Onko kukaan käynyt Algarvessa?
Vinkkejä kaipaan. Mistä päin kannattaa ottaa hotelli jos on uimisesta kiinnostunut? Rauhallista rantaa siis kaipaan. Pääseekö illalla myöhään lentokentältä pois?
Kommentit (13)
Alvorin ja Lagosin välillä on pitkä ja rauhallinen ranta, jonka erottaa joki. Ranta siis pidempi Lagosin puolella. Alvor pikkukylä, Lagos vähän isompi, ja siellä myös upeat luolastot. Suosittelen!
Suosittelen Praia da Rochaa. Upeat rannat, puhdas ja lämmin vesi. Ihan parasta rantalomaa!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:43"]
Suosittelen Praia da Rochaa. Upeat rannat, puhdas ja lämmin vesi. Ihan parasta rantalomaa!
[/quote]
Ranta on kaunis, mutta Praia da Rocha on melkoista hotellialuetta. Sopii toisille, mutta jos aitoa tunnelmaa hakee, tuo ei ehkä paras vaihtoehto.
Minäkin tykkään Praia da Rochasta. Jep, se on turistialue mutta mielestäni todella kaunis. Se ranta siis. Ja kyllä me löydettiin aitoa ruokaa, kun käveltiin tunti rantaa pitkin. Hurmaavia pikku kuppiloita joissa lämmin henkilökunta, hyvä ja halpa ruoka.
Olen käynyt -90 luvun alussa. Silloin vasta Suomesta alettiin sinne matkoja tekemään, mutta kaikki sujui hyvin. Ei tästä nyt ap:lle mitään hyötyä ole, en muista paikkojen tai hotellien nimiä enää. Mutta kaikki tutut jotka siellä ovat käyneet, ovat kovasti tykänneet.
Olen ollut, keskustahotellissa, rannalle ei ollut pitkä matka. Olimme kaksi viikkoa, auto vuokrattiin ja kierreltiin ympäriinsä. Myös Espanjaan oli helppo poiketa, iso raja-alue, missään ei ristin sielua, me hurautettiin läpi. Kaksi aikuista, joten lasten kannalta en osaa ajatella. Olin joskus 1990-luvun loppupuoliskolla, vuotta en muista. Jo silloin näki miten siellä oli EU-rahoja käytetty, turhiin hankkeisiin. Mutta mukavaa oli, oli niitä aikoja!
Ap varaa ainakin Ebookersilta. Veisiköhän jokin suomalainen matkatoimisto, mutta lennot taitavat olla maakunnista. Vai olenko väärässä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 16:22"]
En ole käynyt enkä mene. Siellä siepattiin Madeleine McCann vuonna 2007 eikä ole vieläkään löytynyt. Pedofiiliringit kyttää siellä kauniita lapsia.
[/quote]
Ap:lla ei ole lapsia, joten ei tarvitse pelätä pedareita. Ja ap:ta itseään tuskin kukaan sieppaa:)
Olen käynyt neljä kertaa algarvessa, farossa. Hotellin otin vanhastakaupungista, mutta kävellen/taxilla pääsee uuteen kaupunkiinkin mukavasti. Ihmiset ovat ystävällisiä, hintataso on suomea alhaisempi, ja rantojakin on suht monia lähietäisyyksillä. Jos tykkää juhlimisesta niin siihen tämä paikka ainakin sopii hyvin. Itse ainakin olen tykästynyt kovasti tuohon paikkaan.
13. Lisään vielä, että viimekerralla paikallinen suositteli paikkaa joka sijaitsee albufeirasta n. 100-150km pohjoiseen päin. Se on ikäänkuin lahti, joten vesi on lämpimämpää, ja sielä näkisi kuulemma delfiineitäkin :) kartasta näkyy kun katsoo:)
En ole käynyt enkä mene. Siellä siepattiin Madeleine McCann vuonna 2007 eikä ole vieläkään löytynyt. Pedofiiliringit kyttää siellä kauniita lapsia.