Ostin Fasun uutta gluteenitonta Dumle-keksiä (en ole gluteeniallergikko)
Keksi oli kova, siitä en pitänyt, mutta maku oli ihan hyvä. Muu perhe saa syödä loput, minulle maistaminen jää tuohon yhteen keksiin.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Gluteeni ei aiheuta allergiaa.
No jostain syystähän jotkut eivät voi gluteenia syödä. Mikä se syy on? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla keliakia, osa välttää gluteenia vatsavaivojen takia ja jotkut muodin vuoksi.
On olemassa myös gluteeniherkkyys jota ei pystytä diagnotisoimaan. Se selviää ainoastaan niin että jätää gluteenin pois.
Ai vain osan keksiä? Itse ostin gluteenittomia keksejä ja kesällä ostan mansikoita ja perunoita, en mansikkaa ja perunaa.
Olen maistanut. Minulle nuo keksit ovat aivan liian makeita, suorastaan ällömakeita. Pidän kuitenkin niitten rakenteesta, ovat mukavan rapeita ja samalla sitkeitä. Paketissa on vain kuusi keksiä, joten hinta on huima. (Syön muutenkin gluteenittomasti, terveydellisistä syistä. )
Vierailija kirjoitti:
Olen maistanut. Minulle nuo keksit ovat aivan liian makeita, suorastaan ällömakeita. Pidän kuitenkin niitten rakenteesta, ovat mukavan rapeita ja samalla sitkeitä. Paketissa on vain kuusi keksiä, joten hinta on huima. (Syön muutenkin gluteenittomasti, terveydellisistä syistä. )
Gluteeniton ruokavalio ei ole erityisen terveellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se nyt riippuu ihan siitä, mitä gluteenitonta ruokaa syö, syökö esim. valmisruokia tai tekeekö ruuat itse puhtaista raaka-aineista ilman lisä-, täyte ym. höttöaineita.
Dumle-keksit eivät mun mielestä näytä järin terveellisiltä (valkoista sokeria, glukoosisiirappia, emulgointi-, pintakäsittely-, nostatus- ja sakeuttamisaineita...), ennemmin teen omia keksejä puhdistamattomasta sokerista ja yksinkertaisista perusraaka-aineista, parasta tietysti olisi olla kokonaan ilman sokeria!
pätkistä ostin ja dumlea en aio edes kokeilla sen perusteella. Tunkkainen keksi ja maku ihan hirveä. Luulen, ettei näitä tulla näkemään pitkään hyllyssä.
Paketista on tehty houkutteleva. Itse keksit ovat pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keliakia on autoimmuunisairaus jonka ainoa hoito on täysin gluteeniton ruokavalio, Huom. Ei murustakaan gluteenia, koska suolinukka tuhoutuu gluteenista ja se taas aiheuttaa suolistosyöpää ja muita terveydellisiä ongelmia. Esim. Vitamiinien imeytymishäiriöitä, pituuskasvun pysähtymistä ja paljon muuta. Eli siihen ei ole olemassa lääkkeitä, ainoa hoito on täysin gluteeniton ruokavalio loppuiäksi. Allergia on siten eri, koska joissain tapauksissa allergeenejä voidaan siedättää ja pikkuhiljaa jopa tottua allergian aiheuttajaan, ei tosin kaikkiin, mutta tässä tiivistettynä ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän kirjoitti terveydellisistä syistä, terveellisyydestä ei ollut puhetta.
Terveellisyys taas riippuu siitä, mitä syö.
Gluteeni tuhoaa suolinukan...
syöpä ei olisi kiva !!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkin gluteenittomat kaupan leivonnaiset ovat hirveän makeita, ehkä paistoteknisistä syistä.
Gluteeniton ruokavalio on ihan terveellinen.
ruis vehnä ohra kaura pois!
Gluteenittomia viljatuotteita ovat
gluteeniton kaura, tattari, hissi, maissi, riisi, teff, amarantti ja kvinoa.
Gluteenittomien viljojen tulee olla ”puhtaita”, niissä ei saa olla kontaminaatiota gluteenista.
Keliaakkinona ruokavalioni on huomattavasti parempi kuin monella ystävälläni. En täytä vatsaa turhalla hötöllä ... pullalla pizzalla oluella vehnämakaroonilla vehnäsämpylöillä, joita kaverit mussuttaa
Oletteko te maistaneet?