Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nkohan mulla ikä tehnyt tehtävänsä vai mit on tapahtunut?

Vierailija
15.07.2015 |

Mitäköhän mulle on tapahtunut? Yhtäkkiä näen kaikki asiat selvääkin selvemmin: keskustelen hetken jonkun ihmisen kanssa, alan pian nähdä hänen tarkoitusperänsä. Katselen ihmismassaa, näen keiden välillä on yhteys ja ketkä ovat toisilleen ilmaa. Luen ihmisiä lähes kuin avointa kirjaa, aivan kuin heidän päänsä yläpuolella olisi puhekupla.

Mitä tämä on?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 11:13"]Psykoosiinhan kuuluu todellisuudentunteen katoaminen, aistiharhat ym. Ei tuo nyt siltä kuulosta. Enemmän ahdistukselta ja stressiltä.
[/quote]

Kuuluu psykoosiin muutakin ja puhuttiin alkavasta psykoosista/psykoottisuudesta.

Vierailija
22/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:51"]

Mulla on ollut myös tuon tapaista. Kuulostaa alkavalta psykoosilta. Oletko ollut pahasti masentunut stressaantunut tms. ? Voi alkaa mennä psykoosin puolelle. Skitsofreniaankin kuuluu tuon tyylisiä juttuja.

[/quote]Tämä tuli minullekin ensimmäiseksi mieleen. Tuskinpa siis olet ihmiskunnalle mikään riemuvoitto tuntemuksiesi kanssa ja nyt kannattaisi hakeutua hoitoon kun kerran vielä olet edes suurinpiirtein järjissäsi. Oletko miettinyt mitä tuin jälkeen tulee ja miten pystyt tuntemuksiesi kanssa jatkossa elämään niin kuin normaalien ihmisten oletetaan elävän?
[/quote]

Mulla oli siis myös juuri tuollaista, että kuvittelin olevani jotenkin erityisen lahjakas lukemaan ihmisiä ja aistimaan ihmisten tunteita ja ajatuksia minusta yms. Oikeasti olenkin kova tarkkailemaan ihmisten käytöstä, mutta mulla tuo oli jo psykoottisuutta ja maanisuutta.
[/quote]

Todellisuudentaju säilyi mulla kuitenkin koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisten ajatukset nyt niin selvästi päällepäin näy. Jos näkyisi ei erehdyksia ja väärintulkintoja olisi niin paljon.

Vierailija
24/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sustahan voisi olla palstan ennustajaksi :D

Vierailija
25/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ajatukset ehkä näykään päällepäin, vaikka niin sanoinkin. Olen aika huono ilmaisemaan itseäni kirjoittamalla, ehkä siksi aloitus vaikutti mt-potilaan avaukselta. 

Käytös ja sanat, ne paljastavat enemmän kuin mitä ajatellaan. Tarkkailemalla ihmisiä voin lukea heitä helposti. Miksi tämä minua häiritsisi? Pitääkö minun ajatella jollain tietyllä tavalla ollakseni normaali? Ja en tosiaankaan kuvittele olevani ihmiskunnan pelastus.

Vierailija
26/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 11:25"]

[/quote]

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö ennustaminen ja ihmisten käyttäytymisen lukeminen ole kaksi eri asiaa?

Vierailija
27/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 11:25"]

[/quote]

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö ennustaminen ja ihmisten käyttäytymisen lukeminen ole kaksi eri asiaa?

Vierailija
28/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 11:31"]Ei ajatukset ehkä näykään päällepäin, vaikka niin sanoinkin. Olen aika huono ilmaisemaan itseäni kirjoittamalla, ehkä siksi aloitus vaikutti mt-potilaan avaukselta. 

Käytös ja sanat, ne paljastavat enemmän kuin mitä ajatellaan. Tarkkailemalla ihmisiä voin lukea heitä helposti. Miksi tämä minua häiritsisi? Pitääkö minun ajatella jollain tietyllä tavalla ollakseni normaali? Ja en tosiaankaan kuvittele olevani ihmiskunnan pelastus.
[/quote]

Jos häiritsee siis. Jos vaikka ajatukset pyörisi liikaa noissa ihmisten tarkoitusperien jne. pohtimisessa.

Vierailija
29/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:46"]Mitäköhän mulle on tapahtunut? Yhtäkkiä näen kaikki asiat selvääkin selvemmin: keskustelen hetken jonkun ihmisen kanssa, alan pian nähdä hänen tarkoitusperänsä. Katselen ihmismassaa, näen keiden välillä on yhteys ja ketkä ovat toisilleen ilmaa. Luen ihmisiä lähes kuin avointa kirjaa, aivan kuin heidän päänsä yläpuolella olisi puhekupla.

Mitä tämä on?
[/quote]
Mitä sä vedät?

Vierailija
30/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on suhteellisen yksinkertainen otus. Jos vain päästää irti oman itsensä ajattelusta ja tarkkailusta, niin ei ole kovin vaikeaa huomata, mitä muut tavoittelevat ja haluavat ja miksi he toimivat  kuten toimivat.

Vierailija
31/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut myös tuon tapaista. Kuulostaa alkavalta psykoosilta. Oletko ollut pahasti masentunut stressaantunut tms. ? Voi alkaa mennä psykoosin puolelle. Skitsofreniaankin kuuluu tuon tyylisiä juttuja.

Vierailija
32/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:50"]

Ihminen on suhteellisen yksinkertainen otus. Jos vain päästää irti oman itsensä ajattelusta ja tarkkailusta, niin ei ole kovin vaikeaa huomata, mitä muut tavoittelevat ja haluavat ja miksi he toimivat  kuten toimivat.

[/quote]

Just näin! Minulle tämä tapahtui tyyliin yhdessä päivässä. Hämmästyttävää!

Anteeksi kaikki puuttuvat kirjaimet otsikossa, mun on pakko päästä purkamaan tämä johonkin, en tietenkään halua kertoa kaikille että luen hänen ajatuksensa suoraan kasvoilta :D

Vierailija
33/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh, psykoosi?! Haloo, et voi sanoa noin kun et ole minua ikinä nähnytkään. En nyt tarkoita mitään kuvitelmia vaan näen hyvin, miksi ihminen käyttäytyy niinkuin käyttäytyy. Se ei todellakaan ole psykoottista!

Vierailija
34/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:51"]

[/quote]Tämä tuli minullekin ensimmäiseksi mieleen. Tuskinpa siis olet ihmiskunnalle mikään riemuvoitto tuntemuksiesi kanssa ja nyt kannattaisi hakeutua hoitoon kun kerran vielä olet edes suurinpiirtein järjissäsi. Oletko miettinyt mitä tuin jälkeen tulee ja miten pystyt tuntemuksiesi kanssa jatkossa elämään niin kuin normaalien ihmisten oletetaan elävän?

Vierailija
35/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ajattelee, nin tottahan olen ollut kovin stressaantunut. Sen vuoksi olen joutunut hiljetämään tahtia melko tavalla ja keskittyä yhteen asiaan kerrallansa. Sen seurauksena olen alkanut nähdä ympäristöäni aivan uudella tavalla, näin sen itse näen! 

Vierailija
36/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten normaali ihminen sitten elää? *huoh*

Vierailija
37/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo kuvitelmat oire jostakin

Vierailija
38/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun silmät on avautunu. Ei tuossa mitään outoa oo.

Vierailija
39/39 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:56"]Siis täh, psykoosi?! Haloo, et voi sanoa noin kun et ole minua ikinä nähnytkään. En nyt tarkoita mitään kuvitelmia vaan näen hyvin, miksi ihminen käyttäytyy niinkuin käyttäytyy. Se ei todellakaan ole psykoottista!
[/quote]

Saatoin käsittää väärin, mutta oikeasti, tuollainen ehkä yli menevä ihmisten (itsensä ja/tai muiden) käytösten tarkkailu ja analysointi liittyy psykoottisuuteen.