Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko ex-puolison huomioida esim adressilla entistä appivanhempaa tämän kuollessa?

Vierailija
25.02.2022 |

Tietääks kukaan? Itse en nimittäin loukkaanu jos mun lasteni isä, jonka kanssa ollaan erottu , ei huomioi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee miten haluaa. Itse lähetin ex-appiukolle surunvalittelukortin, kun kuulin ex-anoppini menehtyneen.

Vierailija
2/5 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan monesta asiasta, kuten suhteen pituudesta ja laadusta, onko ex-puolison vanhempi esimerkiksi omien lasten isovanhempi, mitkä ovat välit jne.

Eksäni lähetti addressin kun isäni kuoli, ja olikin lämmin teksti siinä. Hän olisi tullut muistojuhlaankin, mutta se oli suljettu tilaisuus; kirkkoon toki olisi voinut tulla, mutta ehkä sitten ei huonon kelinkään vuoksi tullut. Ja nyt kun hänen isänsä on jo aika iäkäs, niin kyllä minäkin varmaan addressin laitan. Ollaan erottu 15 v. sitten, yhteiset aikuiset lapset, 20 v. avioliitto ennen eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos on erottu asiallisissa väleissä, se on kohteliasta. Tiedän tapauksen, missä narsistinen ja väkivaltainen ex ehti ajaa puolisonsa itsemurhayritykseen ennen eroa, ja sitten ihan pokkana lähetti pari vuotta myöhemmin adressin kun entinen appensa kuoli.

Vierailija
4/5 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen lähettämisellä ainakaan mitään menetä...

Vierailija
5/5 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adressi on tarkoitettu vainajan omaisille siinä tapauksessa, että ei aio itse osallistua hautajaisiin. Sen voi toimittaa kuka haluaa ennen hautajaisia jollekin omaisista, joka tuo sen muistotilaisuuteen, jossa ne luetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi