Olin rehellinen - vaimo mykistyi
Vaimo sovitti uutta kolttuaan ja kysyi, että näyttääkö hän siinä lihavalta. Vastasin, että ehkä vähän. Nyt on ollut mykkäkoulua toista päivää. Miksi?
Kommentit (37)
Olen lihonut vuoden sisäläl 15 kiloa. Ota sinä ap oppia miehestäni, jonka kommentit ovat tällaisia: "Olet paljon paremman näköinen kuin laihana!" "Kilot sopii sulle!" "Ainakin sun ja Adelen kohdalla se pitää paikkansa, että karisma sitotutuu läskiin!" "Sä näytät kauniilta kun nautit syömisestä!" "Olet nykyään paljon paremmalla tuulella!" "Sussa on nykyään paljon enemmän!"
Itse kun kysyn mieheltä tuota niin aina tulee sitä "ei kun oot just kaunis tollasena muru" jne paskaa ja se vituttaa aivan älyttömästi. Totuus nyt vain on se että jotkut vaatteet saavat mut näyttämään isommalta kuin olen ja olisi kiva tietää mitkä vaatteet oikeasti näyttää miehen mielestä hyvältä ja mitkä ei.
Moi, minusta on kyllä ihan ok, että sanoit asiasta kun kysyttiin - ellei ap ollut kyseessä mikään keljuilu. Tarkoitan tällä sitä, että vaimosi ei "oikeasti" ollut lihonut tms ja silti sanoit noin. No, menen nyt asiaan:
Itse lihoin salakavalasti n 15kg ja jotenkin en älynnyt sitä ollenkaan tai nähnyt itseäni pulskempana, olen 160cm pitkä eli tässä pituudessa tuollainen lisäys todella näkyy.. Jostain syystä yritin ängetä itseäni esim entisiin koon 36 paitiksiin ja sitten kun näin itseni valokuvasta, järkytyin todellakin..näytin porsaalta, joka on ahtautunut liian pieniin vaatteisiin..Esim juhliin laitoin samanlaisen tiukan mekon kuin ennenkin ja näky oli kauhea!! Tottakai katsoin itseäni peilistä kun noita vaatteita sovitin tms, mutta en tajunnut olevani niin läski oikeasti.. Tuossa tilanteessa olisin ollut kiitollinen, jos vaikka mieheni olisi sanonut jotain.
Osa meistä naisista ei halua rehellistä vastausta kun eivät ole itsekkään rehellisiä itselleen.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:26"]Oon aina ihmetellyt naisia jotka kysyvät mieheltä että näyttääkö lihavalta jossakin vaatteessa tms. Kai sen nyt itsekin näkee peilistä.
[/quote]
Joo huoh. Oletko koskaan kuullut vääristyneestä omakuvasta? Minä näytän omasta mielestäni läskiltä vaikka painaisin kuinka vähän tahansa.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:46"]Joidenkin naisten logiikka: pyytää kertomaan rehellistä mielipidettä. Vastaa, että "kyllä, näytät hieman lihavalta", loukkaannutaan. Vastaa, että "Et näytä", ei uskota.
[/quote] Niin. Sillä lähinnä haetaan kehuja. Minä en kysy tuollaisia kysymyksiä koska en halua että pahoittaisin mieleni vaikka mies ei olisi tehnyt mitään väärää. Jos ei halua kuulla totuutta niin pitäisi olla vain kysymättä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:43"]
No voisko tuossa kohtaa sanoa jotain siihen suuntaan, että tuo kolttu ei tuo sinun parhaita puoliasi esiin. Onko pakko olla tyly?
[/quote]
Enpä ymmärtänyt noin kieroilevasti sanoa. Varmaan tarttis olla joku fraasisanakirja näitä tilanteita varten. ap.
[/quote]
Mikähän siinä olisi kieroa? Selkeästihän vika oli mekossa, kun ei se naisessakaan voi olla :)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 13:20"]
Olen lihonut vuoden sisäläl 15 kiloa. Ota sinä ap oppia miehestäni, jonka kommentit ovat tällaisia: "Olet paljon paremman näköinen kuin laihana!" "Kilot sopii sulle!" "Ainakin sun ja Adelen kohdalla se pitää paikkansa, että karisma sitotutuu läskiin!" "Sä näytät kauniilta kun nautit syömisestä!" "Olet nykyään paljon paremmalla tuulella!" "Sussa on nykyään paljon enemmän!"
Tuota uskotko sinä miestäsi tuossa asiassa? Oletko itse tyytyväinen itseesi 15kg läskimpänä?? Taitaa ukko hattuilla sulle pahemman kerran..sorry nyt vaan..
[/quote]
Vaimosi olisi halunnut, että sanot rehellisesti sen, mitä hän haluaa kuulla.
Ei se oikeasti ole sulle vihainen, sillä tuli vaan paha mieli ja siksi mököttää
Jos vaimo kysyy jotain tuollaista ja olet oikeasti tuota mieltä, kierrä suora vastaus muuttamalla se vaihtoehdoksi. Eli: -"Voisit kyllä kokeilla tuota toistakin mekkoa. On aika vaikea vastata kun ei ole mitään mihin verrata, mutta aika tiukalta se näyttää"
Tai sitten laitat pallon takaisin vaimolle: -"Mitä mieltä itse olet?"
Jos et pidä vaatteesta, niin sitten kommentoit jotain muuta ominaisuutta kuin tiukkuutta. -"Vähän laimea tuo väri."-"Vähän liian kirkas tuo väri". Ehdottomasti paras välinen on verrata vaatetta mummovaatteisiin. -"Eikö tuo kuosi ole vähän mummokuosi?"(isot kukkakuviot) -"Tuo tuo mieleen 70-luvun mummot." tjms.
Usein kyseessä on vain retorinen kysymys, eikä vaimo odota oikeaa rehellistä mielipidettä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:43"]
No voisko tuossa kohtaa sanoa jotain siihen suuntaan, että tuo kolttu ei tuo sinun parhaita puoliasi esiin. Onko pakko olla tyly?
[/quote]
Mitä tylyä tuossa oli? Sehän oli aika hienotunteisesti sanottu. Jotain "No todellakin näytät" linjaa kannattaa kylä välttää, mutta tuo oli hieno ja rehellinen vastaus.
N40
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:43"]
[/quote]
Mitä tylyä tuossa oli? Sehän oli aika hienotunteisesti sanottu. Jotain "No todellakin näytät" linjaa kannattaa kylä välttää, mutta tuo oli hieno ja rehellinen vastaus.
N40
[/quote]
Nii. Koita nyt vaikka pikkusen rikkoa jäätä kyselemällä, että onko hän loukkaantunut siitä mekkokomentista, että jos on, niin et tarkoittanut missään nimessä että hän näyttäisi siinä ihan niin lihavalta kuin mitä hän todellisuudessa on, vaan että mekko ei nyt aivan peittänyt koko massaa ja että sitä vaan tarkoitit. Että ihan kiva mekko se oli, mutta joku toinen mekko vaan peittäisi silavat paremmin. Esim sellainen jätesäkkimallinen kokoa 58.
Lopuks sanot vaan, että rehellisyys maan perii.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 14:10"]
Jos vaimo kysyy jotain tuollaista ja olet oikeasti tuota mieltä, kierrä suora vastaus muuttamalla se vaihtoehdoksi. Eli: -"Voisit kyllä kokeilla tuota toistakin mekkoa. On aika vaikea vastata kun ei ole mitään mihin verrata, mutta aika tiukalta se näyttää"
Tai sitten laitat pallon takaisin vaimolle: -"Mitä mieltä itse olet?"
Jos et pidä vaatteesta, niin sitten kommentoit jotain muuta ominaisuutta kuin tiukkuutta. -"Vähän laimea tuo väri."-"Vähän liian kirkas tuo väri". Ehdottomasti paras välinen on verrata vaatetta mummovaatteisiin. -"Eikö tuo kuosi ole vähän mummokuosi?"(isot kukkakuviot) -"Tuo tuo mieleen 70-luvun mummot." tjms.
Usein kyseessä on vain retorinen kysymys, eikä vaimo odota oikeaa rehellistä mielipidettä.
[/quote]
Vain nainen kykenee ajattelemaan näin. Mies on suoraviivaisempi.
Voi jestas nyt taas. Jos kysytään, myös kestetään vastaus. Itseä ärsyttäisi jos kysyisin mieheltä että näytänkö lihavalta tässä vaatteessa ja meis rupeaa sössöttämään että vähän on laimea väri ja epämuodikas kuosi.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 12:20"]Vaimo sovitti uutta kolttuaan ja kysyi, että näyttääkö hän siinä lihavalta. Vastasin, että ehkä vähän. Nyt on ollut mykkäkoulua toista päivää. Miksi? [/quote] Olet ääliöjuntti. Ja vielä ylpeilet sillä!? M39
[/quote]
Ei mikään ääliö, vaan kaukokatseinen mies. Asiaa ajateltuaan vaimon täytyy arvostaa miehensä suoruutta. Ehkä lihominen ei nyt enää jatku. Aloittaja siis vain huolehti vaimonsa hyvinvoinnista.
Opettele sanomaan miksi joku vaate saa vaimon näyttämään lihavalta, esim. vyötärö on väärässä kohtaa, istuvuus huono, helma loppuu väärään kohtaan tms. Pyydä vaimoasi laittamaan se kolttu uudestaan päälle jotta voisit katsoa mikä siinä VAATTEESSA mättää miksi se ei näytä hyvältä vaimosi päällä jotta jatkossa ei tulisi virheostoksia. Vaimon mitoissa ei siis ole vikaa vaan vaatteessa on jokin mikä ei sovi vaimollesi. Vertailun vuoksi, onko vaimollasi kolttu jossa näyttää hyvältä, verratkaa niitä yhdessä missä löytyy ero miksi se toinen saa näyttämään vähän lihavalta mutta toinen ei. Jos ei vaimo tästä lepy ja ymmärrä että vika ei ole hänessä vaan siinä vaatteessa niin sitten voit miettiä uudestaan miksi.
Ja sitten kun vaimollasi on sellainen kolttu päällä missä näyttää hyvälle, lähtekää johonkin hyvään ravintolaan syömään ja kuhertelemaan (ja anna vaimosi katsoa sinulle sopivat vaatteet).