Vakavin sairaus, joka sinulla on ollut?
Kommentit (131)
Teini-ikäisenä vaikea masennus, paniikkihäiriö sekä ahdistuneisuushäiriö. Fyysisesti keuhkoputkentulehdus, muutaman viikon olen aivan paskana ja en pysty nukkumaan kunnolla öisin kun yskittää jatkuvasti, kuume nousee, limaa valuu jatkuvasti... Aivan kamala virus :(
Hypokalemia, kaliumarvo oli 109. Ja ei, minulla ei ole syömishäriötä vaan luontainen taipumus hypokalemiaan. En tuntenut itseäni sairaaksi, mutta kyllähän arvo vähän vakavaksi veti.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:47"]
Trombosytopenia.
[/quote]
Matalat trombosyytit? Menikö ohi plasmafereesillä?
Massiivinen keuhkoembolia. Taisin käydä kuoleman rajamailla...
Sisäelimien ympärille kietoutunut endometrioosi. Seurauksena lapsettomuus.
Aivoaneurysma silmähermon päällä. Toisen silmän näkö heikkeni.
Plasmasolusyöpä ja kantasolusiirto toiselta henkilöltä.
Vyöruusu on ollut kivuliain.
Haimatulehdus ja sappitulehdus.Ei johtunut alkosta vaan kivistä.
Hmm mä oon aika terve tapaus. En paljoa sairastele... Sairastan epilepsiaa mutta se nyt ei oo henkeä uhkaava (ellen saa kohtausta uidessa ja huku tai kaadu jonnekki betonilattialle ja lyö päätäni...)
Joskus sairastuin "flunssaan". Oli kurkku kipeä ja nousi KOVA kuume... Jonkun aikaa kärvistelin kotona kunnes mies vei päivystykseen ja jäin sinne tiputukseen. Antibiootteja ja nestettä tiputtivat pari vuorokautta eikä yksikään lääkäri keksinyt mikä mua vaivaa. No, kauan aikaa tekivät kokeita ja miettivät ja lopulta antibiootit puri. Vieläkään ei tiedetä mikä oli mutta tosi paha sairaus se oli.... Se kai on vakavin?
Masennuksen olen sairastanut ja lähellä itsemurhaa kävin. Itsetuhoinen olin ja kuihduin olemattomiin mutta lasketaanko sitä?
Implanttien kapseloituminen rintojensuurennusleikkauksen jälkeen. Minulla korjausleikkaus onnistui pysyvästi, koska syynä oli ilmeisesti väärän kokoiset implantit ensimmäisessä leikkauksessa. Naisilla, joilla on taipumus kapseloitumiseen, kapseloituminen tietääkseni uusiutuu aina muutaman vuoden välein.
Älkää suotta alapeukuttako.
Lääkeresistansi selkärankareuma/ tekoniveliä ja muita korjaavia leikkauksia, meniere molemmista korvista kuulo alentunut/kuulololaitteet, keuhkokuume tuli myös luullakseni reumalääkityksen (sytot/biologiset) alentaman vastustuskyvyn vuoksi, kuusipäivää meni eristys huoneessa kun onnistuin kehittämään lisäksi tarttuvan/huonokuntoisia tappavan antibiootti ripulin. Tästä muistona myös infektio astma. Näillä mennään..
Olen sairastanut neljästi keuhkokuumetta. Viimeksi olin raskaana samaan aikaan joten pelko vauvan ja itseni puolesta oli kova. Olin viikon sairaalassa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:19"]
Hypokalemia, kaliumarvo oli 109. Ja ei, minulla ei ole syömishäriötä vaan luontainen taipumus hypokalemiaan. En tuntenut itseäni sairaaksi, mutta kyllähän arvo vähän vakavaksi veti.
[/quote]
K normaalin alaraja on 3.3, oisko hyponatremia ollut kuiteski (alaraja 137)
[/quote]
Juu sori, mä muistin väärin ton arvon, se on täytynyt olla 1.9. Hypokalemiasta oli kyse.
Kilpirauhasen liikatoiminta ja 8cm kasvain kilpirauhasessa. 1,5v elin epätietoisuudessa, onko hyvän-vai pahanlaatuinen. Olin raskaana ja 2 kertaa otettu ohutneulanäyte ei antanut vastausta. Ultran mukaan ei ainakaan kysta.
Vasta leikkaus (ja patologi) antoi vastauksen, että hyvänlaatuinen.
Paksusuolensyöpä kolme vuotta sitten.
Voisivatko syöpään sairastuneet kertoa, että voiko syövän oireena olla kova yöhikoilu, hengenahdistus, epämääräiset kipuilut välillä, kuumat aallot ja mm. uupunut olo/heikot lihakset ja kuivaa yskää välillä. ?? Olen laittanut kaiken kilpirauhasen piikkiin mutta nyt on alkanut tuntua että lääkitys ei näihin auta/eivät johdu kilpparista. T.nainen 28v.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:13"]Peliriippuvuus. Vie voiton kaksisuuntaisesta, bulimiasta, alkoholismista, vaikeasta masennuksesta, ptsd:sta, dissosiaatiohäiriöstä, ahdistuneisuushäiriöstä ja paniikkihäiriöstä. Jos viruksista ja bakteereista puhutaan niin sikainfluenssa.
[/quote]
Oletko itse siis sairastanut nämä vai vertaatko peliriippuvuuttasi muihin riippuvuuksiin?
Peliriippuvuus. Vie voiton kaksisuuntaisesta, bulimiasta, alkoholismista, vaikeasta masennuksesta, ptsd:sta, dissosiaatiohäiriöstä, ahdistuneisuushäiriöstä ja paniikkihäiriöstä. Jos viruksista ja bakteereista puhutaan niin sikainfluenssa.