Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö kukaan enää nykyisin äp:n toppapukua?

26.09.2006 |

Tuntuu, että kaikki ostavat jotain muuta? Onko se vaan siksi, että äp.n puku ei ole niin suloinen kuin kaupan ihanuudet? Vai onko merkkipuvut vauvalle todella tarpeen??

Itse olen kyllä ajatellut käyttää tuon äp:n puvun, koska tyttö täyttää vuoden vasta huhtikuun lopussa, joten tuskin juuri muuta kuin istuu tuolla toppapuvulla ja nukkuu vaunuissa.

Tosin minäkään en käytä itse saamaani vaan vuoden 2003 (uutta) lilanväristä, jonka olen koko setin onnistunut hankkimaan kokonaiseen 5,50 euron hintaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla äp:n toppahaalaria. Ei nyt ehkä niin poikamainen ollut, mutta ihan nätti mielestäni. Meillä oli sellainen beige pääväriltään. Ei edes käynyt mielessä jättää käyttämättä. Poika täytti vuoden maaliskuun lopussa, joten kyllä meillä sitten lopputalvesta tarvittiin jo toinen puku.

No sen verran mitä olen jaksanut seurata keskustelua sivusta, tuntuu siltä, että jo ihan pienellä täytyy olla huippuhaalari. Mä ihan suoraan sanoen todella ihmettelen, että niitä kosteus- ym suojahaalareita yleensä edes valmistetaan ihan pienille...

Vierailija
2/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vauva-lehden artikkelissakin sanottiin, että vaunuissa nukkuva ei todellakaan tarvitse mitään huippupukua! Mutta näyttipä niitä tosiaan olevan esim. citymarketissa jo aivan pikkuisille. Minä satsaan nyt tuohon ruskovillan välihaalariin ja mummo ostaa lampaantaljan, joten ihme on, jos ei tarkene vaunuissa :-)

Ehtii niitä kalliita varmana ostaa ihan tarpeeksi myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttänyt. Kerran taisi olla päällä rattaissa nukkuessa. Illalla olimme lähdössä lenkille ja puku oli niin iso että nukkuva vauva oli helppo nostaa " säkkiin" ilman että jalkoja ja käsiä olisi pitänyt laittaa paikoilleen. Olenko sitten turhamainen, mutta itse halusin lapselle sopivat vaatteet...ekana talvena talvipukuja oli 56, 62 ja 68cm. Seuraavana vuonna äippäpakkauksen puku olisi ollut luultavasti sopiva, mutta silloin puvulta vaadittiin jo paljon. Piti pystyä liikkumaan, möyrimään ja tekemään ties mitä säällä kuin säällä. Äippäpakkauksen puku olisi ollut ekasta kaatumisesta polvista puhki ja niin helposti likaantuva kangas, että sitä olisi saanut pestä joka ulkoilun jälkeen.

Rakkaista ystävistänikin suurin osa käyttää äippäpakkauksen pukua ja ei se minua mitenkään häiritse. Jokaisen oma asia. Itse annoin omanikin ystävälleni...hyvä että joku käyttää!

Vierailija
4/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysvauvani ulkoili alusta asti. Satsasin ruskovillan vaatteisiin, taljaan ja ruskovillan hoitoalustaan, joka päätyi vaunuihin peitoksi.

Ruskovillan kerraston /+välihaalarin) lisäksi päällä oli äp haalari (suljin hihat ja lahkeet hiusdonitseilla).

Lapsi ulkoili tunteja päivittäin, ulkona myös syötiin (etsittiin suojaisa paikka).

Pahimmilla pakkasilla mittailin lämpötiloja vaunuissa/ulkona: säännöllisesti vaunuissa oli n. 10 astetta lämpöisempää kuin ulkona.

SL-mamma:

koska vauva-lehden artikkelissakin sanottiin, että vaunuissa nukkuva ei todellakaan tarvitse mitään huippupukua! Mutta näyttipä niitä tosiaan olevan esim. citymarketissa jo aivan pikkuisille. Minä satsaan nyt tuohon ruskovillan välihaalariin ja mummo ostaa lampaantaljan, joten ihme on, jos ei tarkene vaunuissa :-)

Ehtii niitä kalliita varmana ostaa ihan tarpeeksi myöhemminkin.

Vierailija
5/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli käytössä. Eli se turkoosi missä ruskeita-mustia raitoja tai mitä lie.

Kylähaalari oli erikseen.

Tänä talvena jos mahtuu niin menee pihahaalarina.

Sieltä vaunuista haalaria ei paljon näkyny.

Vierailija
6/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nämä äitiyspakkauksen puvut ovat muodista 10 v. jäljessä ja oikein joukkohysteria-pukeutumista. Oikein sieppasi kun ekalla lapsellamme tämä oli käytössä ja joka toinen tuli samassa puvussa vastaan ... :C.

Lisäksi tämä äitiyspakkauksen puku pitäisi olla koossa 74 cm. Moni tarvii jo koossa 80 cm kosteussuojapukua. Toki vaunupukuna toimii...mutta tarviiko niitä pukuja olla niin montaa...

Itse en ole mikään lasten vaatteilla koreilija, mutta äp:n puvuille jyrkkä EI!!! viime vuoden pukujen värit ovat olleet kuin suoraan itäisestä naapurimaastamme 20 v. sitten. Kukahan mummo noita pukuja suunnittelee??? Todennäköisesti ed. mainitusta naapurimaasta joku huippuhalpa maatuska!

Vierailija
7/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin meille oli mahdollisimman epäsopivaa kokoa. Tyttö syntyi heinäkuussa 05, viime talvena neiti hukkui haalariin, käytössä oli 68cm haalari. Nyt haalari on pieni tytölle, joten meillä jäänyt kokonaan käyttämättä. Meidän haalari oli mielestäni vielä ihan ok näkönen, joten olisin voinut sitä lapsella pitääkin ;).

Vierailija
8/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että suurinosa 80cm-vaatekokoa käyttävistä tarvitsee jo kosteussuojaa haalarilta. 74cm olisi huomattavasti kätevämpi koko. Olen itse miettinyt, että miksi niistä haalareista ei voida tehdä kauniita. Ei maksa mitään ekstraa, että haalari esim. yksivärinen ja unisex-värinen. Meillä meni heti kiertoon, tiesin jo etten haalaria käyttäisi. Tytölle en sitten koko pakkausta ottanut. Itseasiassa sillä 140 euron äitiysavutuksella sai aika paljon alennusmyyntien aikaan, ja oli kaikki mieluisia vaatteita :).

Ja näyttää sitä haalaria käyttävän monikin (varmaankin suurinosa), tänne palstalle valikoitunut vaan tietynlainen porukka ;).

Vierailija
9/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaytti toisena talvenaan jotain kirpparilta ostettua aitiyspakkauksen toppahaalaria. Oli oikein uniikki taalla pain maailmaa;) Ekana talvena oli villavaatteet, kevyttoppapuku ja makuupussi. Sitten kun kosteussuojaa tarvittiin, saikin jo otettua valikausihaalarin kayttoon.

Olen kylla samaa mielta monen kanssa siita, etta sille haalarille olisi enemman kayttoa jos olisi pienempi. 80cm vaatteita kayttava lapsi jo useinmiten tarvitsee kosteussuojaa.

Vierailija
10/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana talvena elo- ja syyskuulla syntyneillä oli 68 cm haalari, eikä äp-haalaria käytetty kertaakaan.

Toisena talvena käytin haalaria pojalla muutamia kertoja vaunuissa, varsinaisena haalarina oli Reiman 86 cm haalari (ei -tec). Eipä se haalari olisi mitään kestänyt, kun on sellaista ohutta kangasta. Meillä se tosi kamala keltainen. Sitäpaitsi, se olisi joka tapauksessa jäänyt pieneksi kesken talven.

Tytölle haalari on tallessa, ehkä sitä vaunuissa päikkäreillä tulee käytettyä. Tyttö on pienempi kuin poika, ja hänelle on ostettuna 80 cm Remu ulkoilua varten. Pikkusisko " joutuu" ulkoilemaan enemmän kuin isoveli aikoinaan, joten kunnon kamppeet on oltava.

Kumpikin on oppinut kävelemään keväällä/alkukesästä, joten talvella ei enää rattaissa ole juurikaan viihdytty ulkoillessa. Tai siis tytöllähän tämä toinen talvi on edessä, mutta tälläkin hetkellä rattaissa viihdytään vain päikkäreillä ja kaupungilla...

Mielestäni äp-haalari on aika turha tuollaisena kuin se nykyään on. Se käy kokonsa puolesta niin harvoille talvella ja päällikangas ainakin meidän haalarissa on ihan surkeaa. Ohutta ja imee kosteuden itseensä, kuka sellaista vuoden vanhalla käyttää?! Ja ei, meillä ei käytetä kurahousuja. Värikin tosi helppo, vaaleankeltainen/valkoinen... Ehkä jollain muulla on kuitenkin hyviä kokemuksia.

Vierailija
11/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin tuosta väristä/kuosista, että ei ole ihan nykyaikainen, etenkään tuo 2005 puku. Pojalle ehkä vielä menisi. Siksi minäkin hankin sen 2003 söpön lilan äp-puvun.

Koko on myös sellainen, että aika harvalle varmaan on sopiva. Meillä tuo lienee " makuupussikokoinen" . Täytyykin kokeilla. Mutta oli suuri tai ei sitä aion käyttää. Ja täytyykin laittaa tuonne Kelaan palautetta kokoasiasta. Sen verran minäkin jo taaperoista tiedän, että tuo ohut puuvillakangas ei tosiaan paljoa kestä.

Ymmärrän senkin näkökulman, että haluaa laittaa persoonallisia omannäköisiä vaatteita vauvalleen, kuka retroa, kuka pastillisävyjä, kuka mustaa. Meilläkin ovat aika vähälle käytölle jääneet nuo äp.n vaatteet, vaikka osa mahtuu vieläkin (5 kk). Ja se vähän surettaakin, että kymmeniä tuhansia pakkauksia vuosittain varmaan menee suoraan Uff:lle ja muualle kiertoon, kun meille nykynaisille eivät " kelpaa" . Toki hyvä, että menevät kiertoon, mutta voisi kyllä uudistaa pakkausta. Tai sitten voisi olla 1)nykyisen mallinen pakkaus, 2)pakkaus tarvikkeilla ilman vaatteita ja sitten tuo 3)raha. Itsekään tuskin otan enää pakkausta, paitsi jos se uudistuu positiiviseen suuntaan.

Kelle muuten olette antaneet ne kondomit ;-))

Vierailija
12/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin siis äitiyspakkauksen vain ekan lapsen kohdalla, jolloin tuli kondomit mukana. Käyttämättä ovat jääneet ... :D. Ystavälleni kävi niin, että vauva sai alkunsa suunnittelematta ja kuin huonona vitsinä myös äitiyspakkauksessa olleet kondomit olivat VANHENTUNEITA (päiväys)... no, kävi niin, että pikkukakkonenkin tuli maailmaan lupaa kysymättä. Tosin kovin ovat rakkaita ja rakastettuja lapsia vanhemmilleen olleet ... :D.

Vierailija
13/42 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tuo ihana 2003-pakkauksen lila haalari. :)

Poika syntyi lokakuussa, ja äp-haalari alkoi olla sopiva vasta ihan lopputalvesta, jolloin sitä ehdittiin pitää vain muutaman kerran. Muun talven käytössä oli H&M:n 68-senttinen haalari, joka mahtui koko talven, mutta kovin paljon pidempään ei sillä olisi enää käyttöaikaa ollut. Pidin pienellä vauvalla tuosta H&M:n haalarista etenkin sen takia, että siinä oli terät ja kiinteät tumput, joten ei tarvinnut pukea vauvalle hankalasti pysyviä toppatumppuja ja -töppösiä..

Kuopustyttö syntyi huhtikuussa, mutta on sen verran veljeään pienempi, että käytti myös tuota samaa 68-senttistä haalaria ensimmäisenä talvenaan eli 6-12 kk ikäisenä. Mutta tytöllä myös äp-haalari oli ahkerassa käytössä, se oli juuri hyvän kokoinen tammi-huhtikuussa, kun tytöllä oli ikää 8 kk+. Äskettäin kokeilin tytölle (nyt 1 v 5 kk) tuota äp-haalaria, ja totesin sen menevän hänelle edelleen ainakin nyt alkutalven. Eli kerhoreissuilla yms. jatkamme edelleen äp-haalarin käyttöä, varsinaisiin ulkoiluihin on sitten olemassa muita haalareita, kosteussuojalla ja ilman.

En kyllä tiedä, olisiko äp-haalaria tullut käytettyä noin paljon, jos meillä olisi ollut jonkun muun vuoden haalari.. Ainakin se turkoosi haalari ruskeilla jne. raidoilla olisi varmasti jäänyt käyttämättä, mutta kuopuksen äitiysavustuksen otinkin rahana, kun uusia äp:n vaatteita tai tavaroita emme tarvinneet.

Niin joo, ja meillä on kyllä ne kondomit käytetty ihan itse, kun ei olla haluttu heti raskautua uudestaan.. ;)

Vierailija
14/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääneet, ja jäävätkin, 2005 äp:n toppavermeet ja vanupuku. Helmikuun alussa syntyneelle olisivat olleet valtaisat, mutta suurin syy miksen aio tänäkään talvena käyttää: ovat uskomattoman rumat! Viime talvena oli 56 kokoinen H&M:n puku (25¿) ja keväällä 56 ja 62 kokoiset vanu- ja fleecepuku (käytetyt). Nyt on talveksi 3 käytettyä pukua, yksi niistä vuoden 1997 äp puku, jonka materiaali, malli ja ulkonäkö jotakin ihan muuta kuin nykyisten äp pukujen. Jos olisin tajunnut ettei pakkauksesta tule käytettyä oikeastaan kuin pyyhettä, peittoa ja lakanaa, olisin valinnut rahan...

Vierailija
15/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuopuksella siis tulossa käyttöön. Kaikki ovat tosin syntyneet alkuvuodesta eli käyttäneet pukua noin 10kk eteenpäin, jolloin se on ollut vallan sopiva. Eli koolla tosiaan on merkitystä. Vauvana kaikki ovat kulkeneet toppapussissa kokoa 62cm. Meillä jäi siis kevyttoppikset käyttämättä kokonaan, kun en oikein ymmärtänyt että vauva olisi ehkä voinut tareta nukkua siinä ja makuupussissa... ja syksyllä olivat jo liian pieniä.

Esikoisella ei muuta pukua tarvittukaan, tai joo käytettynä hankittu pihapuku ihan viimeiselle talvikuukaudellle kun oppi kävelemään. Toiselle piti ostaa kosteussuojattupuku kun ei kävellyt, mutta oli meidän kanssa puistossa. Kolmoselle siis on kaikki jo valmiina.

pukuna 2002 vihreä puku, joka mielestäni on tosi kiva, mutta ehkä joidenkin mielestä poikamainen, vaikka hupussa onkin vähän kuin röyhelöä...

aiemmin kun pakkaus tai toppapuku&pussi vaihtui 2krt vuodessa niin se loppuvuoden puku oli pienempi tyyliin 74cm.

Vierailija
16/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi helmikuussa. Sinä keväänä haalari oli ihan liian iso ja käytimme H&M:n toppahaalaria sen aikaa, mitä täällä etelässä oli sille tarvetta.

Lapsi meni jo vuoden ikäisenä päiväkotiin. Silloin hänellä oli muistaakseni todella lämmin Lassien talvihaalari, sillä pidin äitiyspakkauksen haalaria ihan liian kylmänä. Sen vedensieto-ominaisuudetkaan eivät olleet parhaimmasta päästä. Tuosta ensimmäisestä keväästä lähtien olemme sitten olleet Reimatec-haalareiden kannattajia, sillä en voi sietää kuravaatteita.

Toppahaalarin värillä ei minulle ollut merkitystä, vaan juuri käytännöllisyydellä tai siis lähinnä sen puutteella.

Vierailija
17/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä se oli viime keväänä aivan liian iso. Nyt syksyllä varmaan tulee käytettyä nukkumispukuna vaunuissa (sillä siihen tarkoitukseen se on ihan huippu! Kosteussuojapuvulla en nukuttaisi ketään...).

Esikoisella käytettiin juuri vaunuissa nukkumiseen, ulkoiluun oli sitten erikseen kosteussuojapuku.

Mutta tosiaan puvun tulisi olla 74cm, että sille olisi enemmän käyttöä!

Vierailija
18/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli käytössä pojalla se lila versio, en muista oliko 03 vai 04 pakkauksessa.

kun sain pakkauksen ( tiesin että poika on tulossa) itkin kun näin värit!!

50% vaatteista oli mielestäni rumia. tästä syystä lahjoitinkin ne mielestäni rumat neuvolan kierrätyslaatikkoon ja vaaka ry:n vauvakassi keräyksen mukana.

mutta toppapuvun pidin vaikka siitä en pitänytkään värillisesti :)ei ollut varaa ostaa uutta, pienimmille pakkasille ostin käytettynä 5e kirpputorilta siistin, kivan värisen toppapuvun ja se palvelee mainiosti vielä seuraavaakin

mutta jos ei oteta puvun silmää mielyttävää osaa mukaan niin puku oli mielestäni todella huono!!

tönkkö, paksu, hengittämätön!!

koko loistava koska menee pidemmän aikaa kun on 80cm, eli menee kyllä 60cm vauvallekkin eikä meitä haitannut että oli iso, päin vastoin.

pakkauksen toppa hanskat ja töppöset sekä hattu jäi käyttämättä!

toppöset ja hanskat olivat sopivat n 2kk ajan, ei mahtuneet enään edes meidän todella pieni kokoiselle pojalle.

hattu sen sijaan oli pidettävän kokoinen n reilu vuoden iässä :)

itse en siltikään ymmärrä ( jokaisella oma mielipiteensä) että ostetaan reimateciä vauvoille jotka eivät liiku ulkona ilman vaunujen/ rattaiden suojaa. eli maksetaan 100e puvusta jota lapsi ei oikeasti tarvitse, vain siksi että kun on reimatec ja näyttää kivalta.

en sano että reimatecissä olisi pahaa, ostin pojalle 2v viime keväänä reimatecin ja on ollut hintansa väärti tuon ikäiselle hoidossa olevalle.

mutta vauvalle en ostaisi siltikään.

jotenkin tuntuu että monesti äitiys mitataan nykypäivänä sillä minkälaiset vaatteet lapsella on päällä.

jos ei ole uutta muotia ja teciä päällä niin äidissähän täytyy olla jotain vikaa :) * karrikoidusti siis *

edullisesti ja käytettynä löytää hyvää ja kaunista vaatetta!

Vierailija
19/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi paljon, ihan vastasyntyneestä lähtien. Pakkauksen puku sopi ihan hyvin vaunuissa nukkumiseen ja muutenkin vaunuissa ulkoilemiseen. Kuopuksella äp:n puku taas saattaa jäädä käyttämättä, sillä hän on ihan toisenlainen menijä, eikä kyllä ulkoile vaunuissa kuin juuri nukkuessaan. Kuitenkin esikoisenkin takia ulkoillaan pari kertaa päivässä leikkipuistossa ym. Pikkuinenkin tahtoo päästä konttailemaan ja harjoittelemaan kävelyä, ja silloin tuo toppapuku ei kyllä ole käytännöllinen, kun se imee kaiken kosteuden itseensä. Ylipäätään on kuitenkin hyvä juttu, että se toppapuku on siinä pakkauksessa, tosiaan esikoisen syntyessä hankintoja piti tehdä niin paljon vaunuista pinnasänkyihin, että ei tullut mieleenkään ostella useita toppavaatekertoja.

Vierailija
20/42 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille kolmelle olen ottanut pakkaukset ja kaikki toppapuvut ovat olleet kovassa käytössä. Pieni vauva kun lähinnä nukkuu ulkona vaunuissa niin en ole kokenut isoa pukua hankalaksi vaan päin vastoin. Vasta tältä palstalta olen oppinut, että vauvallakin pitää olla sopivan kokoinen haalari. =) Meillä lapset ovat olleet eri ikäisiä ekana talvenaan ja joku on mahtunut pukuunsa vielä toisenakin talvenaan. Päiväunille puku on ollut hyvä ja vaikka tätä ei kai pitäisi sanoa täällä, niin meillä pukua on käytetty kurahousujen kanssa muutenkin. (Ihan tosi minä EN inhoa kurahousuja, nykyään ovat mukavan pehmeää materiaalia ja tosi käytännölliset meidän tarpeisiin)

Mitä kuoseihin ja väreihin tulee niin makuja on monenlaisia. Itsekin pidän enemmän jostain puvusta kuin toisesta, mutta ihan mukavan näköisiä ovat kaikki olleet.

Meillä siis ollaan käytetty äitiyspakkauksen toppapukuja todella paljon ja ovat olleet minusta kivoja. Rahaa on aina ollut käytössä rajallisesti, mutta en usko, että silti olisin vauvalle ostanut muuta haalaria, vaikka rahaa olisi enemmänkin. Niitä haalareita kun saa sitten jatkossa ostaa joka talvi...

Mutta kukin tyylillään ja hyvä niin... Halusin vaan sanoa, että joku ajattelee toisinkin kuin tällä palstalla yleensä. Kumminkin pidän lastenvaatteista ja haluan pukea lapseni kivasti (omasta mielestäni kivasti). Ja itse olen aina ollut niiiin onnellinen äitiyspakkauksesta, se on aina ihana saada. =)