Miksi mansikoista pitää maksaa, jos itse poimii?
Sehän on ilmaista työtä! Olen järkyttynyt kun jouduimme kauan poimuttuamme vielä maksamaankin. Mihin voi valittaa!
Kommentit (31)
Sehän on joka miehen oikeus! Ei nyt yksi kuusi, paju tai mansikka ämpäri voi mikään rikos olla. V**u niillä rikkailla on maata täynnä mansikkaa.
Oikeestaahan sen viljelin pitäis maksaa sulle, kun viitsit kerätä ne marjat sen pellosta.
Mikä muuten on hintaero itse poimien ja kaupasta, kun viime kesänä vähän kyselin niin aika kallista näytti olevan itse poimien?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:23"]Oikeestaahan sen viljelin pitäis maksaa sulle, kun viitsit kerätä ne marjat sen pellosta.
[/quote]
Niin pitäisi. Ihan hullua tehdä ilmaista työtä toisille.
Itse poimiminen yhtä kallista kuin hakea s marketista mansikat. Ehkä siinä maksaa se elämys
Kyllä te olette idiootteja! Sen viljelijän elanto on kiinni niistä mansikoista. Ja viljelijä on tehnyt kovan työn jo mansikoita kasvattaessaan. Ei ole helppoa hommaa mansikantaimien viljely tässä maassa, kun sää olosuhteetkin vaihtelevat
Itse poimimalla saat parempi laatuisia marjoja. Valmiissa laatikoissa usein homeisia marjoja ja ties mitä paskaa seassa. Ja minua ainakin ällöttää ajatus, että joku tupakoiva venäläinen on ne haisevilla käsillään poiminut.
oletko maksanut rahaa siitä maasta jossa ne mansikat kasvavat? oletko hankkinut omilla rahoillasi ne mansikantaimet, ja omalla ajallasi ja kustannuksellasi niitä hoitanut kunnes mansikat ovat kypsiä?
onko jotenkin hauskaa esittää tyhmää netissä?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:30"]Kyllä te olette idiootteja! Sen viljelijän elanto on kiinni niistä mansikoista. Ja viljelijä on tehnyt kovan työn jo mansikoita kasvattaessaan. Ei ole helppoa hommaa mansikantaimien viljely tässä maassa, kun sää olosuhteetkin vaihtelevat
[/quote]
Älä!?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:30"]Kyllä te olette idiootteja! Sen viljelijän elanto on kiinni niistä mansikoista. Ja viljelijä on tehnyt kovan työn jo mansikoita kasvattaessaan. Ei ole helppoa hommaa mansikantaimien viljely tässä maassa, kun sää olosuhteetkin vaihtelevat
[/quote]Kukaan ei pakota viljelemään mansikoita.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:32"]
oletko maksanut rahaa siitä maasta jossa ne mansikat kasvavat? oletko hankkinut omilla rahoillasi ne mansikantaimet, ja omalla ajallasi ja kustannuksellasi niitä hoitanut kunnes mansikat ovat kypsiä?
[/quote] kukahan tässä esittää tyhmää
Tämä oli huvittava aloitus, kunnes jotkut ottivat jutun todesta. :)
No sama juttu jouluna kun käy hakemassa jokavuotista kuusta jonkun metsästä. Miks hitossa se on laitonta kun ite käy kaatamassa?
[/quote]
Trolliin kuuluu vastata trollilla tai olla hiljaa.
Ite en oo maksanut kuusesta 25 vuoteen vaan naapurin metästä lainaan ja heitän uuden vuoden jälkee kuusen takas mettään.
Mä en syö mansikoita, mutta oon kelannu vähän samantapaista juttuu, nimittäin noi kaupan irtokarkit. Siis miksi niistäkin pitää maksaa, kun itse kuitenkin kovalla työllä valikoin ne pussiin? Törkeää rahastusta! Sama oikeestaan kaikissa ostoksissa, kun joudun ite ne keräämään ja vielä kantamaan kaupasta painavissa ostoskasseissa. Kauppiaan pitäis maksaa mulle, kun vien hänen kaupastaan tavaroita, jotka muuten homehtuisivat hyllyyn, jos kukaan ei niitä ostaisi.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:32"]oletko maksanut rahaa siitä maasta jossa ne mansikat kasvavat? oletko hankkinut omilla rahoillasi ne mansikantaimet, ja omalla ajallasi ja kustannuksellasi niitä hoitanut kunnes mansikat ovat kypsiä?
[/quote]
Onhan noiden hinnoissa nyt ilmaa ihan hemmetisti huolimatta taimien osteluista.
Vinkki: Syö kaikki mansikat niin et joudu maksamaan. Voit oksentaa ne kotona rasiaan ja pakastaa. Kätevästi saat samalla mansikkasoseet.
Missä noin törkeetä toimintaa? Valita maatalousministeriöön ja muista vaatia myös palkka tehdystä työstä