Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiökaaos

Vierailija
13.07.2015 |

Voih, jotenkin niin huono äiti -olo. Mulla on vielä tiskipöydällä tavaraa tiskaamatta, lattialla leluja sikin sokin, puhtaat pyykit korissa viikkaamatta kaappiin. Miks tuntuu, että muut kerkee kaiken, ja minä en... Miks!?

Kertokaas mitä ootte tehneet tänään ja ootteko tyytyväisiä itseenne?

Minä laitoin aamupalaa lapsille, sitten menin ulos pienimmän kanssa, isommat tuli kohta perässä trampalle. Tein bolognese kastikkeen, spagetin ja salaattia lounaaksi. Sitten olikin neuvolakäynti autolla klo 13. Sieltä tultua välipalat  lapsille ja pieninimmän vahtimista (1v, joka juuri ja juuri kävelee). Sitten ruoanlaittoa, "ranskalaista" uunikalaa, perunoita ja hernemaissipaprikaa. Kalan ollessa uunissa 1v:n kanssa kärryilemään, jolloin nukahti iltatorkuille rattaisiin. Mies tuli töistä ja syötiin, lukaisin lehden syödessä. Pienin herää, syötin samaa ruokaa kun itse söimme, mutta sauvasekoittimella hienonnan vielä, koska hampaita on vasta pari. Tämän jälkeen siivosin keittiötä 1v:n kanssa, mies häippäsi jo ulos remppahommiin. Lähdin sitten itsekin ulos lasten kanssa, ja kun mies sai tehtyä pakolliset jutut, lähdin 30min juoksulenkille. Sieltä tultua jo iltapuuro keittoa lapsille, sauna, ja tässä sitä ollaan...

Yhtä ruoanlaittoa koko päivä! En tod. ole tyytyväinen, kun en saa pidettyä kotia siistinä, aina on hirveä kaaos. Varsikin keittiössä :(  Onko muilla aina illalla siistiä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan siistiä. Relaa!

Vierailija
2/3 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sähän oot tehnyt vaikka mitä ja mikä tärkeintä, viettänyt aikaa lasten kanssa. Ja hienoa, että otat omaa aikaa ja pidät kunnostasi huolta. Satsaa ennemmin juuri siihen kuin kotitöihin, jotka nyt ei mihinkään karkaa. :)

T. lapseton joka ei ehdi mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee iltaruokaa aina niin paljon, että sitä riittää seuraavana päivänä lounaaksi, jää aamuun enemmän aikaa muulle :) mutta sitähän se on lomalla (tai jos on pieniä lapsia jotka ei ole päiväkodissa vielä) että ruokaa pitää tarjota 4-5krt päivässä ja sen tekemiseen menee aikaa. 

toisaalta aamu- ja ilta- ja välipalat ei aina vaadi kauheasti laittoa.. jugurtti, murot, leivät, hedelmät tulee nopsaan. kiisseli vaatii vain yhden tekokerran ja siitä syö monesti, samoin jotkin puurot tulee muutamassa minsassa ja sitten taas jotkin pidemmässä.. usein jos teen iltaruuan uunissa, sinä iltana on iltapalana uunipuuroa --> hyödynnän uunin jälkilämpöä ja puuro tulee siellä itsestään.

tai kun tein (Vaihdellen suolaista tai makeaa) pannaria, ja lapset oli pieniä eikä mennyt koko pellillistä kerralla, pakastin aina osan ja tarjosin sitten joku toinen päivä myös.