Ylipainoinen kasvissyöjä
Tunnen 7 kasvissyöjää, joista yksi on ylipainoinen-reilusti. Uppopaistaako hän kasvikset rasvassa?
Kommentit (43)
No just. Lihallako kaikki muut ylipainoiset ovat itsensä lihottaneet? Mä olen ylipainoinen kasvissyöjä, ja mä olen nämä läskini kerännyt ihan kuule syömällä suklaata ja sipsejä ja pizzaa yms.
Jos ei ole vegaani niin voi syödä vaikka pelkkää pizzaa joka päivä. Ylipainoiseksi vegaaniksi lienee jo hankalampi tulla.
Mäkin olen ylipainoinen kasvissyöjä. :D Kyllä karkit ja sipsit maistuu.
Niin eihän se liha tai kala mitenkään erityisen lihottavaa ole. Kyllä kasvissyöjät saa syödä rasvaa ja sokeria..
Minä oon vegaani ja mulla tuli painoa lisää 20 kiloa parin viimeisen vuoden aikana. Ei sitä edes oikein huomannut kun kilonen kuussa vaaan mittari värähti ylöspäin. Arkiaktiivisuuteni sattumoisin väheni, samoin liikunta. Opin syömään isoja annoksia ja vatsani tottui siihen, nälkä ei lähtenyt yhdellä annoksella vaan piti santsata. Tuhti ruoka maistui, samoin herkut rasvaisilla lisukkeilla. Laskin kaloreita joskus niin kyllä se oli siinä 3000 paikkeilla päivittäin, rasvoja tuli jopa 120 g päivässä. Nyt olen laihdutellut, samaa tahtia suurin piirtein. Vatsani on tottunut taas pienempiin annoksiin. Pienillä valinnoilla yritän hivuttaa kalorimäärää alemmaks.
Karkkeja en syö juurikaan, mutta tuli leivottua kaikenlaista hyvää ja pitsaan voi lorautella öljyä ronskilla kädellä yllättävän paljon. Vegaanista suklaatakin löytyy ja se on kaloreiltaan ihan samaa luokkaa kuin maitosuklaa.
Kyllä minunkin tuntemani kasvissyöjä on läski, koska höystää kaikki ruokansa juustolla. Yleisin ateria on joku pasta rasvaisella kastikkeella. Vetää siis enimmäkseen hiillaria ja rasvaa, proteiinia ei juuri ollenkaan.
Jotkut veget ei vaan osaa koostaa ateriaa, tosin ei kaikki lihansyöjätkään. Ja mitä itse olen katsellut noita vegeille tarkotettuja valmisruokia ja varsinkin perusravintola-annoksia niin niihin tehdään sitä makua kaikella rasvaisella ja kermalla, kun ei osata muuten maustaa. Ja pikaruokarafloissa varsinkin vaihtoehtoina saattaa olla salaatti rasvaisella kastikkeella tai sitten pelkkä burgeri ilman pihviä. Niin ja kiinalaisissahan kaikki mahdollinen friteerataan.
Ainiin ja oikea kasvissyöjähän pysyttelee erossa karkeista gelatiinin takia.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:02"]
Minä syön monipuolista itsetehtyä herkullista kasvisruokaa kahdesti päivässä, lisäksi aamupalan ja iltapalan. Herkuttelen kerran viikossa. Karkkia ja muuta makeaa en syö. Liikun päivittäin tai vähintään 4 x viikko. Silti olen läski. Laihduin raskauden aikana, mutta aloin taas lihoa synnytyksen jälkeen. Syytän e-pillereitä. Sen verran syön, että nälkä lähtee.
[/quote]
Saahan sitä selitellä :)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:33"]
Jos ei ole vegaani niin voi syödä vaikka pelkkää pizzaa joka päivä. Ylipainoiseksi vegaaniksi lienee jo hankalampi tulla.
[/quote]
Ainakin jos itse vaivautuu tekemään, vegaanikin voi syödä halutessaan vaikka joka päivä jotain sokerisia ja rasvaisia kakkuja. Pähkinöillä herkuttelemallakin saa itsensä aika helposti hyvään lihaan.
Minä syön monipuolista itsetehtyä herkullista kasvisruokaa kahdesti päivässä, lisäksi aamupalan ja iltapalan. Herkuttelen kerran viikossa. Karkkia ja muuta makeaa en syö. Liikun päivittäin tai vähintään 4 x viikko. Silti olen läski. Laihduin raskauden aikana, mutta aloin taas lihoa synnytyksen jälkeen. Syytän e-pillereitä. Sen verran syön, että nälkä lähtee.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:50"]
Ei ne lehmätkään mitään luuviuluja ole jos ruokaa saavat
[/quote]
Norsukin on kasvissyöjä. Ja virtahepo.
No eihän kasvisruoka ole (välttämättä) yhtään vähäkalorisempaa kuin liharuoka, voi olla ihan päinvastoin! Huvittaa työpaikan lounasruokalassa, kun moni nainen ilmoittaa ottavansa ruokaa "kevytlinjalta", vaikka se on kasvisruokalinja. Uskottelevat itselleen syövänsä kevyesti, kun syövät juustolla kuorrutettuja kasviksia, salaattilautanen on puolillaan juustoa ja salaatti ui kastikkeessa.
Voi kuulkaa vaikka vegaani voi olla himoläski jos elää hamppareilla, pitsoilla, sipsillä ja karkilla ja viettää kunnon rasvamättöelämää :)
3-kymppinen ystäväni on ollut vegetaristi jo teinistä. On todella reilusti ylipainoinen, syö paljon pastaa ja herkkuja, karkkia ja sipsiä. Miksi muka kasvissyöjä ei voisi olla ylipainoinen. Ihme logikka sulla, ap.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:29"]
Tunnen 7 kasvissyöjää, joista yksi on ylipainoinen-reilusti. Uppopaistaako hän kasvikset rasvassa?
[/quote]
Mä tiedän useita ylipainoisia kasvissyöjiä. He ovat intialaisia jotka noudattavat kasvisruokavaliota, maito ja jauhot ruokavaliossa lihottavat. Jotkut vetää niitä sisältäviä ruokia napaansa enemmän kuin puhtaasti kasviksia.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:45"]
Ainiin ja oikea kasvissyöjähän pysyttelee erossa karkeista gelatiinin takia.
[/quote]
Totta, mutta karkkeja saa myös ilman liivatetta. Ja suklaata nyt ainakin. Ja jäätelöä, keksejä, leivonnaisia... Jos ei syö munaa, se rajoittaa jo enemmän. Mutta munattomia leivonnaisiakin löytyy jonkin verran.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:33"]
[/quote]
Mitä hankalaa siinä on? Pizzaa voi vegaanikin syödä ja pullaa ja muita herkkuja.
muut kuusi ovat siis hoikkia