Miksi mansikoista pitää maksaa, jos itse poimii?
Sehän on ilmaista työtä! Olen järkyttynyt kun jouduimme kauan poimuttuamme vielä maksamaankin. Mihin voi valittaa!
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:30"]Kyllä te olette idiootteja! Sen viljelijän elanto on kiinni niistä mansikoista. Ja viljelijä on tehnyt kovan työn jo mansikoita kasvattaessaan. Ei ole helppoa hommaa mansikantaimien viljely tässä maassa, kun sää olosuhteetkin vaihtelevat
[/quote]Kukaan ei pakota viljelemään mansikoita.
[/quote]
Kukaan ei pakota itse keräämään niitä mansikoita. Ostaa voi torilta tai kaupastakin.
[/quote]
Joku ne kerää. Onko edes puhtaat kädet :o
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:46"]
Mä en syö mansikoita, mutta oon kelannu vähän samantapaista juttuu, nimittäin noi kaupan irtokarkit. Siis miksi niistäkin pitää maksaa, kun itse kuitenkin kovalla työllä valikoin ne pussiin? Törkeää rahastusta! Sama oikeestaan kaikissa ostoksissa, kun joudun ite ne keräämään ja vielä kantamaan kaupasta painavissa ostoskasseissa. Kauppiaan pitäis maksaa mulle, kun vien hänen kaupastaan tavaroita, jotka muuten homehtuisivat hyllyyn, jos kukaan ei niitä ostaisi.
[/quote]
Joo niin ne einekset, eihän kukaan niitä osta, siinähän vaan auttaa kauppiasta että nekin koristeet vaihtuu.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:46"]
Mä en syö mansikoita, mutta oon kelannu vähän samantapaista juttuu, nimittäin noi kaupan irtokarkit. Siis miksi niistäkin pitää maksaa, kun itse kuitenkin kovalla työllä valikoin ne pussiin? Törkeää rahastusta! Sama oikeestaan kaikissa ostoksissa, kun joudun ite ne keräämään ja vielä kantamaan kaupasta painavissa ostoskasseissa. Kauppiaan pitäis maksaa mulle, kun vien hänen kaupastaan tavaroita, jotka muuten homehtuisivat hyllyyn, jos kukaan ei niitä ostaisi.
[/quote]
Olen samoilla linjoilla. Hirveä vaiva kerätä kaikki ja sitten kauppias ei edes maksa siitä, että autoin. Tai vaikka metrossa, sielläkin pitäisi maksaa, vaikka ne vaunut ja raiteet on ihan turhia, jos niitä ei kukaan käytä. Hirveä hukkainvestointi. Sinne pitää mennä monia rullaportaita pitkin ja nähdä kamala vaiva ja vielä maksaa, vaikka kaupungin pitäisi maksaa siitä, että sinne maan alle vaivaudun heidän leluillaan leikkimään ja ajelemaan edestakaisin.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:23"]Mikä muuten on hintaero itse poimien ja kaupasta, kun viime kesänä vähän kyselin niin aika kallista näytti olevan itse poimien?
[/quote]
Tänään just kävin, sain 6 kg 25 eurolla. Jos ostaisin torilta tai marketin edestä, olisin maksanut tänään 54 euroa. Eli oli puolet halvempaa!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:23"]Mikä muuten on hintaero itse poimien ja kaupasta, kun viime kesänä vähän kyselin niin aika kallista näytti olevan itse poimien? [/quote] Tänään just kävin, sain 6 kg 25 eurolla. Jos ostaisin torilta tai marketin edestä, olisin maksanut tänään 54 euroa. Eli oli puolet halvempaa!
[/quote]
Minä ostin kaupan edestä 5 kg laatikon hintaan 25 e eli sinulla tuli poimintatyöstäsi hyötyä kokonaista 4.2 e. Oletettavasti käytit poimimiseen + matkoihin mansikkapellolle enemmän kuin 30 min, joten en ole ihan varma, kannattiko lopulta.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:32"]
Itse poimimalla saat parempi laatuisia marjoja. Valmiissa laatikoissa usein homeisia marjoja ja ties mitä paskaa seassa. Ja minua ainakin ällöttää ajatus, että joku tupakoiva venäläinen on ne haisevilla käsillään poiminut.
[/quote]
Itsepoimijoille annetaan huonoimmat puskat...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:23"]Mikä muuten on hintaero itse poimien ja kaupasta, kun viime kesänä vähän kyselin niin aika kallista näytti olevan itse poimien? [/quote] Tänään just kävin, sain 6 kg 25 eurolla. Jos ostaisin torilta tai marketin edestä, olisin maksanut tänään 54 euroa. Eli oli puolet halvempaa!
[/quote]
Täh? Mä ostin 5kg priimalaatuisia mansikoita kaupan edestä, maksoin niistä 25e. Valmiiksi poimittuja!
Mitä arvelette, nouseeko vai laskeeko hinta jatkossa?
Naapuri just valitti kun menin sen omenapuusta ottamaan mut sanoin et itsehän ne siitä poimin. Ihme juttu. Koitin neuvotella palkkaa mut eihän se mulkku anna. Ihme pihtari. Eiku...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:32"]oletko maksanut rahaa siitä maasta jossa ne mansikat kasvavat? oletko hankkinut omilla rahoillasi ne mansikantaimet, ja omalla ajallasi ja kustannuksellasi niitä hoitanut kunnes mansikat ovat kypsiä?
onko jotenkin hauskaa esittää tyhmää netissä?
Me jokainen olemme verorahoilla tukeneet maajussia maataloustuen nimissä joten argumenttisi hiukan ontuu...
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:30"]Kyllä te olette idiootteja! Sen viljelijän elanto on kiinni niistä mansikoista. Ja viljelijä on tehnyt kovan työn jo mansikoita kasvattaessaan. Ei ole helppoa hommaa mansikantaimien viljely tässä maassa, kun sää olosuhteetkin vaihtelevat
[/quote]Kukaan ei pakota viljelemään mansikoita.
[/quote]
Kukaan ei pakota itse keräämään niitä mansikoita. Ostaa voi torilta tai kaupastakin.