Koska rupesit puhumaan lapsen iästä vuosien mukaan
Eli kun pienen lapsen ikä sanotaan usein 4kk, 1v6kk, 1v11kk. Yms, niin milloin aloit puhumaan ihmisille että on "4vuotias" vaikka olisikin lähemmäs viittä?
Kommentit (8)
Teen kuten kakkonen. Ärsytti aina alkaa laskemaan kuukausia jos joku vaikka bussissa tai kaupassa kysyi, ei aina väsyneenä heti tullut kuukaudet mieleen :D
11kk oli jo "vuoden", sitten "puolitoista vuotta", "2 vuotta", "kolme vuotta" jne.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 14:20"]En ole puolen vuoden etapin jälkeen juurikaan kuukausista puhunut, ellei joku ole kysynyt tarkkaa ikää. Olen sanonut: Vähän reilu puolivuotias, täyttää kohta vuoden, täytti keväällä vuoden, puolitoista vuotias, täyttää syksyllä kaksi jne.
[/quote]
Sama.
1v 1kk lähtien aloin sanomaan esim 13kk.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 14:59"]1v 1kk lähtien aloin sanomaan esim 13kk.
[/quote]
Eihän tämä ole vuosissa puhumista, vaan nimenomaan kuukausissa ja sitä ap ei kysynyt/tarkoittanut.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 14:59"]1v 1kk lähtien aloin sanomaan esim 13kk.
[/quote]
Please sano että tää oli vitsi :-D
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 14:59"]1v 1kk lähtien aloin sanomaan esim 13kk.
[/quote]
Please sano että tää oli vitsi :-D
[/quote]
Ei ole vitsi. Toki lopetan kyllä kun sen aika on, mutta nyt olen tehnyt muutaman kuukauden ajan näin.
En ole puolen vuoden etapin jälkeen juurikaan kuukausista puhunut, ellei joku ole kysynyt tarkkaa ikää. Olen sanonut: Vähän reilu puolivuotias, täyttää kohta vuoden, täytti keväällä vuoden, puolitoista vuotias, täyttää syksyllä kaksi jne.