Metsästyskausi alkaa
Elokuussa alkaa metsästyskaudet: haittalinnut 1.8, sepelkyyhky 10.8 sorsastus 20.8. Toivoisin ettei kukaan mene häiritsemään metsästäjiä erityisesti 10 ja 20 pvä sillä ne ovan jopa tärkeämpiä kuin joulu useille metsästäjille. Tähän olisi tarkoitus saada OIKEITA PERUSTELTUJA syitä metsästyksen kieltämiselle, ihan vain uteliaisuudesta mitä ihmiset tästä ajattelee.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:10"]
Mä oon ollut ihan töissä myymässä metsästysvälineitä sekä olen tutustunut muualla moneen metsästäjään. Kaikki ovat kertoneet, että sorsastusaikaan moni tulee ampuneeksi rauhoitettuja lajeja. Ei malteta tehdä kunnon lajin tunnistusta ennnenkun ammutaan Tästä syystä, ja siitä että kaikki salametsästäjät ovat metsästäjiä, en syö riistaa. En halua vahingossakaan tukea kyseistä toimintaa.
[/quote]
Sinä valehtelet. Ensinnäkään KAIKKI eivät ammu rauhoitettuja lajeja. Meille ainoa epäselvä tapaus on ollut sellainen, joka oli ilmeisesti useamman lajin risteytymä, koska sellaista ei ollut olemassa missään tiedoissa.
Toiseksi metsästäjät eivät todellakaan kehuskeöe vieraille ihmisille väärien eikä varsinkaan rauhoitettujen eläinten ampumisella. Ei, niistä kerrotaan erittäin pienen piirin kesken, enemmän tai vähemmän ottaneena.
Yksi pahimmista eläinsuojelurikoksista on minun mielestä pyydä&päästä-kalastus. Siinähän kala väistämättä kuolee, kun kituu jonkun aikaa. Sama alamittaisten kalojen päästämisessä, mutta jos siitä nyt jonkun positiivisen puolen löytää, niin onpa ne sitten ruokana jollekin pedolle.
[/quote]
Puhut paskaa. Rahoitettuja lajeja ammutaan vahingossa, ja pyydystä ja päästä lajeissa suurin osa kaloista selviää tutkimuksen mukaan, mutta sikamainen eläinrääkkäys siinä on silti kyseessä. Eri asia on sitten päästää takaisin esim. hauki joka ei pituudeltaan ylitä uistinta. Tällaisiakin olemme saaneet ja silloin on vain pakko ottaa riski ja päästää se takaisin. Itse en tästä syystä kunnioita alamittoja, jos kalassa on vain syötävää niin se päätyy pannulle. Joskus olen myöskin saanut hauen, jolla oli edellisen kalastajan lippauistin kurkussaan kiinni. Hyvä että sain pois kitumasta, mutta on se nälkäinen peto kun käy kiinni uistimeen koukut kurkussaan.
Jos esim. pitäisi pikaisesta lennosta tunnistaa tundra hanhi lennosta ja vielä ampua se hanhi alas niin jää 90% tunnistamatta.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:56"]
Mun faijani ei räiskinyt mitä lintuja sattuu, juuri häneltä opin tunnistamaan lintuja ja kasveja, virvelöimään ja olen opettanut edelleen lapsilleni. Isä ei myöskään pitänyt joidenkin metsästäjien tyylistä ampua lintuja räiskimisen ilosta. Yksi sukulainen on sellainen ahne, useimmat kunnioittavat metsää. Isä kunnioitti metsää, ja oli oppinut sen kunnioituksen taas omalta isältään. Hänestä myös noutava koira oli tärkeä, ettei loukkaantunut lintu jää veteen kitumaan. No se koira toi toistenkin ampumia lintuja...
Isä oli myös se, joka hoiti loukkaantuneita luonnoneläimiä. ....Isän mielestä piti antaa luonnolle, jos myös ottikin. Isä vaan ehti kuolla, ennenkuin ehti opettaa metsästystaitoa teinilapsilleni. Mutta kyllä ne lampaankäävän, maariankämmekän ja kanahaukan tunnistaa. Isä olisi opettanut minutkin metsästämään, mutta en halunnut koskea aseisiin. Ainoa millä tähtään eläimiä, on digikamera. Mutta en vastusta metsästämistä, kunhan siinä kunnioitetaan luontoa.
Metsästäjienkin porukkaan mahtuu monenlaisia. Kannattaa laittaa sinne marjametsään sitten värikkäitä vaatteita, keltaista ja punaista.
N45
[/quote]
En laita sienimetsälle, vaan pyrin sulautumaan luontoon ja olla lähellä luontoa. On metsästäjän tehtävä katsoa mitä ampuu, sieltähän voi myöskin tulla joku rauhoitettu eläin ihmisistä puhumattakaan yms.
[/quote] Totta mutta eihän kukaan änge moottoritiellekään kuin hullu vaikka olisikin etuajo-oikeutettu
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:22"] [quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:21"]Mikä on haittalintu? [/quote] Varis, harakka, räkättirastas, meri- ja harmaalokki. [/quote] Millaista haittaa harakka ja merilokki ovat sinulle aiheuttaneet? [/quote] kyseiset linnut ruokailevat sikojen ja nautojen kaukaloissa ulostaen sinne lehmien ruokaan ja levittäen näin tauteja
[/quote]
Ethän vie lapsia rannoille uimaan tai ulkona oleville hiekkalaatikoille leikkimään. Ja noin miljoonaan muuhun paikkaan. Kaikki täynnä eri olioiden ulosteita. Mukaan lukien sinun ihosi. Ja lastesi ihot. Googlaa talipunkki, jos haluat nähdä silmäripsissäsi asuvan hirviön.
Ethän syö maapähkinävoita tai suklaata. Niissä on kymmeniä grammoja ötökän kappaleita ja ulosteita 100 g kohti. Samoin salaatit, kurkut ym. Vaikka ne pesisi, niin saat yleensä silt proteiinilisän.
Voisin vielä jatkaakin, mutta sinä verenhimoisena apinana juoksisit karkuun kaikkia olentoja, mitä jokapäiväiseen elämäämme kuuluu.
[/quote] En pelkää pöpöjä mutta lehmät kuolee lintujen tauteihin mikä aiheuttaa turhaa tuskaa ja taloudellista ahdinkoa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:10"]
Mä oon ollut ihan töissä myymässä metsästysvälineitä sekä olen tutustunut muualla moneen metsästäjään. Kaikki ovat kertoneet, että sorsastusaikaan moni tulee ampuneeksi rauhoitettuja lajeja. Ei malteta tehdä kunnon lajin tunnistusta ennnenkun ammutaan Tästä syystä, ja siitä että kaikki salametsästäjät ovat metsästäjiä, en syö riistaa. En halua vahingossakaan tukea kyseistä toimintaa.
[/quote]
Sinä valehtelet. Ensinnäkään KAIKKI eivät ammu rauhoitettuja lajeja. Meille ainoa epäselvä tapaus on ollut sellainen, joka oli ilmeisesti useamman lajin risteytymä, koska sellaista ei ollut olemassa missään tiedoissa.
Toiseksi metsästäjät eivät todellakaan kehuskeöe vieraille ihmisille väärien eikä varsinkaan rauhoitettujen eläinten ampumisella. Ei, niistä kerrotaan erittäin pienen piirin kesken, enemmän tai vähemmän ottaneena.
Yksi pahimmista eläinsuojelurikoksista on minun mielestä pyydä&päästä-kalastus. Siinähän kala väistämättä kuolee, kun kituu jonkun aikaa. Sama alamittaisten kalojen päästämisessä, mutta jos siitä nyt jonkun positiivisen puolen löytää, niin onpa ne sitten ruokana jollekin pedolle.
[/quote]
Jep. Harrastan kalastusta enkä ymmärrä ttuota C&R-touhua. Kyllä sillä kalalla tuntoaisti on joten en hyväksy urheilukalastusta. Yleensä vielä tuon harrastajat ottavat valokuvia eli se kala saattaa olla kuivalla maalla minuutikin ennen kuin päästetään takaisin veteen.
Alamittaisten kalojen pois päästäminen on vähän kinkkisempi juttu. Ymmärrän kyllä, että kalakantoja yritetään suojella eli alamittaiset päästetään pois, takaisin kasvamaan jotta kannat pysyvät suht isoina. Valitettavasti laki määrää päästämään myös vakavasti loukkaantuneet takaisin eli sellaiset jotka joka tapauksessa kuolisivat. Niitä ei saa itse tappaa. Tuo on kyllä minusta väärin, kyllä se kala pitää päästää tuskistaan heti jos mitään mahdollisuuksia selvitä ei ole.
Urheilukalastus on kaikin puolin pahempaa kuin metsästys, koska metsästykseesä mitään ei kituuteta koskaan. Metsästyksenvastustajat: Suosittelen tänään katsomaan "Riistametsällä" -Ohjelman klo. 20:30 Kanavalta Yle FEM ( Kanavapaikka viisi [5]). Todella miellyttävä ohjlema minulle, olen metsästäjä.
Ei metsästys ole "vääremmin" kuin kalastus. Molemmissa pyydetään lihaa eri välineillä.
Nro. 1
Mä oon ollut ihan töissä myymässä metsästysvälineitä sekä olen tutustunut muualla moneen metsästäjään.
Kaikki ovat kertoneet, että sorsastusaikaan moni tulee ampuneeksi rauhoitettuja lajeja. Ei malteta tehdä kunnon lajin tunnistusta ennnenkun ammutaan
Tästä syystä, ja siitä että kaikki salametsästäjät ovat metsästäjiä, en syö riistaa. En halua vahingossakaan tukea kyseistä toimintaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:56"]
Mun faijani ei räiskinyt mitä lintuja sattuu, juuri häneltä opin tunnistamaan lintuja ja kasveja, virvelöimään ja olen opettanut edelleen lapsilleni. Isä ei myöskään pitänyt joidenkin metsästäjien tyylistä ampua lintuja räiskimisen ilosta. Yksi sukulainen on sellainen ahne, useimmat kunnioittavat metsää. Isä kunnioitti metsää, ja oli oppinut sen kunnioituksen taas omalta isältään. Hänestä myös noutava koira oli tärkeä, ettei loukkaantunut lintu jää veteen kitumaan. No se koira toi toistenkin ampumia lintuja...
Isä oli myös se, joka hoiti loukkaantuneita luonnoneläimiä. ....Isän mielestä piti antaa luonnolle, jos myös ottikin. Isä vaan ehti kuolla, ennenkuin ehti opettaa metsästystaitoa teinilapsilleni. Mutta kyllä ne lampaankäävän, maariankämmekän ja kanahaukan tunnistaa. Isä olisi opettanut minutkin metsästämään, mutta en halunnut koskea aseisiin. Ainoa millä tähtään eläimiä, on digikamera. Mutta en vastusta metsästämistä, kunhan siinä kunnioitetaan luontoa.
Metsästäjienkin porukkaan mahtuu monenlaisia. Kannattaa laittaa sinne marjametsään sitten värikkäitä vaatteita, keltaista ja punaista.
N45
[/quote]
En laita sienimetsälle, vaan pyrin sulautumaan luontoon ja olla lähellä luontoa. On metsästäjän tehtävä katsoa mitä ampuu, sieltähän voi myöskin tulla joku rauhoitettu eläin ihmisistä puhumattakaan yms.