Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työstä kieltäytyminen aihe psyk.diagnoosiin?

Vierailija
14.07.2015 |

Mä olen menossa psykiatrille, koska mulla on luultavasti add.Mutta en ole töissä, en aio mennäkään. Koska työstä en saisi niin paljoa rahaa että kannattaisi.Tuo tulee varmaan puheeksi, mutta voiko psyk. tehdä tuon perusteella diagnoosin. Mä en ole koskaan ollut hoidettavana missään pääkopan takia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:12"]Mä olen menossa psykiatrille, koska mulla on luultavasti add.Mutta en ole töissä, en aio mennäkään. Koska työstä en saisi niin paljoa rahaa että kannattaisi.Tuo tulee varmaan puheeksi, mutta voiko psyk. tehdä tuon perusteella diagnoosin. Mä en ole koskaan ollut hoidettavana missään pääkopan takia.
[/quote]Ei sitä psykiatria kiinnosta sun työhaluttomuus, se tekee vain kliinisen diagnoosin. Jos sut todetaan työkyvyttömäksi, niin se on sitten eri juttu kun voit hakea eläkettä tai kuntoutustukea.

Vierailija
2/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:12"]Mä olen menossa psykiatrille, koska mulla on luultavasti add.Mutta en ole töissä, en aio mennäkään. Koska työstä en saisi niin paljoa rahaa että kannattaisi.Tuo tulee varmaan puheeksi, mutta voiko psyk. tehdä tuon perusteella diagnoosin. Mä en ole koskaan ollut hoidettavana missään pääkopan takia.
[/quote]
Laiskuus ei ole yhtä kuin adhd. Häpeä! Toki voit diagnoosin saada mut sillä et eläkkeelle tule pääseen. Ota itseäsi niskasta kiinni laiskimus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä halua eläkkeelle. Sain tk-lääkäriltä lähetteen, koska mulla on aina ollut tietynlaisia vaikeuksia. Haluan löytää alan josta tykkään ja saada hyvää palkkaa. En ole laiska. Olen valikoiva. Miksi siivota 8h päivä, kun saman rahan saa tekemättä mitään ja ajan voi käyttää kaikkeen kivaan. Kuten lukemiseen. Nyt pelottaa että ne laittaa mulle jonkun diagnoosin sen takia etten halua tehdä työtä mistä en itse hyödy.

Vierailija
4/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä nyt muitakin töitä kuin siivoaminen ja miten niin sitä pitää tehdä 8 tunnin päiviä? Voihan sopia lyhyemmästä työajasta. Mistä sitten meinasit noin vain saada vakituisen työpaikan?

Vierailija
5/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen toki nähnyt ihmisiä joiden ei kannata mennä töihin. Yksikin vaan nauraa leveästi ja kieltävä vastaus on valmiina kaikkeen. Jotenkin säälittävää, että sellaisten pitää pyöriä siellä rattaisssa eläkeikään asti.

Vierailija
6/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin että lääkkeet ovat auttaneet monia. Mun täytyy lopettaa jumittaminen ja haahuilu. Mulla on huono ajantaju ja myöhästyn usein. Olen epäsosiaalinen enkä ymmärrä sosiaalisia juttuja. Asperger on jo suljettu pois. Mulla ei ole koulutusta, yleensä ei saa muuta työtä kuin myyntityötä tai siivoamista, jos ei ole koulutusta. Ja niissä on huono palkka. Vaikka saisinkin osa-aikaisen työn, mä joudun silti hakemaan tukia että pärjään. Kerran erehdyin menemään töihin kolmeksi kuukaudeksi ja tuet kusi melkein puoleksi vuodeksi, vaikka en rahallisesti saanut paljoa enempää. Jostain Kela keksi että mulla on jotain "piilotuloja", mitä ei oikeasti ollut.

Vierailija
7/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene sitten opiskelemaan äläkä valita. Lusmujen määrä nykypäivänä on kyllä käsittämätön :D

Vierailija
8/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelusta ei makseta edes sitä vertaa mitä työttömänä ollessa. Eikä ole rikkaita vanhempia auttamassa.

Vierailija
9/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:28"]

Mutta olen toki nähnyt ihmisiä joiden ei kannata mennä töihin. Yksikin vaan nauraa leveästi ja kieltävä vastaus on valmiina kaikkeen. Jotenkin säälittävää, että sellaisten pitää pyöriä siellä rattaisssa eläkeikään asti.

[/quote]

Onko hienoa pyöriä huonopalkkaisissa töissä eläkeikään asti? Ei saa edes omaa asuntoa maksettua. Onko hienoa tehdä lapsia köyhyyteen. Kuin huutolaispenikoita rivissä rumissa vaatteita ja edes 5e viikkorahaan ei ole varaa. Puhumattakaan lomista ja elämyksistä.

Vierailija
10/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 11:33"]Opiskelusta ei makseta edes sitä vertaa mitä työttömänä ollessa. Eikä ole rikkaita vanhempia auttamassa.
[/quote]
No eipä ole monilla muillakaan, se on sitä omaa vastuuta. Tulee sulle adhd dg tai ei niin se ei poista sun omaa vastuuta tilanteesta. Laiskalta kyllä kuulostat jos mieluummin lueskelet päivät kuin teet työtä. Sairaalta et kuulosta.

Vierailija
11/11 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mun vai yhteiskunnan vika jos on mahdollisuus lorvia ja siitä maksetaan saman verran kuin mitä töissä ollessa saa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi