Opettakaa lapsillenne pöytätavat
Ruokapöydässä ei pelleillä, syödään suu kiinni, juhlissa tarjoiluja ei räpelletä turhaan(esim. vadista otetaan se päälimmäinen leipä/keksi, eikä kaiveta ja räplätä niitä kaikkia läpi... Teette muksullenne ison palveluksen kun opetatte nämä ajoissa. Opettakaa myös tarjoamaan muille esim. mehua samalla kun lapsi kaataa sitä itselleen.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:37"]
Keski-Euroopassa käydään perheen ja suvun kanssa myös paljon ulkona syömässä, ja jo ihan pieniltä lapsilta edellytetään että istutaan ja syödään nätisti muiden mukana.
[/quote]
Jälleen tämä mystinen Shangri-La, Keski-Eurooppa.
Sano nyt ihan suoraan se valtio mistä puhut, niin asiaa voidaan tarkastella.
[/quote] Ranska, Espanja, Italia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:04"]Miksi ihmeessä oletat, ettei näin tapahdu, ettemme itse ymmärrä tätä lastenkasvatusasiaa ilman opastustasi? - 4:n äiti [/quote] Koska olen kiinnittänyt huomiota suomalaislasten poikkeuksellisen huonoihin pöytätapoihin. Juuri viime viikonloppuna seurasin häissä miten 3-6v naperot sörkkivät sormin läpi kaikki tarjoilut, ja vanhemmat myhäilivät vieressä.
[/quote]
ja kuinka monta kertaa elämässäsi olet ollut vastaavassa tilaisuudessa, missä on ollut vain niitä ulkomaalaisia lapsia?
mä voin sanoa, että aika monta kertaa (15 v ulkomailla). Ihan samanlaisia suurin osa pienistä lapsista on.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:40"]Kyllä meidän Jessica-jannican pitää saada rakentaa perunamuusista torni!!
[/quote] eikö se jannica voi toteuttaa luovuuttaan millään muulla tavalla?
[/quote] ei
Meidän nikopettetijennica saa kaivaa nenää ruokapöydässä ja röyhtäistä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 15:40"]Kyllä meidän Jessica-jannican pitää saada rakentaa perunamuusista torni!!
[/quote] eikö se jannica voi toteuttaa luovuuttaan millään muulla tavalla?