Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin ihan liikaa mitä muut ajattelevat. Tulen hulluksi pian....

Vierailija
15.07.2015 |

Olen vähän päälle parikymppinen ja olen opiskelija. Minulla on ihana avomies ja noin 6 läheistä hyvää ystävää. Olen ollut aina vähä tälläinen huonomman itsetunnon omaava vaikkei se välttämättä päällepäin näy, olen hoikka ja mielestäni nätti. Itsetuntoni ei liity ulkonäköön vaan sisäiseen puoleeni - haluan tuntea olevani hyväksytty ja haen jatkuvasti sellaista. en halua sanoa erimielisyyttäni joissain asioissa, jottei minusta ajateltaisi "pahaa". Olen lähdössä pian matkalleni ja tuntuu että ystäväni eivät ole kyselleet siitä paljon mitään (en tiedä ovatko kateellisia että pääsen lämpöön) - vai kuvittelenko vain kaiken. Ongelmani on jokaisen asian ylianalysointi. Haluaisin että kaikki tykkäisivät minusta vaikkei kaikkien tarvitse tykätä - tiedostan sen mutta koen siitä silti ahdistusta.
Haluaisin elää täysillä elämääni, mutta tuntuu että mietin liikaa mitä muut nyt tästä ja tuosta ajattelevat, miltä vaikutan, voinko sanoa näin yms... Menee ihan överiksi ja tiedostan sen ja se ahdistaa...

Haluankin tietää onko joku päässyt yli tälläisestä ja miten?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi oppia hallitsemaan ajatteluaan. Minun oli niin pakko jossain vaiheessa tehdä koska tosiaan oma mieli oli kuin joku riivaaja joka aiheutti kauheasti ahdistusta pyörittelemällä jatkuvasti taustalla vanhoja mokiani, analysoimalla sanoinkohan taas nolosti, mitähän muut ajattelee jne. 

Mutta minä vaan opettelin ottamaan mieleen etäisyyttä, tietyllä tapaa katselemaan sitä ulkoapäin ja tarkkailemaan. Kun tarkkailee, voi todeta että aha, nyt tuli taas tämmöistä ajattelua, joka on hedelmätöntä ja aiheuttaa vain ahdistusta, joten minäpä en jatkakaan tämän ajatuksen pyörittelyä vaan lopetan. Sitä ei voi aina estää, mitä mieleen pulpahtaa, mutta sen voi ihan vapaasti valita, mitä siellä märehtii ja pyörittelee.

Vierailija
2/5 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen tuollainen, nykyäänkin mietin, mutta osaan jo elää niin, ettei miettiminen rajoita liikaa tai osaan hyväksyä itseäni enemmän, vaikka en ole saanutkaan kaipaamaani hyväksyntää :( Mutta siis olin tulossa sanomaan, että mä kävin kyllä terapiassa, varsinainen syy oli masennus, mutta samallahan tietenkin hoidettiin itsetuntoani. 

Eli suosittelen lämpimästi terapiaa, se ei ole edes välttämättä kovin pitkä, jos muuten voit ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko nauraa itsellesi? Jos et - opettele.

Tuon kun osaat niin olet jo pitkällä siinä että koet itsesi hyväksytyksi sen ainoan merkitsevän henkilön taholta -eli sinun itsesi.

Vierailija
4/5 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:25"]Olin ennen tuollainen, nykyäänkin mietin, mutta osaan jo elää niin, ettei miettiminen rajoita liikaa tai osaan hyväksyä itseäni enemmän, vaikka en ole saanutkaan kaipaamaani hyväksyntää :( Mutta siis olin tulossa sanomaan, että mä kävin kyllä terapiassa, varsinainen syy oli masennus, mutta samallahan tietenkin hoidettiin itsetuntoani. 

Eli suosittelen lämpimästi terapiaa, se ei ole edes välttämättä kovin pitkä, jos muuten voit ihan hyvin.
[/quote]

Olen tätä miettinyt. Mukava kuulla, jos se oikeasti tepsii! Minulla olisi kyllä kova motivaatio terapialle, haluan "opetella" tästä eroon ja hyväksyä itseni...

ap

Vierailija
5/5 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:25"]Olin ennen tuollainen, nykyäänkin mietin, mutta osaan jo elää niin, ettei miettiminen rajoita liikaa tai osaan hyväksyä itseäni enemmän, vaikka en ole saanutkaan kaipaamaani hyväksyntää :( Mutta siis olin tulossa sanomaan, että mä kävin kyllä terapiassa, varsinainen syy oli masennus, mutta samallahan tietenkin hoidettiin itsetuntoani.  Eli suosittelen lämpimästi terapiaa, se ei ole edes välttämättä kovin pitkä, jos muuten voit ihan hyvin. [/quote] Olen tätä miettinyt. Mukava kuulla, jos se oikeasti tepsii! Minulla olisi kyllä kova motivaatio terapialle, haluan "opetella" tästä eroon ja hyväksyä itseni... ap

[/quote]

Samoin mulla oli :) Auttoi kyllä hyvin, kun itse just järjellä tajusi, että oon hölmö, mutta tunne ei jätä rauhaan.

3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan