Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi USAssa lääkäriltä saa lääkkeet mukaan mutta Suomessa

Vierailija
24.07.2015 |

joutuu mennä erikseen apteekkiin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa valtio ei kontrolloi lääkärin ja apteekin toimintaa niin paljon kuin Suomessa. En tosin ole koskaan saanut täältä lääkäriltä lääkkeitä, reseptin antavat niin kuin Suomessakin. Mutta uskon hyvin, että se on jossain päin mahdollista.

Vierailija
2/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itekki just Nykis, Losis ja Phillys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn yleensä lätäkön takana jenkeis, jos tarvii lekuria vaivata. Plus Losis on ilmasto kohillaan.

Vierailija
4/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 03:55"]Olin itekki just Nykis, Losis ja Phillys.
[/quote]Ole hyvä ja puhu niin, että me normaalitkin ihmiset ymmärrämme.
-R-

Vierailija
5/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan lääkäriltä reseptin ja haen apteekista täällä jenkeissä. En ole kuullut vielä kenenkään saaneen lääkkeitä vastaanotolta mukaan:) Ovat ainakin apteekissa CSV tosi tarkkoja kun antavat lääkkeitä reseptiä vastaan. Olen ollut paikalla kun epäilivät erään ihmisen reseptiä ja alkoivat tutkimaan asiaa. Poliisi tuli jossain vaiheessa paikalle.

Lääkkeitä joutuu joskus myös odottamaan eli samoin kuin Suomessa apteekissa ei välttämättä ole lääkkeitä valmiina vaan ne tilataan muualta. 

Lääkärin vastaanotolle pitää olla vakuutus, muuten on todella kallista lystiä. Mikäköhän mahtaa olla tämänkin ketjun tarkoitus?

Vierailija
6/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lääkkeet lääkäriltä mukaan. Olen saanut myös muutamat ensimmäiset mukaan (pitempi kuuri). Valtaosin kuitenkin resepti apteekkiin. Toisinaan vien paperin, joskus resepti on toimitettu soittamalla. Joustavaa ja helppoa.

Vierailija
7/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 04:51"]Mä saan lääkäriltä reseptin ja haen apteekista täällä jenkeissä. En ole kuullut vielä kenenkään saaneen lääkkeitä vastaanotolta mukaan:) Ovat ainakin apteekissa CSV tosi tarkkoja kun antavat lääkkeitä reseptiä vastaan. Olen ollut paikalla kun epäilivät erään ihmisen reseptiä ja alkoivat tutkimaan asiaa. Poliisi tuli jossain vaiheessa paikalle.

Lääkkeitä joutuu joskus myös odottamaan eli samoin kuin Suomessa apteekissa ei välttämättä ole lääkkeitä valmiina vaan ne tilataan muualta. 

Lääkärin vastaanotolle pitää olla vakuutus, muuten on todella kallista lystiä. Mikäköhän mahtaa olla tämänkin ketjun tarkoitus?
[/quote]

Öö... Miten niin tarkoitus? Luuletko että ketjulla on joku syvällinen tarkoitus?

Vierailija
8/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut koskaan. Puhut omiasi. Jotain placebo juttuja olet ehkä saanut.

Vierailija
9/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakarilta voi saada laakkeen jos kokeillaan jotain uutta ja hanella on valmistajan ilmaisnaytteita. Mina sain kun mikaan verenpainelaake ei meinannut toimia, ei tarvinnut joka viikko itse kustantaa kokeiluja. Laakkeita annetaan myos jos laakari epailee etta potilaalla ei ole varaa itse ostaa. Mikaan standardikaytanto laakkeiden saaminen laakarilta ei ole, apteekista ne ostetaan.

Vierailija
10/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 03:44"]

[/quote]Sitä on sitten taas lääkärisarjoja katseltu. Varmaan uskot synnytyksienkin olevan viisminuuttisia.

Vierailija
11/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:02"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 03:44"]

[/quote]Sitä on sitten taas lääkärisarjoja katseltu. Varmaan uskot synnytyksienkin olevan viisminuuttisia.
[/quote]

En.

Vierailija
12/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tuollaisesta tavasta jossa lääkäri myy lääkkeitä. Ulkomailla se on yleistä että saa lääkkeet mukaan. Yleensä olen ostanut ulkomailla sairastaessa saman lääkkeen läheisestä apteekista ja saanut sen puoleen hintaan. Monet lääkärit tekevät ison tilin myymällä ylihintaisia lääkkeitä.

Vierailija
13/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:24"]En pidä tuollaisesta tavasta jossa lääkäri myy lääkkeitä. Ulkomailla se on yleistä että saa lääkkeet mukaan. Yleensä olen ostanut ulkomailla sairastaessa saman lääkkeen läheisestä apteekista ja saanut sen puoleen hintaan. Monet lääkärit tekevät ison tilin myymällä ylihintaisia lääkkeitä.
[/quote] myös apteekit osaavat myydä ylihintaisia lääkkeitä.

Vierailija
14/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:26"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:24"]En pidä tuollaisesta tavasta jossa lääkäri myy lääkkeitä. Ulkomailla se on yleistä että saa lääkkeet mukaan. Yleensä olen ostanut ulkomailla sairastaessa saman lääkkeen läheisestä apteekista ja saanut sen puoleen hintaan. Monet lääkärit tekevät ison tilin myymällä ylihintaisia lääkkeitä.
[/quote]

Minäkin osaan. Mutta en jaksa.

Vierailija
15/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 03:49"]

USAssa valtio ei kontrolloi lääkärin ja apteekin toimintaa niin paljon kuin Suomessa. En tosin ole koskaan saanut täältä lääkäriltä lääkkeitä, reseptin antavat niin kuin Suomessakin. Mutta uskon hyvin, että se on jossain päin mahdollista.

[/quote]

USAssa on sairaaloissa omat apteekit. Ei ne lääkäri kyllä mitään anna mutta lääkkeet voi hakea samasta paikasta.

Vierailija
16/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystysaikan olen usein saanut aloitusannoksen lääkettä lääkäriltä.

Vierailija
17/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekit voi aina kilpailuttaa jos epäilee ylihinnoittelua. Lääkärissä lääke on aina poikkeuksetta kalliimpaa kuin apteekissa. Joskus lääkärit myös tuovat maahan itse jotain omaa merkkiä jota ei saa muualta. Onneksi apteekit osaavat vaihtaa sen edullisempaan merkkiin.

Vierailija
18/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:27"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:26"][quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 07:24"]En pidä tuollaisesta tavasta jossa lääkäri myy lääkkeitä. Ulkomailla se on yleistä että saa lääkkeet mukaan. Yleensä olen ostanut ulkomailla sairastaessa saman lääkkeen läheisestä apteekista ja saanut sen puoleen hintaan. Monet lääkärit tekevät ison tilin myymällä ylihintaisia lääkkeitä.
[/quote]

Minäkin osaan. Mutta en jaksa.
[/quote] osaat ehkä, mutta et saa. Apteekeilla on yksinoikeus myyntiin. Ja hinnat sen mukaan.

Vierailija
19/19 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen terveyskeskuksissa on yleensä ns. päivystyspakkauksia, joita annetaan potilaalle veloituksetta mukaan jos apteekki on jo kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi