Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa inssistä!

26.09.2006 |

Yritystä takana yli kaksi vuotta, clomit käytössä mutta ei tärppää. Ovis saadaan niillä kunnollinen aikaan, miehen " tavara" kunnossa ja mulla torvet auki.

Lähete lähtee ouluun jossa tehtäis sit IVF, mutta se jonotusaika varmaan on 8-9kk.

Ajattelin tässä et oliskohan hyödyllistä yrittää ensin inssiä? Voiskohan siitä olla apua?

Se voitais käydä tekemässä yksityisellä, ongelmana vain et Lähin uysityinen joka niitä tekee on n.150km päässä joten mitenkän joku seuranta ultra onnistuisi. Varmaan en sinne sairaalalle pääse missä olen käynyt kun en olisi enää heidän potilas. Tosin ouluun kun mennään niin ultrat tehtäis kokkolassa kun heiltä lähtee sinne lähetteet.

Tai oliskohan mhdollista et sieltä oulusta haluttais ensin tehdä insii ja sit vasta IVF onkos inssiin kuin pitkät jonot? Lääkäri suoraan ehdotti tuota IVF.

Toivottavasti ymmärsitte mitä yritin sopertaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on periaatteessa sama tilanne kuin teilläkin, eli kaikki näyttäisi olevan ok, mutta ei tärppää ei. Clomeja söin myöskin ja niidenkin kanssa munarakkula kasvoi ihan kiitettävästi (tosin limakalvo jäi vähän ohkaiseksi).

Me menimme ihan suosiolla yksityiselle, jossa lääkäri suositteli ensimmäiseksi inssiä pistoslääkkeillä. Eli kohtuullisen pieni purgeon pistos kp4-10, seuranta minun kiertoni pituuden mukaan kp10, jolloin määrättiin irrotuspiikin (pregnyl) ja inssin ajankohta. Sitten inssin jälkeen vielä Terolut kuuri loppukiertoon.

Me jätettiin se lääkkeetön inssi väliin kokonaan, koska yli vuoden luomu yrittämisen jälkeen en (eikä se lääkärikään) oikein jaksanut uskoa sen voimaan, varsinkin kun miehen siittiöissä ei ole yhtään mitään vikaa.

Eli pointti tässä - tokihan inssiä voidaan sitten yrittää erilaisella lääkekoktaililla. Ja onhan niitäkin variaatioita, joissa clomien tueksi määrätään tuo irrotuspiikki varmistamaan munarakkulan puhkeaminen. Hedelmöitystä sitten yritetään kotikonstein.

Toivottavasti minun sepostukseni auttoi

Leia

Vierailija
2/2 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme päätyneet inssiin (IUI? vissiinkin on lyhenne) koska clomit eivät tehonneet. Minulla ei aivolisäke tuota tarvittavaa määrää hormonia ovulaation aikaan saamiseen. clomeilla ovulaatio saatiin aikaiseksi, mutta limakalvo oheni liian ohueksi. Nyt piikitän kolmatta päivää puregonia (50 UI) ja irroituspiikkinä on pregnyl. Miehen simpat ovat hyvä laatuisia ja niitä on tarpeeksi, joten niillä sitten inssiin edetään. Toivottavasti ovulaatio ei satu sunnuntaille...

Kiinnostaisikin siis tietää kuinka suuri onnistumisprosentti inssissä on? Kuinka moni on raskautunut sen avulla ja monennestako inssistä? Olen vähän epäilevä eetu, ja olisin halunnut suoraan IVF:ään, mutta lääkäri suositteli inssin kokeilua ainakin kerran jotta nähdään miten munarakkulat reagoivat tähän hoitoon.

ruu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi