Nainen 171cm onko 81 kg hyvä paino?
Kävin kehonkoostumusmittauksessa, kone suositti minulle tätä tavoitepainoksi. Nyt painan 85kg.
Kommentit (82)
Olen tosi surullinen, että edelleen jatkatte kiusaamistani.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette painaneet teininä sen 60kg, olette olleet kyllä pahasti obeeseja.
Itse olin teininä 169cm ja 51kg, luokkani lihavin. Painoa on tullut pari kiloa lisää ja pituutta myös, 170cm ja 56kg nyt ja aika lihavaksi tunnen itseni vieläkin.
Yli 60kg paino olisi sopiva vain 175cm+ pituiselle naiselle.
Sama ajatusmaailma oli minullakin. Siksi sairastuin teini-iän jälkeen syömishäiriöön kun en halunnut painaa 60kg (ja halusin "nuorena olla edes kerran laiha"). Olen 170cm pitkä. Laihdutin 50 kiloon ja olin kuin keskitysleiriläinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kävit kehonkoostumusmittauksessa niin eikö siinä ollut ammattilaista vierellä? Hän varmasti kertoi, että painoindeksi ei ole se mitä tuijotetaan vaan lihasten ja rasvan suhde. Outoa, että antaa jonkin tavoitepainon vai antoiko ammattilainen sen sinulle?
Toki oli. Hän oli koneen kanssa samaa mieltä, että neljä kiloa pitäisi saada rasvaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan melkein samoissa mitoissa. Pituus 168 cm ja paino 84 kg. Paino ei vain tipu, vaikka mielestäni en syö kovin paljon. Herkuttelen kyllä, mutta kohtuudella.
Mun kroppa vaatisi raskasta airobista liikuntaa, jotta paino putoaisi.
Kokeile ketoa. Olin samanlainen ja vasta keto auttoi. Toinen, millä paino pudonnut, ovat isot liikuntamäärät, mutta vaatii pari kolme tuntia päivässä, mikä ajan käytön suhteen mahdotonta.
Mun pituus 171cm ja paino 71kg, rasvaprosentti 30 ja lihasta 32%, vaatekoko m/l tai 38-42. Ikää 50v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25kg ylipainainoa ks painoindeksi.
Voi mitä huumoria! Varmaan 14-vuotiaana painoin 60 kiloa.
Miksi et enää paina sen verran?
No ihan ekana kasvoin aikuiseksi.
Niin mäkin. Silti painan alle 60kg yli 170cm pitkänä.
60kg on jo ihan aikuisen naisen paino. 80kg on jo keskikokoisen miehen paino.
Painatko saman verran nyt kuin 14-vuotiaana?
No itseasiassa painan vähemmän. Paino nousi 14-15-vuotiaana 68 kiloon liiallisen herkuttelun takia. Välitunnilla karattiin karkkikauppaan ja limuautomaatit koulussa oli uus hieno keksintö. Kun näin tuon painon vaa'assa niin olin että ei herranjumala en voi painaa 70kg. Jätin namit ja limut ja painoin taas 60, mitä ennen tätä. Nykyään paino vaihtelee 58-60kg. Yleensä se pysyy 59.
Näin se painonhallinta toimii.
Ihan eri asia siis, jos rasvaa oli liikaa teinivuosina.
Mutta 13-vuotiaana painoin jo sen 60kg. Olin "tukevaa tekoa" ja "aikuisen kokoinen". Nykyään olen tyytyväinen, en ole enää tukeva vaan aikuisiin verrattuna hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Painoa on kyllä tosi vaikea arvioida. Olin kerran kerrostalon hississä, menossa asuntonäyttöön. Samaan hissiin tuli pariskunta ja hissi ei lähtenyt liikkeelle. Muistaakseni painoraja oli 240 kg.
Mies manaili, että tämä hissi on rikki, miksei tämä kulje. No mietin heti, että minä painan 100 kg ja heille jäi yhteensä 140 kg ja mies oli aika pitkä.
Nainen koitti selittää, että onkohan liikaa painoa ja mies vakuutti että ei ole ja alkoi laskea meidän painoja, arvio minut ja vaimonsa 70-kiloiseksi. No minä en viitsinyt kuunnella kauempaa vaan sanoin, että lähden rappusia.
Ei halunnut loukata tai ei tiedä naisten painosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoa on kyllä tosi vaikea arvioida. Olin kerran kerrostalon hississä, menossa asuntonäyttöön. Samaan hissiin tuli pariskunta ja hissi ei lähtenyt liikkeelle. Muistaakseni painoraja oli 240 kg.
Mies manaili, että tämä hissi on rikki, miksei tämä kulje. No mietin heti, että minä painan 100 kg ja heille jäi yhteensä 140 kg ja mies oli aika pitkä.
Nainen koitti selittää, että onkohan liikaa painoa ja mies vakuutti että ei ole ja alkoi laskea meidän painoja, arvio minut ja vaimonsa 70-kiloiseksi. No minä en viitsinyt kuunnella kauempaa vaan sanoin, että lähden rappusia.
Ei halunnut loukata tai ei tiedä naisten painosta mitään.
jep. Eikai kukaan noheva mies ole sillain "No sinä painat ainakin yli 100kg!" :D
Painoa on todella vaikea arvoida ulkonäöstä. Huomattavasti helpommin näkyy se, että onko kroppa plösö vai treenattu, painoi sitten 60kg tai 85kg.
60 kg olisi hyvä paino tuon pituiselle
Minä kanssa yli 80kg treenattu nainen. Mielestäni olen timmissä kunnossa, mutta toki olen kaikinpuolin isompi, kuin kaksi parasta ystävääni jotka molemmat ovat sellaisia 160cm/55kg “kääpiöitä”.
Jos tuo on lihasta niin ok paino. Muussa tapauksessa ylipainoinen.
Hyvä paino on 61-85kg, riippuu kehonkoostumuksesta.
Itse olen 168cm/66kg, vatsaa ja käsivarsia löytyy sen verran, että painoa pitää pudottaa muutama kilo. N.62kg on minulle hyvä.
Ystäväni on minua pari senttiä pidempi ja painaa 70kg, mutta näyttää normaalipainoiselta eikä löydy vatsamakkaroita. Hänellä on enemmän lihasmassaa ja vähemmän rasvaa.
Kehonkoostumuksesta kaikki on pitkälti kiinni.
Onhan se hyvä paino, vaikka lievästi ylipainoon painoindeksi meneekin.
Mitä se kehonkoostumusmittari niin kun merkkaa. Meikäläinenkin sellaisessa yksien messujen yhteydessä kävi. Sen koneen antamaan tulkintaan tai mittaustulokseen liittyi myös tieto, minkä ikäisen ihmisen olemusta kyseiset tiedot vastasivat. Meikäläisellä kolkyt vuotta nuoremman vastaavat. Mutta ei kuitenkaan ihan lapsen ikäiseen asti päästy...
Ihan hyvä varmasti. Ihmiset on tosi eri mallisia. Jollekin samanpituiselle tuo paino voisi olla liikaa, mutta jos on myös lihasta, ja paino jakautuu tasaisesti näyttääkin varmasti hyvältä. Muodokkuus on minun maun mukaan aina plussaa naisessa. 170cm nainen joka painaa 60kg on sitten sellainen hentorakenteinen ja pienirintainen. Jotkut tykkää siitäkin mallista. Kaikki vartalotyypit on kauniita omalla tavallaan kunhan mennään terveellisten mittojen rajoissa. Massiivinen ylipaino tai anokrektinen laihuus varmaan viehättää harvempia, mutta kyllä näillekin jopa oma kannattajakuntansa löytyy…
Ihan eri asia siis, jos rasvaa oli liikaa teinivuosina.