Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin Fasun uutta gluteenitonta Dumle-keksiä (en ole gluteeniallergikko)

Vierailija
24.02.2022 |

Keksi oli kova, siitä en pitänyt, mutta maku oli ihan hyvä. Muu perhe saa syödä loput, minulle maistaminen jää tuohon yhteen keksiin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te maistaneet?

Vierailija
2/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeni ei aiheuta allergiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jostain syystähän jotkut eivät voi gluteenia syödä. Mikä se syy on? ap

Vierailija
4/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla keliakia, osa välttää gluteenia vatsavaivojen takia ja jotkut muodin vuoksi.

Vierailija
5/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös gluteeniherkkyys jota ei pystytä diagnotisoimaan. Se selviää ainoastaan niin että jätää gluteenin pois.

Vierailija
6/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vain osan keksiä? Itse ostin gluteenittomia keksejä ja kesällä ostan mansikoita ja perunoita, en mansikkaa ja perunaa.

Vierailija
7/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maistanut. Minulle nuo keksit ovat aivan liian makeita, suorastaan ällömakeita. Pidän kuitenkin niitten rakenteesta, ovat mukavan rapeita ja samalla sitkeitä. Paketissa on vain kuusi keksiä, joten hinta on huima. (Syön muutenkin gluteenittomasti, terveydellisistä syistä. )

Vierailija
8/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maistanut. Minulle nuo keksit ovat aivan liian makeita, suorastaan ällömakeita. Pidän kuitenkin niitten rakenteesta, ovat mukavan rapeita ja samalla sitkeitä. Paketissa on vain kuusi keksiä, joten hinta on huima. (Syön muutenkin gluteenittomasti, terveydellisistä syistä. )

Gluteeniton ruokavalio ei ole erityisen terveellinen.

Vierailija
9/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt riippuu ihan siitä, mitä gluteenitonta ruokaa syö, syökö esim. valmisruokia tai tekeekö ruuat itse puhtaista raaka-aineista ilman lisä-, täyte ym. höttöaineita.

Dumle-keksit eivät mun mielestä näytä järin terveellisiltä (valkoista sokeria, glukoosisiirappia, emulgointi-, pintakäsittely-, nostatus- ja sakeuttamisaineita...), ennemmin teen omia keksejä puhdistamattomasta sokerista ja yksinkertaisista perusraaka-aineista, parasta tietysti olisi olla kokonaan ilman sokeria!

Vierailija
10/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätkistä ostin ja dumlea en aio edes kokeilla sen perusteella. Tunkkainen keksi ja maku ihan hirveä. Luulen, ettei näitä tulla näkemään pitkään hyllyssä.

Vierailija
11/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketista on tehty houkutteleva. Itse keksit ovat pettymys.

Vierailija
12/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keliakia on autoimmuunisairaus jonka ainoa hoito on täysin gluteeniton ruokavalio, Huom. Ei murustakaan gluteenia, koska suolinukka tuhoutuu gluteenista ja se taas aiheuttaa suolistosyöpää ja muita terveydellisiä ongelmia. Esim. Vitamiinien imeytymishäiriöitä, pituuskasvun pysähtymistä ja paljon muuta. Eli siihen ei ole olemassa lääkkeitä, ainoa hoito on täysin gluteeniton ruokavalio loppuiäksi. Allergia on siten eri, koska joissain tapauksissa allergeenejä voidaan siedättää ja pikkuhiljaa jopa tottua allergian aiheuttajaan, ei tosin kaikkiin, mutta tässä tiivistettynä ero.

Vierailija
13/17 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kirjoitti terveydellisistä syistä, terveellisyydestä ei ollut puhetta.

Terveellisyys taas riippuu siitä, mitä syö.

14/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeni tuhoaa suolinukan...

syöpä ei olisi kiva !!!!!!!

Vierailija
15/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin  gluteenittomat kaupan leivonnaiset ovat hirveän makeita, ehkä paistoteknisistä syistä.

Vierailija
16/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat pahoja.

17/17 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton ruokavalio on ihan terveellinen.

ruis vehnä ohra  kaura pois! 

Gluteenittomia viljatuotteita ovat 

gluteeniton kaura, tattari, hissi, maissi, riisi, teff, amarantti ja kvinoa.

Gluteenittomien viljojen tulee olla ”puhtaita”, niissä ei saa olla kontaminaatiota gluteenista.

Keliaakkinona ruokavalioni on huomattavasti parempi kuin monella ystävälläni.  En täytä vatsaa  turhalla hötöllä   ... pullalla  pizzalla  oluella  vehnämakaroonilla  vehnäsämpylöillä, joita kaverit mussuttaa