Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein oikeasti pesette rintsikoitanne?

Vierailija
14.07.2015 |

Olen ihmetellyt tätä asiaa siitä saakka kun aloin käyttämään rintaliivejä, ja totuus omalta kohdaltani on että silloin kuin muistan ja tämä saattaa olla jopa parin kuukauden välein. Koskaan ei ole tullut mitään varsinaista rutiinia siihen eikä äitini aikoinaan puhunut pesuvälistä. Jos tämä asia tulee joskus puheeksi niin myötäilein muita (jotka puhuvat parista päivästä tai yhdestä viikosta) tai saatan sanoa jopa "Parikin viikkoa joskus menee!" ja nauraa päälle, kun totuus on oikeasti vieläkin "ällöttävämpi". En silti ole muuttanut tapojani sillä kokemukseni perusteella rintsikat eivät oikeastaan edes kerää hikeä, ainakaan kainalohiki ei "tavoita" niitä vaan jää vain paitoihin. Vaikka kuinka haistelen rintsikoitani niin eivät tuoksu miltään pahalta? Ehkä vähän pesuaineelta vielä sen 2kk jälkeenkin. Eikä minulla ole ollut mitään iho-ongelmia rinnoissani, ei näppyjä tai finnejä tai mitään.

Olen valmistautunut valtavaan määrään alapeukkuja ja haukkumista, mutta halusin tehdä tämän keskustelun ihan kiinnostuksen vuoksi ja nähdä onko muitakin minunlaisiani. Myös jos joku oikeasti pystyy perustelemaan rintsikoiden tiheän pesun niin olen kai valmis muuttamaan tapojani!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuudet rintsikat. Hikoilusta riippuen pidän yksiä 3-7pv. Sitten koriin jossa odottavat pesua pyykkkaapissa. Pesen useammat kerrallaan pesupussissa koneessa käsinpesuohjelmalla.

Vierailija
2/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen ihan muutaman päivän välein. Urheilurintsikat menee max kahdet treenit ja laitan pesuun. Emmä sitä osaa perustella, kun ei ne normirintsikat mullakaan millekään oikein haise, ne vaan tulee pestyä kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen noin 2 kertaa vuodessa ja tämä on totuus.

Vierailija
4/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ehkä 4 päivää jos en urheile. Urheilun jälkeen pesuun.

Vierailija
5/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut vähän rintsikoita aiemmin, mutta lapsen saatuani olen oppinut paremmille tavoille. Imetysrintsikoita on pakko vaihtaa aika usein. Tälläkin hetkellä imetän, ja vaihdan rintsikat joka päivä tai joka toinen päivä. Mulla ei tule siis enää maitoa rintsikoihin, kun lapsikin on jo vuoden ikäinen, mutta  tapa on jäänyt.

Vierailija
6/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:03"]Pesen noin 2 kertaa vuodessa ja tämä on totuus.
[/quote]

Yöööökkkk

Vierailija
7/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilussa eri liivit ja ne pesen joka käytön jälkeen. Muuta liivit pesen vajaa viikon välein. Kesällä (jos siis lämmintä ja olen hikoillut) useammin.

Vierailija
8/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki pesen pari kertaa vuodessa.

Vierailija
9/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tarpeeksi rintsikoita, koneeseen nakkaan kun on sopivan väristä pyykkiä muutenkin. 2-3 päivää samat liivit ja sitten menee pyykkiin, se on täysin oma lukunsa kuinka pitkään ne siellä pyykkikorissa odottaa pesua. Itse kyllä hikoan varsinkin helteillä tai pakkasilla kerrospukeutumisen takia sisällä myös sieltä tissien alta ja valkoisista liiveistä kyllä huomaa sen vaikka ei sitä varsinaisesti tunne tai että se haisisi millekään.

Vierailija
10/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sen verran vielä, että imetysrintsikat ovat kaarituettomia, joten ne on helppo miettimättä nakata koneeseen. Kaarituellisten ja jollain tavalla edes kevyesti topattujen liivien kanssa sitä miettii, että kuluttaako tiuha pesu nyt liikaa. Mutta kun mulla on tässä viimeisen neljän vuoden sisään ollut yksi vuosi niin, etten imettänyt, ja silloin pidin semmoisia toppimallisia liivejä, niin ei tarvinnut paljon miettiä. Saaa nähdä, intoudunko ostamaan "kunnon" rintsikoita tämän imetyksen loppumisen jälkeen, ja mitä se tarkoittaa vaihtovälin kannalta.

6

Vierailija
11/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 20 rintsikat, yksiä käytän noin 2-5 päivää, riippuen kuinka paljon hikoilen. Pesen kahden viikon välein pesupussissa 40 asteessa. Urheilurintsikat huuhtelen joka kerran jälkeen ja pesen kahden viikon välein.

Vierailija
12/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ehkä kerran kuussa? Imetysliivitkään ei hirveästi likaannu, kun jaksaa värkätä niiden himpuran suojien kans :p

Vierailija
13/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää miten epähygienisiä te olette. Itsellä 7 rintaliivit, joita käytän 2 päivää kerrallaan, sitten pesuun. Urheiluliivit joka käytön jälkeen.

Vierailija
14/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkaan ei koskaan tullut siihen mitään rutiinia kun äidin kanssa pienenä käytiin ostamassa tasan yhet rintsikat. Pidin niitä varmaan puoli vuotta putkeen kun en tiennyt miten usein niitä pitäis vaihtaa eikä äitikään mitää ohjeistanut. Sitten tilasin itse jostain Ellokselta parit uudet kun koko oli tiedossa ja silloin sai jotenkin alaikäinenkin tilata postiennakolla (oisko pitänyt laittaa huoltajan nimmari jonnekkin, en muista)... Eikä mulla nyttenkään taida olla kun alle 10 rintsikat. Pidän viikon tai pari ehkä yksiä, suunnilleen kerran kuussa pesen ne kaikki mitä tiedän ainakin käyttäneeni.

Vierailija
15/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluliivit, joita käytän töissä, laitan pesuun joka päivä, koska ne on ihan likomärät ja pölyiset ja ällöt. Pitsi/juhlaliivit pesen tarpeen mukaan, eli ehkä muutaman käyttökerran jälkeen. Jos on tullut tanssittua niin, että vähän hikoilee, niin pesuun vaan.

Vaikkei liivit olisi "likaiset" näkyvästi/haise, ainahan niihin kuitenkin jää ihosta rasvaa ja hilsettä ja ties mitä aineita. EI tee hyvää liiveille sekään.

Vierailija
16/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viikon käytön jälkeen. Pidän samoja joka päivä niin pitkään kuin yhdet on keskenpitoiset.

Vierailija
17/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kahden kk välein jos ei ole todella kuuma keli niin sitten iseammin kun hikoilen.

Vierailija
18/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 4 krt vuodessa kaikki

Vierailija
19/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan päivittäin, mutta hikoankin (valitettavasti) aika paljon.

Vierailija
20/51 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan joka päivä puhtaaseen. Rintsikoita on n.10kpl. En voi laittaa samaa uudestaan suihkun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi