Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

umpisuolen poiston toipumisesta

Vierailija
15.07.2015 |

Mulla poistettiin n 3 viikkoa sit tähystyksellä(puhjennut) umpisuoli. Tähystys reiät vasemmalla puolella ja umpparihan oli oikealla. Umppari parantunut hyvin mutta maha vasemmalta puoleltatosi kipeä .Levossa ihan ok mutta heti kun jotain tekee niin kipeytyy paljon ja tuntuu että pahemmaksi menee vaan. Onkohan tämä normaalia?Muuten vointi ihan ok ei kuumeilua eikä muutakaan. Voikohan toipumiseen mennä näinkin pitkä aika=

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kummalliselta. Minulta poistettiin umppari tavallisella leikkauksella ja toivuin todella nopeasti ( leikkausta seuraavana päivänä kotiin ja olin olin alusta asti kivuton ja liikuskelin suht normaalisti). Tosin sairaalassa sanoivat, että tähystyksellä toipuu hitaammin, ehkä siinä syy?

Vierailija
2/9 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin tähystämällä ja seuraavana päivänä pääsin kotiin.
Pari ensimmäistä päivää oli melkoista töpöttelyä kävelyn osalta kotona mutta viikon päästä kaikki melkein ennallaan,tiettyjä liikkeitä vielä hieman aristellen/jännittäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähystyksessä on saatettu joutua vähän kääntelemään sitä skooppia mikä on tehnyt mustelmaa vatsanpeitteisiin. Se että juuri liikkumisen jälkeen kipeytyy voisi kertoa lihasten vaurioista. Jos tilanne menee mielestäsi pahempaan suuntaan, mene näytille lääkäriin. 

Vierailija
4/9 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ainakin maha arka ja kipeä todella pitkän aikaa umpparin poiston jälkeen, kolme viikkoa nyt ihan minimi että alkoi ees toipumaan. Tavalliseen tapaan leikattiin. Kun ihmettelin viiltävää kipua viikkojen jälkeen lääkärissä sanoi vain että ihan normaalia kun on vatsanpeitteiden läpi menty. Kohta 11kk leikkauksesta ja vieläkin arven kohdalta voi vähän aristaa.

Vierailija
5/9 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen korjaa, siis kohta 8kk

Vierailija
6/9 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla postettiin tähystyksessä (ei ollu ehtiny puhjeta, ehkä sekin voi vaikuttaa kun ne nesteet kärvistänyt sulla sisuskaluja) ja olin kyllä monta päivää tosi kipee ja saikulla kokonaisuudessaan 2 viikkoo. Melkein loppuun asti vetelin panacodeja.

Vierailija
7/9 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon olin sairaalassa, tosin tästä on aikaa. Seuraavana päivänä mäkeen. Olen kärsinyt siitä sen jälkeen kolmekymmentä vuotta. Ota iisisti!  Raskauden aikana kiinnikkeet vaivasivat, kun repesivät. 

Vierailija
8/9 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni mä olin leikkauksen jälkeen paljon parempi ja tosiaan levossa ei mitään kipuja ole,nyt kun touhuaa niin tulee tosi kova kipu kaksin kerroin saa olla mut sit ku menen lepää niin se hetkeksi helpotta kyllä. Mulle on 2 keisarinleikkaustaki tehty mut niistä oon toennut muutamassa päivässä. Täytyy huomenna soitella arvauskeskukseen et onko siellä käytävä, äsryttävää menee koko kesä kärrvistellen ja eikä muuten helpota yhtään et on 1v nostetavakin

Vierailija
9/9 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinulta umpisuolta poistettiin vaan umpilisäke.

Läheiseltäni leikattiin umpilisäke, umpisuolta ja paljon paksusuoltakin ja valitettavasti ei ole koskaan kyllä parantunut. Umpilisäkkeen pitäisi olla kyllä tuohon verrattuna pikkujuttu, joten harkitsisin kyllä lääkärissä käyntiä.