Apteekit on nykyään surkeita
Ei ole tavaraa mitä myydä.
Ja jos sattuu olemaan niin nipottavat että ei ole vielä 3kk kulunut.
Kommentit (33)
Kyllä sä saat ne lääkkeet jo ennen täyttä 3 kk, mikäli maksat niistä täyden hinnan.
Jos lunastat ennen määräaikaa, et saa mitään Kela korvausta.
Siksi ne nipottaa.
Ja riippu siitäkin, mistä lääkkeistä on kyse, vaikkapa jotain rauhoittavia tai unilääkkeitä tai kovia kipulääkkeitä ei anneta.
Itse olen saanut matkalle lähtiessä etukäteen osan lääkkeistä, vaikka se 3 kk ei ollut vielä täynnä.
Mutta maksoin niistä koko hinnan, koska viivyin ulkomailla pitkään, ja just samaa sairauttani hoitavaa lääkettä tuskin olisin ulkomailta saanut.
Kuule ap, ei se ole apteekin syy eikä vika. jos Lääketukusta on jokin lääke loppunut.
Ja joitakin lääkkeittä apteekki pitää vain vähän varastossa, kun niiden menekki on niin vähäistä.
Ei apteekit seisota vähän kysyttyjä lääkkeitä varastoissaan, sillä sehän myymätöntä tavaraa, josta apteekki ei saa tuloja.
Apteekki on itse maksanut siitä lääkkeestä, kun on sen Lääketukusta ostanut, mutta ei saa rahojaan takaisin, koska lääke seisoo suurimman osan ajasta hyllyssä.
Ja kannattaa käyttää isoja apteekkeja, niissä käy paljon asiakkaita ja heillä on siksi kaikkein parhaimmat valikoimat, koska kulutus on jatkuvaa ja suurta.
Jos apteekki antaa kela korvattavia ennen 3kk kulumista, kela mätkäisee sakkomaksun asiasta.
Siksi "nipottavat".
Sori, että eivät halua tehdä persnettoa bisnestä vain siksi ettei sulle tulis paha mieli.
Ihan naurettavaksi touhuksi on menny.
Kannattaisi olla enemmän huolissaan siitä, missä lääkkeitä tehdään. Lääkkeiden tuotanto on keskittynyt Kiinaan ja Intiaan. Jos sieltä loppuu tuonti, loppuu maailmalta lääkkeet.
Enemmän syytän lääkäreitä lääkkeiden huonosta saatavuudesta. Eivät kirjoita mitään mistä olisi apua.
Se apteekkien asenne on jo pöyristyttävä.
Luulevat tietänsä kaiken myös droppiensa ulkopuolelta ja voivansa määräillä vaikka osaaminen on hyvin ohkaista.
Lääkekauppa pitäisi ehdottomasti vapauttaa, nykyinen systeemi on kallis ja tehoton.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän syytän lääkäreitä lääkkeiden huonosta saatavuudesta. Eivät kirjoita mitään mistä olisi apua.
Minä saan tutulta lääkäriltä haluamani lääkkeet ilman vastaanotolle menemistä. Vaivoja ei tosin ole, mutta pitäähän kotiapteekin olla kunnossa 🙂
Toi on niin totta.
Pätemisen tarve suurta ja tarttuvat tyhjänpäiväisyyksiin.
Luulevat tietävänsä elämästäkin ja kaikesta muusta enemmän ;D
Apteekeilla on velvollisuus huolehtia siitä, että lääkkeitä riittää kaikille. Siksi niitä ei välttämättä myydä edes omalla rahalla vuoden annosta kerralla.
Kela-korvauksia saa vain 3 kk satsille ja siihen apteekki ei voi vaikuttaa mitenkään.
Myöskään hyvin kalliita Kela-korvattavia lääkkeitä ei anneta isoja annoksia, ettei ne jää käyttämättä. Se on kaikki pois veronmaksajien kukkarosta.
Humehiksi kelpaavia lääkkeitä ei myöskään voi ojentaa apteekista rajattomasti, koska ne ovat sitten katukaupassa saman tien.
Päälle päätteeksi lääketeollisuus on tosiaan niin globalisoitunutta ja virittynyttä, että joku tulipalo yhdessä tehtaassa jossain Kiinan tai Intian maaseudulla voi vaikuttaa niin, että kaikki maailman lääkkeet johonkin diabetesta harvinaisempaan yksittäiseen vaivaan jää tuottamatta, kun se yksi tarvittava raaka-aine tulee sieltä palaneelta tehtaalta.
Tuo kyllä v*tuttaa kun KELA rupeaa vänkäämään tilanteessa, jossa oman virheeni takia jäätymistä sietämätön nestemäinen lääke saattoi jäätyä kotiinkuljetuksessa enkä uskaltanut sitä käyttää kun valmistaja sanoi, että ei suositella jos on pienikin epäilys jäätymisestä, koska menettää ainakin tehonsa ja jäätymisen muita sivuvaikutuksia ei ole tutkittu tarpeeksi.
Saadakseni ostettua uuden tilalle pitä tehdä aikamoinen kikkailu reseptien osalta, että sain sitä edes omalla rahalla hankittua ilman KELA-korvausta. Kyseessä ei siis ole lääke mitä voisi millään järkevällä tavalla väärinkäyttää tai edes jälleenmyydä. Ilmeisesti FIMEA, KELA ja muut aina kuvittelevat että mitään ei voi lääkkeille tapahtua kun se lähtee apteekista ja jos henkilö sitä yrittää ostaa lisää niin kyse on automaattisesti väärinkäytön yrityksestä. Mutta kun Suomessa on nyt vaan sellainen sääilmiö nimeltä talvi ja vaikka kuinka huolellinen yrittää olla niin virheitä voi kuljetuksessa tapahtua. Apteekissa kyllä ymmärrettiin asia ja he käytännössä auttoivat kiertämään järjestelmän "säännöt" että sain lääkkeeni.
Eniten minua sieppaa se kuulustelu, mitä apteekissa on nykyisin lääkettä ostaessa. Ei pysty ostamaan enää mitään, etteikö alkaisi se jaakaaminen: "Oletko käyttänyt ennen tätä, miten tämä lääke on sopinut, tässä pitää huomioida se ja se..." jne. loputtomiin. Tämä joka ainoan kerran ja myös lääkkeistä, joita asiakas on käyttänyt 10 vuotta. Eikö asiakas osaisi kysyä, jos hän tarvitsee jotain opastusta apteekin henkilökunnalta?
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua sieppaa se kuulustelu, mitä apteekissa on nykyisin lääkettä ostaessa. Ei pysty ostamaan enää mitään, etteikö alkaisi se jaakaaminen: "Oletko käyttänyt ennen tätä, miten tämä lääke on sopinut, tässä pitää huomioida se ja se..." jne. loputtomiin. Tämä joka ainoan kerran ja myös lääkkeistä, joita asiakas on käyttänyt 10 vuotta. Eikö asiakas osaisi kysyä, jos hän tarvitsee jotain opastusta apteekin henkilökunnalta?
No voi kauhea. Eikö saa edes asioillaan käydä ilman että asiakaspalvelija ahdistelee asiakaspalvelullaan.
Isossa ja keskikokoisessa on enemmän valikoimaa. Pienissä ei kauheasti. Ei ollut esimerkiksi kunnolla tuoksuttomia tuotteita, shampoo jne.
Vois tossakin touhussa joku tolkku olla.
Ihan on traarin ajan touhuja ja ihmisiä ja asiakkaita pompotellaan miten huvittaa.
Jos käy nelj kertaa vuodessa apteekissa niin sen pitäis riittää.
Mutta kun pompotellaan ja saa ravata viikon välein mllin milläkin syyllä ei nyt saa tätä ja tätä.
Voi v..ttu tota pelleilyä !!!
Toivottavasti käy samoin kuin katsatukselle, kun vapautui niin
palvelu muuttui kuin taikaiskusta yhdessä yössä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua sieppaa se kuulustelu, mitä apteekissa on nykyisin lääkettä ostaessa. Ei pysty ostamaan enää mitään, etteikö alkaisi se jaakaaminen: "Oletko käyttänyt ennen tätä, miten tämä lääke on sopinut, tässä pitää huomioida se ja se..." jne. loputtomiin. Tämä joka ainoan kerran ja myös lääkkeistä, joita asiakas on käyttänyt 10 vuotta. Eikö asiakas osaisi kysyä, jos hän tarvitsee jotain opastusta apteekin henkilökunnalta?
Joo, onneksi toi on nykyään hiukan vähentynyt. Tai osaa j ilmeillä kertoo ettei vois
vähempää kiinnostaa.
Apteekkarit ovat ahneuksissaan unohtaneet asiakasystävällisen palvelun ja perimmäisen tarkoituksen.
Mitään eivät pitäisi varastossa, kun jää pari senttiä saamatta ?
Sanonta tulee kuin apteekin hyllyltä on vanhentunut käsite.
Näin on kaikki mitä tarvii joutuu odottamaan kuukausia. Samoin lääkkeetkin joutuu tilaamaan kaikkea muuta apteekkiin kuulumatonta pas kaa ne kyllä myy.