Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletkosinä köyhä, joka ajattelee, ettei raha ja elintaso tuo onnellisuutta?

Vierailija
16.07.2015 |

Jos olet, esitän sinulle lämpimät kiitokseni. On yhteiskuntarauhan kannalta hyvin arvokasta, että hyväksyt asemasi etkä katkeroidu siksi, että joudut tyytymään vähään. Olen itse keskiluokkainen ja siten etuoikeutetussa asemassa. Eräänlaisena vastapalveluksena haluan edistää politiikkaa, jossa huono-osaisistakin huolehditaan. Et ole huono ihminen siksi, että kuulut alempaan sosiaaliluokkaan kuin minä. Olet tärkeä osa yhteiskunnan toimintaa.

Kaikkea hyvää sinulle!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Kai... :D

Vierailija
2/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja kirous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän olevani tärkeä osa yhteiskuntaa sillä ilman köyhiä ei olisi sikarikkaita :)

that thought keeps me warm at night

Vierailija
4/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tuo hyväksyminen jatkuu enää kovin pitkään. Tilanne alkaa näyttämään joka puolella Eurooppaa siltä. Yhteiskuntarauhan säilyminen on ihan päättäjien käsissä tällä hetkellä.

Vierailija
5/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löylykauha on sitten löytänyt tännekin...

Vierailija
6/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka keskiluokkainen kuvittelee, että ei voi milloin vain tippua köyhyyteen? Suomessa ei ole enää varmoja työpaikkoja eikä edes tulevaisuudessa varmaa työttömyysturvaa, ja keskiluokkaisten koko omaisuus on kiinni asunnoissa. T. ei itsestään liikoja kuvitteleva keskiluokkainen

Vierailija
7/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaa kokemusta mutta sanoohan jo järki, että jos on rahahuolia, niin se lisää stressiä ja vähentää onnellisuutta. 

Vierailija
8/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi***un yhteiskuntarauha! Haluan työpaikan, jotta voisin suunnitella tulevaisuuttani. Olen heti valmis barrikadeille vaatimaan sitä mikä minulle kuuluu. 

Vierailija
9/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin täysin tyytyväinen, jos pääsisin eläkkeelle vaikka ihan minimillä. En tarvitsis rahaa kuin sen verran että saan vuokran maksettua ja ruokaa että pysyn hengissä.

Vierailija
10/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 01:29"]

Vi***un yhteiskuntarauha! Haluan työpaikan, jotta voisin suunnitella tulevaisuuttani. Olen heti valmis barrikadeille vaatimaan sitä mikä minulle kuuluu. 

[/quote]

Kerro vielä että mitä se tarkkaan ottaen on mikä sinulle kuuluu ja mistä sen pitäisi sinulle tulla?

Vierailija
11/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei keskiluokkainen ole etuoikeutettu, vaan se luokka, joka maksaa eniten veroja ja mahdollistaa alempien luokkien tuet. Rikkaat ovat etuoikeutettuja, sinä et.

Vierailija
12/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. Rikaskin voi olla esim masentunut.

Vierailija
13/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos keskiluokka. Maksatte köyhien elämän ja varmistatte pienellä palkalla liikevoitot jonka rikkaat plokkaa sotkematta käsiä. T: Hah hah

Vierailija
14/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 01:24"]

Kuka keskiluokkainen kuvittelee, että ei voi milloin vain tippua köyhyyteen?

[/quote]Kaikki on mahdollista, mutta ei tuollainen kohtalo kovin todennäköinen ole. Suomessa keskiluokkaisella on varsin hyvät sosiaaliset turvaverkot. Todennäkisesti tulen olemaan keskiluokkainen koko elämäni ajan. -ap

Vierailija
15/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat pysyä keskiluokassa koko ikäsi, mutta et taida olla ylempää sosiaaliluokkaa kuin minä. Sosiaaliset suhteeni ovat luultavasti kattavammat kuin sinun ja liikun tasoilla, jotka sinulle jäävät vieraiksi. Tulevaisuuteni voi olla ihan toista kuin nykyisyyteni, jos jaksan rimpuilla köyhille kohdistuvia rasitteita pakoon ja näillä näkymin ulkomaille.

Henkilökohtaisesti en pidä kovin pahana matalaa kulutustasoa, mutta koen loukkaavana, että minun koulutus- ja lahjakkuustasoni ihmisille ei edes yritetä mahdollistaa asiallista työskentely-ympäristöä. Jos olisin syntynyt 400 vuotta sitten, olisin elänyt tyytyväisenä minimalistina luostarissa, koska sitä kautta minulle olisi tarjoutunut väylä tietoon.

Nyt koen, että minut yritetään asuttaa henkiseen koirankoppiin, ja vaikka yksilöominaisuuteni riittäisivät sietämään sitä nöyryytystä, oikeudentuntoni ei suostu. Virallisestihan kaltaisiani ei edes ole olemassa, koska halutaan luoda keskiluokalle syntipukiksi soveltuvaa mielikuvaa köyhistä, ja luvataan meidän pysyvänkin nöyrinä. Professorit ovat yrittäneet turhaan varoittaa, että he ovat tässä kouluttaneet yhden ikäluokan tyhjän päälle ja nämä eivät tule tyytymään osaansa, mutta kukapa heitä haluaisi kuunnella.

En menisi tosiaankaan luottamaan kiltteyden jatkumiseen. Nykyaikainen valtiojärjestelmä on romahtamaisillaan, kun rahoituspohja on karannut paratiiseihin, eikä sitä ymmärretä laittaa palaamaan. Kun minä ja kaltaiseni toteamme valtion legitiimiyden omalta osaltamme romahtaneen, siirrymme vaihtotalouteen ja kehotamme verottajaa ja sosiaalipoliisia suksimaan kuuseen kurinpitoluuloineen, ja luvassa on kaaos, kun loppuun puserrettu keskiluokka ei ymmärrä, miksi heidänkään pitäisi enää veroja maksella.

Terv. akateeminen köyhä.

Vierailija
16/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että raha tuo onnellisuutta, mutta uskon että se tuo elämään varmuutta.

Vierailija
17/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti anarkistit polttavat autosi ja mökkisi :D vitun pelle

Vierailija
18/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Menetti merkityksensä kun kaksos tytöt kuoli johtuun

Vierailija
19/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä, joka väittää että häntä ei kiinnosta yhtään varallisuus. Hän on melko köyhä. Jostain syystä hänellä ei ollut motivaatiota hankkia parempaa elintasoa, vaikka kykyjä oli. On tosin ehkä liian lyhytnäköinen. Ymmärrän, ettei kiinnosta kalliit autot, espressokoneet ja muu turhuus, mutta rahalla saa mm. parempia terveyspalveluja. Kaverini haluaisi matkustella eikä sekään onnistu ilman rahaa.

Vierailija
20/52 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyysäävä ja alentuva kirjoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi