Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annan muiden mielipiteiden vaikuttaa vauvanhankintaan?

Vierailija
14.07.2015 |

Olen 34v ja meillä on mieheni kanssa yksi 5v lapsi. Haluaisimme toisen, mutta annan likaa muiden vaikuttaa mielipiteeseeni...

- Työ. Olen juuri aloittanut TODELLA MIELENKIINTOISESSA TYÖSSÄ ja työsuhde on vielä määräaikainen 6 kk ajan. Toki minulla on vakityö taustalla, joten tyhjänpäälle en jää. Tässä työkuviossa ahdistaa myös se, että olisin nyt sitten 3 työntekijä 2v sisään tässä työtehtävässä, joka ilmoittaisi olevansa raskaana. Olen juuri voittanut työkavereideni luottamuksen siitä, että minä en ole raskaana, tänne ei ole kohta tulossa uutta henkilöä taas opetettavaksi. AHDISTAA.

- Kaverit. Olen avautunut kavereilleni ehkä vähän liikaakin parisuhteestani ja meillä on miehen kanssa ollut aina todella räiskyvä suhde; niin rakkaudessa kuin vihassakin. Nyt jos tekisimme toisen lapsen, moni varmaan ajattelisi, että yritämme pelastaa suhteen vauvalla, vaikka se on mielestäni ehkä maailman typerin syy "tehdä" lapsi. Olen myös jollekin toiselle kaverilleni sanonut, että minulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta (mikä pitää paikkansakin) ja hänen mielestään lasta ei pidä tehdä vain, että haluaa sisaruksen vanhemmalle yms. Näin sanoo lapseton sinkku 35v, joka ei ole edes juuri seurustellut.

MIETINKÖ MÄ LIIKAA?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
2/5 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä miettiä tärkeää asiaa. Mutta sano neuvojille, että tämä asia on liian suuri jotta muut saisivat siihen sekaantua. Olet itse epävarma joten muiden kommentit ja (kuvitellut?) mielipiteetkin pääsevät vaikuttamaan. Voithan ottaa pienen breikin asiasta, esim puoli vuotta ja katsotte miehen kanssa sitten mille tuntuu ajatus toisesta lapsesta. Eihän sulla vielä mikään hätä ole iän puolesta. Muista, että työt on töitä ja niitä ehtii tehdä vielä pitkään. Älä liikaa mieti työnantajaa kuitenkaan tuossa itsellesi niin tärkeässä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et mieti liikaa, eiköhän jokainen vastuullinen ihminen mieti näitä asioita. Mutta siis, sulla ei ole vauvakuumetta, varsinaisesti et halua vauvaa, sulla ei ole parsuhde hyvällä tolalla, sulla on jo melko paljon ikää JA toisaalta sulla ois töissä sellainen vaihe, että selvästi viihdyt siellä. Sekin on aika etuoikeutettu tilanne. Mikä pakko tässä nyt on tehdä sitä toista lasta? Voiko olla, että kuuntelet niin paljon muiden mielipiteitä, koska olet sisimmässäsi todella epävarma siitä, haluatko edes toista lasta?

Ja sitten se tärkein; mitä mieletä miehesi on? Ethän sinä yksiksesi ole lasta tekemässä. Se hänen mielipiteensä pitäisi olla kaikkein tärkein, paljon tärkeämpi kuin työkavereiden ja kavereiden.

Vierailija
4/5 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lammas. Mutta älä huoli, se on todella yleistä. Toiset elää elämänsä niin kuin muut haluavat. Toiset sitten taas ei.

Vierailija
5/5 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaisi toisen lapsen kovasti, niin minäkin, mutta minulla ei ole ollut koskaa perinteistä vauvakuumetta, siis sellaista, että sekoiaisin kokonaan tai kuolisin jos en saisi toista lasta. Lapsiasia on aina ollut minulle 70% järkiasia ja 30% tunneasia. Tämän suurempaa vauvakuumetta en voi potea mitä nyt poden, mutta monesta ulkopuolisesta ajatusmaailmani ja vauvakuumeeni on kylmää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi