Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopistoon vielä?

Vierailija
26.09.2006 |

Aioin lukion jälkeen yliopistoon, mutta laiskana en jaksanutkaan lukea pääsykokeisiin, kun pääsin suoraan sairaanhoito-oppilaitokseen. Nyt olen ollut kotona useamman vuoden ja jään viimeistä kertaa äitiyslomalle. Vakipaikka odottaa kolmen vuoden kuluttua, ellen sitten keksi jotain muuta. Nyt mietin vielä, pitäisikö lähteä kokeilemaan siipiä yliopistoon. Siellä kiinnostaisi lääkis, psykologia, sosiaalipsykologia, puheterapia ja jopa matematiikka. Kertokaahan kokemuksia aikuisina yliopistoon menneet. Miten sujuu opiskelu perheellisellä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin kiinnostaisi. Anyone?

Vierailija
2/8 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin opiskelu sujuu. itselläni paremmin kuin ennen lapsia. ei vedä opiskelijaelämä enää puoleensa.

mikä asia sua siis askarruttaa? tarkemmin? vastaan mielellään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi 2 lasta opintoaikana (ihan normaalissa ajassa valmistuin). opiskelijariennot tietysti jää väliin, mutta opiskelemaanhan sitä tultiin. aika hyvä itsekontrolli saa olla ja suunnitelmallisuutta kun opiskelee. ja ei ne opintorahat tietysti päätä huimaa.

mutta helpompi mun mielestä on opiskella pienten lasten kanssa kuin töissä käydä. päivät ei kestä niin pitkään ja voi ryhmitellä ja joustaa tarpeen mukaan.

Vierailija
4/8 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ajattelisin, että tulee kuka-ei-kuulu-joukkoon-olo, vai tuleeko?

Miten opiskeluun sopeutuu pitkän tauon jälkeen?

Onko siellä miten paljon muita perheellisiä? Kuinka paljon opiskelu sitoo?

Vierailija
5/8 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lähinnä ajattelisin, että tulee kuka-ei-kuulu-joukkoon-olo, vai tuleeko?

Miten opiskeluun sopeutuu pitkän tauon jälkeen?

Onko siellä miten paljon muita perheellisiä? Kuinka paljon opiskelu sitoo?

mutta se varmaan riippuu alasta. sopeutuminen tietysti riippuu susta itsestäsi. minä kerkesin olla jokusen vuoden töissä koulujen välissä ja se kyllä toi lisämotivaatiota opintoihin.

perheellisiä oli yllttävän paljon ainakin meidän porukassa. osalla lapset jo lähteneet omiin juttuihinsa ja myös pikkulapsiperheitä jokunen. ja koko yliopiston tasolla omat sähköpostilistat ja tapaamiset perheellisille. mun mielestä opiskelu sitoo vähemmän kuin töissä olo fyysisesti. henkisesti taas jotain kurssia jne kelailee sitten kotonakin, kun työt helpommin jättää työpaikalle.

Vierailija
6/8 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
7/8 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos joku tosi tiukka tentti niin illalla kun lapset nukkumassa.

Vierailija
8/8 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siellä kiinnostaisi lääkis, psykologia, sosiaalipsykologia, puheterapia ja jopa matematiikka.