Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin laihduttaa 1kg/vk raskauden ajan

Vierailija
14.07.2015 |

Kertokaa terveellisiä tapoja! Ohjeistakaa kaloreissa ja suositelkaa ruokia! Viikkoja nyt 22 ja ei ole kiloja tullut, mutta eikö nyt alkaisi vauhdilla tullakin jos antas mennä vaan? Minulla on reilusti ylipainoa ja neuvolasta lupa laihduttaa kilo viikkoon terveellisesti.
Otan päivittäin raskausajan vitamiinin. Käyn salilla aina kun mahdollista, 1-3kertaa viikkoon. Muu liikunta tuntuu vaikealta aloittaa. Pyöräilen toki satunnaisesti.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että käytän kalorilaskuria. AP

Vierailija
2/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs on reilusti ylipainoa jo ollut ennen raskautta niin mikä hinku on silloin juuri alkaa laihduttaan. Minusta tuo ohje on väärä, että annetaan lupa laihduttaa. Painon ei tarvitse nousta, vaan yrittää pitää samana. NOrmaalisti raskausaikana paino nousee keskimäärin 12 kg. Jos sitten laihduttaa vaikka 12 kg niin sehän tarkoittaa sitten -24 kg. Ei varmasti terveellistä. 

Sinun täytyy syödä hyvin raskausaikana. Paino ei nouse itsekseen, jos terveellisesti syö ja välttää turhia hiilihydraatteja. Ravinnotta ei voi olla. Kehittyvä sikiö tarvii rasvaa ja vitamiineja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:14"]JOs on reilusti ylipainoa jo ollut ennen raskautta niin mikä hinku on silloin juuri alkaa laihduttaan. Minusta tuo ohje on väärä, että annetaan lupa laihduttaa. Painon ei tarvitse nousta, vaan yrittää pitää samana. NOrmaalisti raskausaikana paino nousee keskimäärin 12 kg. Jos sitten laihduttaa vaikka 12 kg niin sehän tarkoittaa sitten -24 kg. Ei varmasti terveellistä. 

Sinun täytyy syödä hyvin raskausaikana. Paino ei nouse itsekseen, jos terveellisesti syö ja välttää turhia hiilihydraatteja. Ravinnotta ei voi olla. Kehittyvä sikiö tarvii rasvaa ja vitamiineja.
[/quote]

Urpona heti pidät näemmä.
Selvennän: Aion syödä hyvin, ennen en niin tehnyt.
Ei ole aikomusta olla syömättä. Luitkohan kunnolla tekstini?
Vitamiinin mainitsin jo, ja rasvaa saa ruuasta.
Mikä hinku? Menen rikki jos en laihdu. Selkä ja polvi vaivat tosi pahana ja lanneranka, ylipaino kuormittaa, haluan elää terveellisesti koska minusta tulee äiti ja odottavana lapseni saa sitä mitä itse syön. Riittääkö?
AP

Vierailija
4/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP! :)

Vierailija
5/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä noudatin rd-ruokavaliota. Paino tippui raskauden aikana 4kg. Synnytyksen jälkeen painoin 10kg vähemmän kuin raskauden alussa.

Vierailija
6/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sulla ap on paino ja pituus nyt? Kiinnostaa kun itse olen vasta rv8 ja ajattelin että paino ei nousisi tässä raskaudessa yhtään. En tiedä vielä että voisiko minulla jopa vähän pudota? Minun mitat 164/73

Vierailija
7/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin kanssa mennä nollanousulla, mutta nyt rv 18 ja 1,5kg tullu :( Täytyy nyt olla tarkkana, ettei nouse enempää. 167cm, 77kg. 

Vierailija
8/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Taysissa sisätautilääkäri nimenomaan sanoi, että ei ole hyväksi laihtua raskauden aikana. Mulla oli ylipainoa paljon ja paino putos kilon viikossa pahoinvoinnin takia. Sain siitä moitteita koko sen 10 viikkoa, kun se tippui.

Vierailija
9/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:15"]Kuinka paljon sulla ap on paino ja pituus nyt? Kiinnostaa kun itse olen vasta rv8 ja ajattelin että paino ei nousisi tässä raskaudessa yhtään. En tiedä vielä että voisiko minulla jopa vähän pudota? Minun mitat 164/73
[/quote]
Sulle sopiva paino varmaankin 65kg nurkilla, eli jos painosi ei nouse raskauden aikana yhtään niin voit olla tyytyväinen varsinaiseen painonpudotukseen :)

Vierailija
10/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin niin että jättäisin herkut pois tai hyvin vähälle. Viljoja vähentäisin mutta edelleen söisin täysjyvää ja lähinnä kauraa. Paljon kasviksia ja sillä myös korvaisin viljan osuutta aterioilla. Kala, kana, liha, kananmuna yms. Proteiinit aterioilla. Rasvana ihan voita ja oliivi- ja kookosöljyä.

Helppo ruoka on pakastekasviksia pannulla ja niiden kanssa esimerkiksi kananfileetä. Valmistuu nopeasti kiireisenäkin päivänä :) jauhelihakastikkeen teen tomaattimurskaan ja kermaan. Ei jauhoja. Sekin helppo ja nopea. Lisukkeena useimmiten pakastekasviksia.

En seuraisi supertarkkaan kaloreita vaan ruuan laatua ja annoskokoja. Rasvaa ei tarvitse pelätä ja se pitää kylläisenä.

Onnea vauvasta ja tsemppiä raskauteen ja painon pudotukseen :)

Vierailija
12/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te ihan hulluja? Jos sitä läskiä on, niin MIKSI ei voinut laihduttaa ennen raskautta jo?!

Ap, vauva saa kyllä ne sinun syömäsi vitamiinit jne, mutta jos laihdut, sikiö saa myös rasvasi varastoimat myrkyt! Laihdutuksen aika on ennen raskautta tai imetyksen jälkeen.

Mikä ihmeen muoti tämä nyt on, läskit laihduttaa raskausaikana kun muuten ei saa itseään niskasta kiinni?

Vierailija
13/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:38"]Oletteko te ihan hulluja? Jos sitä läskiä on, niin MIKSI ei voinut laihduttaa ennen raskautta jo?!

Ap, vauva saa kyllä ne sinun syömäsi vitamiinit jne, mutta jos laihdut, sikiö saa myös rasvasi varastoimat myrkyt! Laihdutuksen aika on ennen raskautta tai imetyksen jälkeen.

Mikä ihmeen muoti tämä nyt on, läskit laihduttaa raskausaikana kun muuten ei saa itseään niskasta kiinni?
[/quote]

Olen kuullut että tämä myrkkyjen poistuminen kehosta ja siirtyminen vauvaan raskaana ollessa ei pidä paikkaansa jos laihduttaa järkevästi kuin ap. Läskien laihdutus raskaana ollessa on muoti koska nykyään tiedostetaan terveellinen ruokavalio paremmin ja raskaus on hyvä motivaattori terveellisempään elämään.

Vierailija
14/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:15"]Kuinka paljon sulla ap on paino ja pituus nyt? Kiinnostaa kun itse olen vasta rv8 ja ajattelin että paino ei nousisi tässä raskaudessa yhtään. En tiedä vielä että voisiko minulla jopa vähän pudota? Minun mitat 164/73
[/quote]
Tällä hetkellä painan 89kg ja 155cm.
Mun mielestä on hyvä vaikka pyrkiä pysymään samassa painossa kun sulla ei oo niin paljon pudotettavaakaan:)

Vierailija
17/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:38"]Oletteko te ihan hulluja? Jos sitä läskiä on, niin MIKSI ei voinut laihduttaa ennen raskautta jo?!

[/quote]
Lapsi motivoi tekemään elämästä terveellisemmän. Pitäisikö jatkaa hese mättö linjalla ennemmin ettei vaan laihdu? :D nyt meinaa jo naurattaa hampaita. Onhan se lapsellekin terveellisempää syödä järkevästi vai väittääkö tähänki joku vastaan? Heitämpä vähän takasin, elikkä läski syönyt vain heseä, tulee raskaaksi ja apua ei saa paino pudota: ei saa syödä terveellisemmin koska paino putoaa. Eli pitäisi jatkaa heseilyä. Asia ok jos jollaki on oikeasti päässä noin paljon kuraa, ei ole minulta pois!

Vierailija
18/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2Viimeistä AP

Vierailija
19/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:30"]Mä tekisin niin että jättäisin herkut pois tai hyvin vähälle. Viljoja vähentäisin mutta edelleen söisin täysjyvää ja lähinnä kauraa. Paljon kasviksia ja sillä myös korvaisin viljan osuutta aterioilla. Kala, kana, liha, kananmuna yms. Proteiinit aterioilla. Rasvana ihan voita ja oliivi- ja kookosöljyä.

Helppo ruoka on pakastekasviksia pannulla ja niiden kanssa esimerkiksi kananfileetä. Valmistuu nopeasti kiireisenäkin päivänä :) jauhelihakastikkeen teen tomaattimurskaan ja kermaan. Ei jauhoja. Sekin helppo ja nopea. Lisukkeena useimmiten pakastekasviksia.

En seuraisi supertarkkaan kaloreita vaan ruuan laatua ja annoskokoja. Rasvaa ei tarvitse pelätä ja se pitää kylläisenä.

Onnea vauvasta ja tsemppiä raskauteen ja painon pudotukseen :)
[/quote]
Tämä oli mukava viesti! Hyviä juttuja. En laskekkaa tarkkaan kaloreita mutta sillain että tiedostan mikä on liian vähän tai paljon etten tosiaan vahingossa söisi liian vähää. Ja kiitos! :)

Vierailija
20/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näin. Myrkyt sitoutuvat rasvasoluihin ja siten vapautuvat sikiön käyttöön. Järkevää?

Ja oikeasti laskette jonkun raskausvitamiinien varaan noin paljon? Ne ovat kuitenkin teollisia.. Voi luoja sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän