Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein oikeasti pesette rintsikoitanne?

Vierailija
14.07.2015 |

Olen ihmetellyt tätä asiaa siitä saakka kun aloin käyttämään rintaliivejä, ja totuus omalta kohdaltani on että silloin kuin muistan ja tämä saattaa olla jopa parin kuukauden välein. Koskaan ei ole tullut mitään varsinaista rutiinia siihen eikä äitini aikoinaan puhunut pesuvälistä. Jos tämä asia tulee joskus puheeksi niin myötäilein muita (jotka puhuvat parista päivästä tai yhdestä viikosta) tai saatan sanoa jopa "Parikin viikkoa joskus menee!" ja nauraa päälle, kun totuus on oikeasti vieläkin "ällöttävämpi". En silti ole muuttanut tapojani sillä kokemukseni perusteella rintsikat eivät oikeastaan edes kerää hikeä, ainakaan kainalohiki ei "tavoita" niitä vaan jää vain paitoihin. Vaikka kuinka haistelen rintsikoitani niin eivät tuoksu miltään pahalta? Ehkä vähän pesuaineelta vielä sen 2kk jälkeenkin. Eikä minulla ole ollut mitään iho-ongelmia rinnoissani, ei näppyjä tai finnejä tai mitään.

Olen valmistautunut valtavaan määrään alapeukkuja ja haukkumista, mutta halusin tehdä tämän keskustelun ihan kiinnostuksen vuoksi ja nähdä onko muitakin minunlaisiani. Myös jos joku oikeasti pystyy perustelemaan rintsikoiden tiheän pesun niin olen kai valmis muuttamaan tapojani!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:45"]

Mun on hirveän vaikea löytää hyviä rintsikoita ja kun löydän niin tiuha pesu pilaa ne hinnasta riippumatta. Pyöritän käsinpesuohjelmalla mutta silti tuntuu että ryhti katoaa. Eikö kellään muulla samaa? Urheilurintsikoita ja huonompia rimtsikoita pesen usein.

[/quote] Onko budjettia ostaa useammat kerralla niin toiset saavat välillä levätä kaapissa? Mulla on n. 3v vanhoja liivejä ja ovat vielä melko uuden näköisiä koska niitä on sen verran ettei kulu niin nopeaan.
[/quote] ostan kunnon kalliit liivit noin 1-2/vuodessa, ja yleensä on kaks paria käytössä kerrallaan. Oikeastaan ne muut on jo siinä ajassa menneet niin huonoiksi etten halua käyttää. En tiedä mitä teen väärin kun nopeasti menettävät ryhtinsä.

Vierailija
42/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin viidettoista rintaliivit. Käytän samoja 1-2 päivää. Vaikka kaikki liivit ovat kaarituellisia, pesen ne pesupussissa muiden vaatteiden joukossa.

Ajatus viikon käytössä olleista liiveistä on yököttävä. Ihosta irtoaa kuolleita ihosoluja ja ihminen todellakin hikoaa joka paikasta. Keskimäärin ihminen hikoilee päivässä litran! Googlatkaa, ellette usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikkoon vaihdan rintsikat ja pesen pesukoneessa. Hikoiluun on urheilurintsikat ja ne pesen 1-2 käyttökerran jälkeen.

Vierailija
44/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:59"]Mulla on noin viidettoista rintaliivit. Käytän samoja 1-2 päivää. Vaikka kaikki liivit ovat kaarituellisia, pesen ne pesupussissa muiden vaatteiden joukossa.

Ajatus viikon käytössä olleista liiveistä on yököttävä. Ihosta irtoaa kuolleita ihosoluja ja ihminen todellakin hikoaa joka paikasta. Keskimäärin ihminen hikoilee päivässä litran! Googlatkaa, ellette usko.

[/quote]
Ei mun tissit hikoile. Kainalot ehkä mutta sen takia vaihdankin paidan.

Vierailija
45/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:45"]

Mun on hirveän vaikea löytää hyviä rintsikoita ja kun löydän niin tiuha pesu pilaa ne hinnasta riippumatta. Pyöritän käsinpesuohjelmalla mutta silti tuntuu että ryhti katoaa. Eikö kellään muulla samaa? Urheilurintsikoita ja huonompia rimtsikoita pesen usein.

[/quote]

Itse pesen rintsikat pesupussissa 40 asteessa muiden vaatteiden kanssa. Kone pyörii kahden viikon välein, siinä ajassa rintsikoita päätyy pyykkikoriin noin 5kpl. Kaikki rintaliivini olen H&Mltä ostanut, vanhimmat on 8 vuotta vanhoja ja vieläkin hyvässä kunnossa. Vain kahdesta kappaleesta on tullut tällä aikavälillä kaarituki ulos.

Vierailija
46/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että en silmiäni uskonut kun luin tätä ketjua! Laitan aina puhtaat alusvaatteet (rintsikat, alushousut, alustoppi) suihkun jälkeen, en voi kuvitella että laittaisin puhtaalle iholle likaiset vaatteet. Ja siis suihkussa käyn joka päivä. Teen näin normaalistikin, mutta ihan erityisesti nyt imettäessä. Jos liivit menevät pesujen takia nopeammin pilalle (ja kestävät kyllä aivan loistavasti, kun käyttää hienopesuohjelmaa), niin voi jestas, ostan sitten uusia ennemmin kuin kuljen likaisissa.

Vierailija
47/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 2-3 pv samoja. Nukun yöllä ilman liivejä ja pesen käsin illalla. Jo noinkin lyhyellä käytöllä vesi on tummempaa. Kuivuvat yön ja päälle.

Jotkut lemuavat niin karsealle, että varmaan pitävät samoja alushousujakin viikko tolkulla.

Vierailija
48/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa vaihtoon, paitsi urheilun jälkeen heti puhtaat tilalle. Imettäessä vaihdan liivit joka päivä.

Vierailija
49/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten naiset nipottavat, kun mies käyttää muutaman päivän samoja kalsareita/t-paitaa/sukkia.. Kaksinaamaista porukkaa. Naiset taitavat loppupeleissä olla se huonomman hygienian omaava sukupuoli.

Vierailija
50/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 21:45"]

[/quote]

Itsellä on päälle 10 vuotta vanhoja 100% puuvillaa olevia rintsikoita ja ovat yhtä hyvässä ryhdissä kuin ostohetkellä, koneessa muun pyykin seassa pesen. Maksoivat 5e/kpl. Laiskuuttani metsästän vain täysin puuvillaisia rintsikoita kun ne voi nakata näköjään huoletta koneeseen pyörimään, pesupussia toki käytän ettei hakaset revi muita vaatteita. Elastaania sisältävät ovat lörpähtäneet vaikka kuinka yrittänyt pestä oikein ja antaa niiden levätä, lähinnä nykyään tekee mieli asetella foliohattua päähän ja höpöttää kuinka naisilta huijataan rahaa rintsikoilla kun lisäävät ryhtiä heikentävää materiaalia niihin...

Harmi vain kun monikaan ei valmista nättejä puuvillaisia rintsikoita, suurin osa näyttää olevan urheilutoppimallia.

Vierailija
51/51 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen hikoillut paljon, heitän pyykkikoriin. Jos taas en, otan illalla ajoissa pois ja jätän roikkumaan tuolinselustalle ilmavasti. Heti jos alkaa haista, niin pyykkiin vaan. Parhaimmillaan voi olla kuukauden samat rintsikat - joskin pidän välillä muitakin etten kuukautta putkeen samoja.

Omistan 4 rintsikat ja yhdet urheiluliivit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä