Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään kenestä EI olisi tehty lasu-ilmoitusta?

Vierailija
13.07.2015 |

Miten olette onnistuneet välttämään? 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:30"]

99 prosentista vanhempia ei tehdä lasu-ilmoitusta. Itse en tunne ketään josta olisi tehty.

[/quote]Ei niistä huudella.

[/quote]Tämä. Jos itsestä ei ole tehty, on helppo elää luulossa, että muillakin on samalla tavalla. Eihän näistä puhuta kuin aivan läheisimmille korkeintaan.

Se on niin yleistä nykyään, että te vain luulette, ettette tunne ketään.

HS pääkirjoitus "Teistä on tehty lastensuojeluilmoitus": http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1355461616833
[/quote]

Jestas mitä ylihysteriaa Suomessa on

Vierailija
22/30 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 prosentista vanhempia ei tehdä lasu-ilmoitusta. Itse en tunne ketään josta olisi tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elämällä normaalia elämää?

Vierailija
24/30 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en tunne ketään josta ois tehty. Kaikki näistä sekä me elellään normaalia perhe-elämää, ei sen kummempaa. 

Vierailija
25/30 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*koputtaa puuta* Kuitenkin heti huomenna kolahtaa lappu postilaatikosta kun lähtee puhumaan ettei ole tehty. :D

Vierailija
26/30 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:30"]

[/quote]Ei niistä huudella.

Vierailija
27/30 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis vinkkejä oikeasti haluat, niin tässä muutama:

- Lopeta päihteidenkäyttö, kokonaan, koska luultavasti käsityksesi kohtuukäytöstä on kadoksissa.

-Hanki apua ongelmiisi, esim mielenterveysongelmiin. Hoida omat asiasi kuntoon.

-Älä jätä alle kouluikäisiä hetkeksikään yksin kotiin, äläkä jätä alle 16-vuotiasta yöksi yksin ilman aikuisen valvontaa.

- Pidä huolta lasten puhtaudesta, vaatteista, lakanoista ja kouluasioista. Anna lapselle turvalliset rutiinit, ruoka-ajat ja säännöt. Pidä niistä kiinni, mutta älä pahoinpitele lastasi.

Vierailija
28/30 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 18:30"]No elämällä normaalia elämää?
[/quote]

Ei kyllä todellakaan välttämättä riitä.

Vierailija
29/30 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä naapurin juoruilevia ämmiä. Älä päästä pihapoliisi rinkiä tuttavaksesi. Älä puhu naapureille asioistasi. Hanki lapsillesi kaverit muualta kuin naapurista. 

Vierailija
30/30 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasua ei tarvitse vältellä, edelleenkään sitä ei tehdä jos kaikki asiat on kunnossa. Ja apua voi ongelmissa itsekin hakea, ei tarvitse odottaa että joku muu huolestuu. Suurimmalla osalla lapsista on joskus jotain ongelmaa, mut se ei tarkoita että se ongelma olisi lastensuojelullinen. Siitä tulee sellainen vasta, jos vanhemmat ei siihen reagoi ja yritä auttaa lasta.

Tiedän monia joista on tehty lasu ja kaikista ihan aiheesta. En sano etteikö näitä aiheettomiakin ole, nää vaan on ihan olleet aiheellisia. Vanhemmat eivät itse ole tätä ymmärtäneet, mikä on tietenkin aivan ymmärrettävää, että sille omalle käytökselle ja arjelle tulee sokeaksi. Varsinkin jos oma lapsuus on ollut niin kamala, että sen rinnalla oman lapsen elämä näyttää olevan suoraan paratiisista. Ei silloin ymmärretä kuinka monenlaisia tarpeita lapsella on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme