Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko naapurillesi mistään kateellinen?

Vierailija
15.07.2015 |

Aina sanotaan, että suomalainen on kateellinen naapureilleen. Oletko sinä? Miksi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä, heillä (tai siis suvullaan) on kesämökki jossa voivat viettää paljon aikaa kesällä ja talvella. Meillä ei ole mitään kesäpaikkaa eikä mahdollisuutta nyt sellaiseen, joskus kirpaisee kun olisi kiva lähteä kotoa jonnekin muualle mikä olisi kuitenkin oma. Mutta tämä kateus on vain hetkittäisiä tunteita, se ei vaikuta väleihimme eikä ole minulle mikään elämänasenne. 

Vierailija
2/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Heillä on maailman parhaat naapurit eli me. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureissa ei ole mitään kadehdittavaa. Yksi naapuri ilmeisesti kuitenkin kadehtii meitä. Sekään ei ole mukavaa.....

Vierailija
4/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mummolla on aivan ihana hoidettu piha. Mä taas en oo mikään viherpeukalo valitettavasti... :-(

Vierailija
5/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta lapsesta. Ihania ovat, mutta aina välillä kirpaisee.

Vierailija
6/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan :D

Vierailija
7/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asun kerrostalossa, tässä on naapureina mm. ihan oikee huippumalli ja kuvankaunis fitnessmalli, kyllä todellakin oon heille kateellinen ulkonäöistään :) Ilahdun joka kerta kun jomman kumman näen vaikka rappukäytävässä. Kuulostankin jo ihan pikkulikalta miten heitä ihailen, vaikka taitavat olla mua aika reippaasti nuorempia molemmat :D

Vierailija
8/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:30"]Aina sanotaan, että suomalainen on kateellinen naapureilleen. Oletko sinä? Miksi?
[/quote]
Joo sillä on mukavat naapurit, mulla on todellista valkoroskaa.

Vierailija
9/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun mä mietin...
Eronnut, ei jaksa hoitaa pihaansa. EN.
Uusperhe, yksi lapsi oireilee ja kaksi on rasittavan pieniä. EN.
Mieheensä ja työhönsä kyllästynyt ylipainoinen. EN.

Joo, kuule en ole kateellinen.

Vierailija
10/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Sillä on lapsia, minulla ei.

Vierailija
11/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kateellinen naapurin isosta autotalli-harrastetila rakennuksesta. Meillä ei ole kuin talli ja pieni pyörävarasto. Onneks lapset saa käydä siellä naapurissa pelailemassa bilistä ja pingistä :)

Vierailija
12/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vähän kade, kun naapurilleni paistaa aurinko asuntoon sisälle koko päivän ja itselleni aamusta keskipäivää ja iltapäivästä myöhään iltaan. Keskipäivällä ei paista. Toisaalta naapurini voi olla kateellinen minulle upeista näköaloistani kohti kaupunkia. Hän itse joutuu katselemaan kioskia ja kauppaa sekä talon sivulla istuvia spurguja.

Vierailija
13/31 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla isommat tissit

Vierailija
14/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ketjussa nyt sotketa kateutta muihin tunteisiin, kuten asian toteamiseen ja itseensä vertaamiseen havaiten, että jollakulla on jokin asia paremmalla tolalla kuin itsellä? Suru, harmi tai epäoikeudenmukaisuuden havaitseminen ei tee vielä ihmistä kateelliseksi.
Nykysuomen sanakirjan mukaan kateus liittyy ihmiseen, joka ei suo toiselle hyvää koska haluaa itselleen sen hyvän joka toisella on. Kateuteen liittyy inhoa, usein panettelua ja iloa kateuden kohteen vastoinkäymisistä.
.
En ole kateellinen naapurilleni. Joskus olen surullinen, ettei oma parisuhteeni ole kovinkaan onnellinen ja kirpaisee kun näen yhdessä pihalla puuhailevia pareja, mutta olen silti aidosti iloinen muiden onnesta.
.
Olen tavannut muutamia aidosti kateellisia ihmisiä. He ovat tooodella ikävää seuraa, kateus estää heitä iloitsemasta edes omasta onnestaan, he etsivät jatkuvasti ihmisiä joita inhota paremmuuden (kuvitellun tai todellisen) vuoksi ja valittavat, narisevat jatkuvasti vääryyksistä. Todellisia myrkkysieniä.

Vierailija
15/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa eläkeläisiä, niin ovat jo maksaneet kotinsa. Ja heidän ei tarvitse mennä töihin

Vierailija
16/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Niillä on avopuoliso,mulla ei.

Vierailija
17/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihan ahdistaa ajatella miten 2 + 5 mahtuu 4 h + k asuntoon eli en.

Vierailija
18/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurillani on aivan ihana ja suloinen koira. En oikeastaan siitä kyllä kateellinen ole, enemmänkin ilahdun aina kun näen sen koiran. Naapurini on aivan loistava tyyppi :)

Vierailija
19/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:30"]

Aina sanotaan, että suomalainen on kateellinen naapureilleen. Oletko sinä? Miksi?

[/quote]

En ole, mistään. Olen tyytyväinen itseeni ja elämääni, haasteineen päivineen. Miksi olisin muille kateellinen, miksi haluaisin naapurini ongelmat kontolleni - kenenkään elämä kun ei ole yhtä auvoa.

Vierailija
20/31 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole naapureilleni kateellinen. En ole kadehtivaa tyyppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi