Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikki ja vanhuuteen kuoleminen

Vierailija
14.07.2015 |

Mulla on 12-vuotias koira, joka on hyväkuntoinen ja toistaiseksi terve. Oon alkanut kuitenkin pelätä kun tuota ikää on, että joku päivä löydän koirani kuolleena, kun olen vähän aikaa poissa kotoa. Vähän niin kuin vanhat ihmiset eivät herää enää unesta. Välillä mietin esimerkiksi töissä mitenköhän se pärjää ja onko sillä kaikki hyvin. Joskus työnteosta ei tule mitään, kun huolestun niin kovasti koirastani. Sitten menen kotiin ja koira onkin ovella vastassa täysissä voimissa.

Onko kenelläkään käynyt vastaavaa, että olisitte löytäneet lemmikkinne menehtyneenä? Tai miten pääsen näistä pelkotiloistani? Olen asennoitunut siihen, että joku päivä pitää päästää lemmikistä irti, mutta aikaisemmat koirani ovat esimerkiksi sairastuneet ja eläinlääkäri on lopettanut ne.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on ihan hyvässä ja pirtsakassa kunnossa edelleen niin ei se kuolema yleensä ihan yllättäen tule. Minkä rotuinen koira? Yleensähän vanhempana koirille tulee kasvaimia joiden takia pitää lopettaa. Sitten vasta olisin itse huolissani, kun koira alkaa selvästi näyttää uupumuksen ja vanhuuden merkkejä esimerkiksi ei jaksa enää lenkkeillä ja peuhata kuten ennen. Oma koirani onnistui kerran säikäyttämään mut ihan kunnolla, kun ei reagoinut nukkuessaan kun mies oli lähdössä sitä viemään pissalle. Minäkin sitten koiran vieressä sanoin jotain, että menes nyt siitä, mutta ei vieläkään mitään ennen kun ravistelin koiran hereille. Siinä kyllä ehdin jo säikähtää, että onko se kuollut ihan yllättäen, kuitenkin oli vasta 5-vuotias silloin.

Vierailija
2/2 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on cockerspanieli. Yleensä noista sairauden merkeistä on voinut päätellä ja asennoitua, että koira ei elä pitkään. On osannut valmistautua luopumiseen. Nyt kun mitään tiedossa olevia sairauksia ei ole niin olen todella vainoharhainen. Koira on esimerkiksi alkanut kuorsaamaan 8-vuodesta eteenpäin. Jos kuorsausta ei kuulu, olen mennyt yleensä katsomaan hengittääkö koira ollenkaan.

Olisi kiva nauttia näistä viimeisistä elinvuosista, mutta mietin koko ajan koiran ikää ja kuolemaa.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän