En ole koskaan kuullutkaan mistään kadonneesta Ilpo Härmäläisesta, sen sijaan näistä naisista kuten vaikkapa Raisa Räisänen olen kuullut ja niistä jankutetaan jatkuvasti...
Onko tässä kyse tästä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kadonneen_valkoisen_naisen_syndrooma
Kommentit (19)
Kuvittelitko, että tiedät aivan kaiken?
Onhan tuota uutisoitu tasaisin väliajoin vuosikymmenten ajan.
Ehkä SINÄ AP vaan kiinnität huomiota kadonneisiin naisiin?
Sulle vastattiin jo tuolla ketjusta, miksi jauhat samaa asiaa täysin turhassa ketjussasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Mulle Ilpo ihan yhtä tuttu kuin just esim. Raisa.
Ei edes wikipedia-sivua ole hänestä. Raisastahan on iso sivu, englanniksikin jopa.
No väsääpä sinä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes wikipedia-sivua ole hänestä. Raisastahan on iso sivu, englanniksikin jopa.
...Ja...?
Olettaisin, että Raisa jäi mieleen iän vuoksi VS Ilpo.
Ei maailmalla yleensäkkään nobody-miehillä ole media-arvoa.
On ollut esillä. Isosti oli esillä myös kadonnut nuori mies joka viime kesänä (?) löydettiin autostaan joen pohjalta jonkun ehkä 9 vuoden kateissaolon jälkeen. Antti Hanhivaara ollut kovasti esillä myös, lapissa kadonnut aikoinaan…jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se viitsi. Jonkun muun pitää tehdä kaikki konkreettinen, ap vain valittaa epätasa-arvosta tekemättä sen eteen mitään.
Eipä taida olla mikään suuri mysteeri tuo Ilpon juttu. Kyllä niitä aikuisia ihmisiä katoaa aina välillä, eivät samanlaiset naistenkaan tapaukset kauaa ole pinnalla kun ei ketään kiinnosta.
Joku on kateellinen tapetuille naisille. Huh huh.
Kyllä lapsen katoaminen on aina kiinnostavampaa kuin jonkun 30v aikuisen suomalaisen (joka on yleensä todennäköisesti tyyliin kyllästynyt ja kävellyt jonnekin järveen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muistaako kukaan yhtään mies konstaapelia joka on haavoittunut virassa?
entäpä nais konstaapeli?nii-in. mies uhrina ei ole media seksikäs
No nyt on uhriutuminen jo ihan huipussaan.
"Uhriutuminen huipussaan."
Terveisin henkilö joka ilmiantaa epämieluisia kommentteja. Ei taida tuo tasa-arvo kiinnostaa.
Tässä vähän juttua:
Kadonneen valkoisen naisen syndrooma (engl. missing white woman syndrome) tai kadonneen kauniin tytön syndrooma (engl. missing pretty girl syndrome) on termi, jota media- ja yhteiskuntakriitikot käyttävät kuvatakseen traagista katoamistapausta. Yleensä tapaukseen liittyy nuori, viehättävä valkoihoinen tyttö tai nainen. Tapauksen seuranta on mediassa usein ylimitoitettua suhteessa kadonneisiin miehiin, eri etnistä alkuperää oleviin naisiin tai vähemmän viehättäviin henkilöihin verrattuna.[1][2][3]
Yhdysvalloissa on tutkittu, että media tahtoo keskittyä ”neitoihin hädässä”, usein juuri nuoriin valkoisiin naisiin.[4] Yhdysvalloissa esimerkkinä on käytetty Irakin sotaa, jossa yhdysvaltalainen sotilaspartio joutui väijytykseen. Partiossa oli kolme naispuolista sotilasta, Jessica Lynch, Shoshana Johnson ja Lori Piestewa. Heistä Lynch oli valkoihoinen ja vaaleahiuksinen, Johnson tummaihoinen yksinhuoltajaäiti ja Piestewalla oli hopi-intiaanien sukujuuret. Piestewa kuoli väijytykseen, kun taas Lynch ja Johnson otettiin sotavangeiksi. Kun heidät lopulta vapautettiin, media kohdisti huomionsa valkoihoiseen Lynchiin, ei tummaihoiseen Johnsoniin tai partion miehiin. Lynch kertoi myöhemmin hämmästelleensä, miksi hänestä tehtiin mediassa sankari ja muut unohdettiin lähes täysin.[5][6][7]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se viitsi. Jonkun muun pitää tehdä kaikki konkreettinen, ap vain valittaa epätasa-arvosta tekemättä sen eteen mitään.
Tässähän minä juuri tein tämän aloituksen. Miten minä voin kirjoittaa wikipedia-sivun jostain aiheesta mistä en tiedä mitään??? 😂
Kyllä tästä edelleen löytyy uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsen katoaminen on aina kiinnostavampaa kuin jonkun 30v aikuisen suomalaisen (joka on yleensä todennäköisesti tyyliin kyllästynyt ja kävellyt jonnekin järveen).
Henkirikoksena tätäkin nykyään tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuota uutisoitu tasaisin väliajoin vuosikymmenten ajan.
Ehkä SINÄ AP vaan kiinnität huomiota kadonneisiin naisiin?
No voit olla oikeassa, tämä on tyypillinen tasa-arvo-ongelma. Miksi poistitte tämän kommentin?
Kadonneen valkoisen naisen syndrooma (engl. missing white woman syndrome) tai kadonneen kauniin tytön syndrooma (engl. missing pretty girl syndrome) on termi, jota media- ja yhteiskuntakriitikot käyttävät kuvatakseen traagista katoamistapausta. Yleensä tapaukseen liittyy nuori, viehättävä valkoihoinen tyttö tai nainen. Tapauksen seuranta on mediassa usein ylimitoitettua suhteessa kadonneisiin miehiin, eri etnistä alkuperää oleviin naisiin tai vähemmän viehättäviin henkilöihin verrattuna.[1][2][3]
Yhdysvalloissa on tutkittu, että media tahtoo keskittyä ”neitoihin hädässä”, usein juuri nuoriin valkoisiin naisiin.[4] Yhdysvalloissa esimerkkinä on käytetty Irakin sotaa, jossa yhdysvaltalainen sotilaspartio joutui väijytykseen. Partiossa oli kolme naispuolista sotilasta, Jessica Lynch, Shoshana Johnson ja Lori Piestewa. Heistä Lynch oli valkoihoinen ja vaaleahiuksinen, Johnson tummaihoinen yksinhuoltajaäiti ja Piestewalla oli hopi-intiaanien sukujuuret. Piestewa kuoli väijytykseen, kun taas Lynch ja Johnson otettiin sotavangeiksi. Kun heidät lopulta vapautettiin, media kohdisti huomionsa valkoihoiseen Lynchiin, ei tummaihoiseen Johnsoniin tai partion miehiin. Lynch kertoi myöhemmin hämmästelleensä, miksi hänestä tehtiin mediassa sankari ja muut unohdettiin lähes täysin.[5][6][7]
naiskonstaapelista uutisoitiin paljon kun haavoittui virka tehtävänsä aikana. jopa tehtiin tempauksia hänen hyväksi. luulin että olin ensimmäinen kerta suomen historiassa kun poliisi haavoittui mutta ei ollukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei maailmalla yleensäkkään nobody-miehillä ole media-arvoa.
mies uhrina ei ole media seksikästä.