Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mummo hylkäsi lapsenlapset kun jäivät isälleen

Vierailija
17.07.2015 |

Ihan fiksu nuorekas mummo joka on ollut lapsenlapsiensa elämässä aktiivisesti mukana pisti tylysti poikki välit lapsiin silloin kun ne eniten aikuisia ystäviä olisivat tarvinneet, lapset 12 ja 16 eli hoitamisesta ei enää voi puhua. Lapset jäivät erossa isälleen koska äiti on alkoholisti ja poissa lasten elämästä ( mummo siis on äidin äiti) . Miten ihmeessä joku voi olla noin julma! luonnollisestikkaan kumpikaan lapsista ei käsiytä miksi mummo hylkää kun äitikin on jo hylännyt!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:24"]

en minä ole mummoa lasten äidin alkoholismista syyttännyt joku muu tuolla heitteli kommentteja. nainen ei ole ollut siis alkujaan rapajuoppo oli kahden lapsen yh kun tapasivat ja totuus oli paljastunnut pikkuhiljaa. joi salaa. on kehittännyt siitä niin taidetta että lapset tykkäävät kertoilla tarinoita mitenkä äiti on viinoja piilotellut . kunnolla tilanne revennyt 12 v sitten jonka jälkeen sitten meni jo työpaikatkin. 

[/quote]

Eli näillä kahdella mummon hylkäämällä lapsella on jossain myös biologinen isä ja kaksi vanhempaa sisarpuolta? Onko lapsilla yhteyttä heihin? Entä mummolla?

[/quote]

Siis biologinen isä TAI kaksi vanhempaa sisarpuolta.

Vierailija
22/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne lapset ei ole sun miehen? Monimutkainen tilanne...

Milloin tämä mummin käytös alkoi: silloin kun miehesi erosi vai siinä vaiheessa kun sinä ilmestyit kuvioon?

Tuli mieleen, halusiko mummi tukea lastenlasten perhettä omalta osaltaan siinä vaiheessa kun miehesi oli hänen tyttärensä kanssa? Aika jalo teko mieheltäsi ottaa 2 lasta suojiinsa ja mummi halusi hiukan tulla vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sisarpuolet olemassa eivät ole pikkusisaruksistaan kiinnostuneita ei ole koskaan ollut läheiset välit heillä. isä on ja asuu ja elää lastensa kanssa, muuta sukua ei ole. siksi tämä mummo olisi ollut niin tärkeä kun on aina ollut lasten elämässä ja siis ihan omasta tahdostaan ei lastenhoitajana!

Vierailija
24/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis on nämä lapset mun miehen , vanhemmat lapset eivät ole

Vierailija
25/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden nyt loman viettoon mieheni, hänen lastensa ja omien lasteni kanssa. olen ehkä v-mäinen akka mutta toivon että joskus 10 v kuluttua tulee tilanne jossa lasten mummo soittaa ja pyytelee käymään niin enpä usko että silloin jo aikuisia lapsia enää kiinnostaa... sen verran ison arven mummon hylkääminen aiheutti. he ovat usein sanonneet että äiti on sairas ja siksi ei tajua asioita mutta miksi mummo! 

Vierailija
26/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 12:20"]

kyllä lapsilla on isän tuki ja turva mutta ajatteleekohan tässä nyt kukaan miten pahalta tuntuu lapsista joiden kanssa mummo on säännöllisesti viettännyt aikaa ja ollut kiinnostunnut heidän tekemisistään ja nimen omaan mummon aloitteesta ja nyt lapset eivät hänelle enää kelpaakkaan!  aika harvalla lapsella on elämässä vaan yksi aikuinen . tai ainakin minä toivon niin. omillani on molemmat vanhemmat ja isovanhemmat ja vielä muutama täti! ei kaikki yhteydenpito ole hoitamista! mä olen jopa asunnut mummoni kanssa kun hän tarvitsi apua ja siihen ei varmaan oltaisi päästy jos ei mulla ja mummolla ois aina ollu loistavat välit. ap

[/quote]

Onko mummoa siis käytetty vuosikausia ilmaisena hoitopaikkana ja nyt hän päätti, että lasten isän on aika aikuistua ja vastata itse nuoristaan? Sillä kyllä ne enemmän tarvitsee isää kuin isoäitiä ja jos isän aika menee uuden suhteen kanssa (ap) niin voisiko nyt olla niin, että isoäiti ihan tahallaan on ottamatta nuoria luokseen, koska ei halua, että nämä menettävät isänkin.

Vierailija
27/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ajatelleet kuinka monet isän puolen vanhemmat menettävät lapsenlapsensa kun äiti,joka useimmin saa huoltajuuden,niin vaan päättää omassa maailmassaan.

Vierailija
28/52 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukihäiriöisten ihmisten siis pitää pitää mielipiteet ominaan? älä luen jos on raskasta, moni kuitenkin jaksoi lukea.

Vierailija
29/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ajattelee, että mies ja lapset hylkäsivät hänen tyttärensä.

Vierailija
30/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alkoholistinko olisi pitännyt antaa pilata kaikkien elämä? 

Vierailija
31/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ei siis olekaan fiksu

Vierailija
32/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki olisi pitänyt antaa pilata. Mummon näkökulmasta perhe hylkäsi eikä auttanut hänen tytärtään, kun tällä oli vaikea vaihe.

Vierailija
33/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen selitys eron syyksi on annettu mummolle? Oletko ap miten sisällä asiassa, oletko osallisena jutussa? 

Mummohan voi ajatella, että isä ei halua, että lapset ovat äidin suvun kanssa yhteyksissä. Toisaalta noin isot lapset voivat pitää itsekin yhteyttä mummoon, jos haluavat.

Vierailija
34/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea vaihe kestännyt 30 vuotta. Ja äiti luopui lapsistaan ihan itse.  Mummo ei myöskään ole halunnut auttaa tytärtään kun tämä on ollut alkoholin vuoksi esim sairaalassa.  

Vierailija
35/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:13"]

Ihan fiksu nuorekas mummo joka on ollut lapsenlapsiensa elämässä aktiivisesti mukana pisti tylysti poikki välit lapsiin silloin kun ne eniten aikuisia ystäviä olisivat tarvinneet, lapset 12 ja 16 eli hoitamisesta ei enää voi puhua. Lapset jäivät erossa isälleen koska äiti on alkoholisti ja poissa lasten elämästä ( mummo siis on äidin äiti) . Miten ihmeessä joku voi olla noin julma! luonnollisestikkaan kumpikaan lapsista ei käsiytä miksi mummo hylkää kun äitikin on jo hylännyt!

[/quote]

Olisiko oman lapsen alkoholismi ja kykynemättömyys huoltajuuteen liian kova paikka mummolle?

Vierailija
36/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat yrittäneet. mummo ei halua olla yhteydessä. lasten isä on ilmoittannut mummolle oikein erikseen että toivoisi ettei mummo hylkäisi lapsia. eron syy on äidin alkoholin käyttö.

Vierailija
37/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoholinkäyttö on siis luokkaa juotuna 3 työpaikkaa, luottotiedot ja nyt terveys. lasten psykka epäilee lisäksi että vanhimamn lapsen ongelmat johtuvat siitä että äiti joi myös raskausaikoina. eli nyt ei puhuta viinin tissuttelijasta

Vierailija
38/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 10:22"]

vaikea vaihe kestännyt 30 vuotta. Ja äiti luopui lapsistaan ihan itse.  Mummo ei myöskään ole halunnut auttaa tytärtään kun tämä on ollut alkoholin vuoksi esim sairaalassa.  

[/quote]

Ja nyt mummo tuntee, että hänen vanhan ihmisen täytyy ruveta aikuista lastaan hoitamaan, vaikka kuuluisi jo saada levätä, eläkeläisen. Ei riitä voimia kaikille ihmisille sen päälle.

Vierailija
39/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuka sinä olet tässä kuviossa?

Vierailija
40/52 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia ihmetyttää lähinnä siksi että mummon ja lasten lasten välit ovat olleet hyvät ja tosi tiiviit mummo on pyytännyt lapsia luokseen ja mökilleen , lapsia ei koskaan ole ns. tyrkytetty hänelle.