakemaan.
Tuskin sitä lasta tarvitsee sinne synnytyshuoneeseen ottaa vierestä katsomaan. Jos tilanne tosiaan näin hankala, niin eiköhän ne hoitsut sijoita sen lapsen hetkeksi johonkin muualle (toimistoon tms), että joku muu hoitaja ehtii sairaalalta hakemaan. Näin ainakin kuvittelisin.
olin harjoittelijana synnytyssairaalassa jokunen vuosi sitten, kun sinne tuli koko perhe kerralla synnyttämään: äiti, isä, lapset noin 4 ja 2 v. Olivat siinä synnytyssalissa koko poppoo. Ajattelivat, että se on koko perheen yhteinen tapahtuma. Huhhuh.
MLL on ainoo vaihtoehto, mutta ei sekään tässä tilanteessa kovin helppo homma ole, kun ei tiedä millon lähtö tulee ja kestääkin se sairaalassa oleminen... Vinkkejä!! Kun miestä, ystäviä tai sukua ei paikkakunnalla (eikä lähimainkaan) ole..
Olen miettinyt että jäikö pojalle traumat, koska lähtiessä heitin hänelle pyyhkeen ja käskin pyyhkäistä pahimmat veret lattialta, jonka tekikin. Sairaalassa jouduttiin heittämään vaatteet roskiin, kun ne oli niin veriset. Sitten mies vei lapsen hoitoon. Mutta poika ei muista mitään koko reisuusta!! Voiko tuollainen muistinmenetys tarkoittaa että siitä jäi jotain traumoja. Ei ollut yöllä, että poika olisi ollut ununen tms...
Kauanko tästä on, onko unohtanut ajan kuluessa? Huolestuttavalta kuulostaa...
Vierailija:
Kauanko tästä on, onko unohtanut ajan kuluessa? Huolestuttavalta kuulostaa...
Ja 5-vuotias on yleensä tosi hyvämuistinen, siksi ihmettelinkin kun joku aika sitten puhuessani synnärille lähdöstä hän väitti ettei ole ikinä siellä käynyt. Ei muistanut mun valtavaa verenvuotoa, ei verisiä pyyhkeitä jne...7
ja mies hoiti esikoista kotona sillä välin. Synnärikätilön kanssa edeltä käyty keskustelu tuki ed. main. toimia, sillä uskoi, että 2-vuotias olisi ollut liian pieni ymmärtämään synnytystapahtumia vaikkei äiti mikään tuskissakarjuja ollutkaan.
Operaation ajan lasta hoidettiin vauvalassa, muuten se oli mun vieressä. Vaikka isä oli kotona, lapsi sai olla mukana rintaruokinnan takia.
Ei kai ambulanssimiehet jättäisi lasta yksin kotiinkaan?
Mies vei lapsen kanssa minut yöllä kolmen aikaan sairaalaan ja menivät vielä kotiin nukkumaan. Sairaalaan tulivat takaisin kuuden maissa. Vähän aikaa olivat salissa mukana, mutta kun homma meni kivuliaammaksi niin lähtivät vapaana olevaan perhehuoneeseen. Mies pääsi itse syntymän ajaksi mukaan kun hoitaja oli lapsen kanssa. Silloin ei ollut onneksi ruuhkaa synnärillä :-) ei muuten olisi onnistunut. Veri ja muut sotkut kun oli siivottu pois niin isompi pääsi vaavia katsomaan. Olivat niin kauan että pääsin osastolle ja lähtivät sitten kotiin nukkumaan. Sairaala 5min päässä kotoa.
Oli operaattorit kaatunut eikä satu yhteyttä Soneran verkkoon että olis saanu hoitajan paikalle.
Sai siten aamulla viideltä onneksi tutun kotiin hoitamaan... ja vauva oli maailmassa klo 6.50...
Mietittiin just, että onneksi esikoisen ei tarvinnut nähdä kun äiti huutaa tuskissaan (ois saanut varmaan elinikäiset traumat)