Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen psyykkisesti ja fyysisesti ihan väsynyt

Vierailija
18.04.2026 |

Särkee joka paikkaa ja keho on täysin ylikuormitustilassa kokoajan. Ja ollut jo vuosia on vaan pahentunut. Ja ollut jo vuosia kuntoutustuella työkyvyttömyyden takia joka burn-outista ym. mielenterveyden ongelmista ja muista sairauksista ja diagnooseista johtuen.

On täysin väsynyt kun ei saa nukuttuakaan kunnolla vaan aamulla heti väsynyt ja paniikissa. Lääkitykset, terapiat ym. eivät ole auttaneet mitään.

Oikeasti voisi lähteä pois ettei enää tarvitsisi näistä kivuista kärsiä. Elämäkin menee ohi pilalle kun ei voi mistään nauttia tai mitään kun mielenterveys ihan paskana ja kroppa perässä. Ja sitten vaan jos tästä avautuu niin sitä samaa soopaa "kyllä se valo risukasaankin vielä paistaa" ym. jotka ei auta mitään eikä kukaan joka ei samassa tilanteessa ole voi ymmärtää mutta se että pitää vielä vähätellä toisen kipuja.

Tässä valtiossa saa edes e**a*asiaa vaan joku kristillinen kärsimyksen polku pitää muka kulkea täällä tai sitten lähteä omatoimisesti joka aina ei välttämättä toimi.

Ei hlvetti mä haluan k u o l l a!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat, että tähän sanottaisiin? Totuus valitettavasti taitaa olla se, että jos asialle ei ole mitään tehtävissä ja kaikki konstit on kokeiltu, niin se pitää vain hyväksyä ja siihen sopeutua. Tuota samaa tietä kroonisen sairauden kanssa itsekin kulkeneena. En tiedä, mitä edes yrittää, tai kokeilla seuraavaksi. Vaikeaa on ollut hyväksyä kaikki tapahtuneet asiat ja nykyinen tilanne. Yritän joka päivä löytää jonkun aivan pienen asian, jonka voin tehdä vähän paremmin. 

Vierailija
2/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin samaa: kroppa alkaa hajota ja mieli jo hajonnut. Tulevaisuus on synkeä. Yritän vain elää hetki kerrallaan enkä ajatella liikoja, mutta välillä tulee tosi synkkiä ajatuksia mullekin.

Voimia sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hengitysharjoitus: sulje toinen sierain, sitten vedät hitaasti henkeä. sitten suljet sen ja avaat toisen, josta pihistät ilman hitaasti pois. 

- Oletko ajatellut, että se on ehkä kolmenkympin tai muun kympin kriisi? Muutoin, vaihdevuosioireet? 

Zemppiä, elämä on välillä niiin perseestä, mutta elettävä on. 

Vierailija
4/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🧸 Hali!

Vierailija
5/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko kertoa tarkemmin?

Itse koetin lääkkeillä viime vuoden heinäkuussa. Edelleen parantelen kroppaani siitä, piti opetella uudestaan kävelystä alkaen kaikki. Oli ja on hyvin paha paikka kun liikunta oli yksi ainoita asioita mistä sai jotain iloa ja auttoi vähän mieleenkin, osa arki rutiinia ja ihan itse sillä tempulla tein sellaista vahinkoa itselleni. 

Mikä kaikki on vialla? Anna tulla vaan, vaikka täällä on myös i diootteja niin on myös ihania ihmisiä jotka jaksaa kannustaa ja tsempata ihan tuntematontakin ihmistä.

Vierailija
6/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitattu kortisoli ja hormoniarvot?

Vierailija
7/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Pahoja asioita on tapahtunut lapsille ja viime viikolla puhuttiin palliatiivisesta hoidosta puolisolleni. Voimat alkaa olla vähissä,

Vierailija
8/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut psykofyysistä fysioterapiaa?

Vierailija
9/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä, mitä minun nyt pitäisi asialle tehdä?

Vierailija
10/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin kans tulossa sanomaan! Emdr on tosi nopeasti vaikuttava tekniikka, itellä pari kertaa riitti kun jo alkoi helpottaa. Ja meillä ei ollut mitään tiettyä teemaa ekoilla kerroilla, kuten sitä yleensä mainostetaan. Vaan otettiin vaan sessio, jossa kuuntelin kehotuntemuksia ja emdr:n aikana se tunne kehossa alkoi liikkua ja muuttua. Parin päivän päästä huomasin, että ajattelin joistain asioista aivan uudella tavalla.

Vierailija
11/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi kuulostaa hieman karulta, mutta kolme kertaa itsemurhaa yrittäneenä sanoisin, että ihminen joko löytää keinot kuolla tai elää. 

Itse lopulta kaikkien rankkojen elämänkokemusten jälkeen, sekä eläessäni kroonisten fyysisten kipujen sekä psyykkisten ongelmien kanssa, tajusin, että ulkopuolelta ei tule pelastusta tai armahdusta. Auttaa ja tukea voidaan jonkinverran, mutta kaikkeen ei vain ole edes olemassa ratkaisua tai parannusta. Itse on tehtävä paljon oman vointinsa edistämiseksi, haettava apua, kokeiltava erilaisia keinoja, ammattilaisia ja hoitoja. Joskus ovat tuloksettomia. On luovuttava monista asioista, tehtävä surutyötä, hyväksyttävä muuttumaton. Fyysisestä terveydestä ja kunnosta täytyy silti jatkaa huolehtimista omien rajoitteidensa puitteissa, sillä se vaikuttaa myös psyykkeeseen. Ihmisten parissa myös täytyy viettää aikaa.

Aina ei vain jaksa, ja todella usein väsyttää, mutta jos tilanne ei ole täysin toivoton, voi katsoa vielä huomiseen.

Vierailija
12/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tasan tarkkaan mistä puhut ja toivoisin että voisin jotenkin auttaa. Ei voi muuta kuin toivoa sulle maailman eniten voimia 🙏 Ei tämmöistä elämää voi tajuta jos ei ole itse kokenut. Itsellä meni niin, että kun psyykkisistä haasteista selvisin, puhkesi monta fyysisen puolen vaivaa ja tiedän todellakin mitä on hankalat krooniset kivut

Vierailija
13/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä, mitä minun nyt pitäisi asialle tehdä?

Kylläpäs sinulla on huonot ihmissuhdetaidot ja huono empatiakyky. Tässä ketjussa sinun tehtäväsi on olla hiljaa, ellet osaa sanoa mitään järkevää eli rakentavaa, kannustavaa tai hyödyllistä.

Ja tämä viesti oli hyödyllinen, koska sinä sait nyt tiedon omista vakavista ongelmistasi. Terapia auttaa niihin.

Vierailija
14/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sai sentään kuntoutustuen. Moni muu ei saa, vaikka työkyky (fyysinen ja henkinen) on täysin paskana.

AP hei, sä olet oikeasti etuoikeutettu. Muista se joka aamu kun heräät. Sinulla on vielä yhteiskunnan silmissä enemmän ihmisarvoa (enemmän oikeutta KELAn etuuksiin) kuin tuhansilla muilla. 

Vierailija
15/15 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olin kans tulossa sanomaan! Emdr on tosi nopeasti vaikuttava tekniikka, itellä pari kertaa riitti kun jo alkoi helpottaa. Ja meillä ei ollut mitään tiettyä teemaa ekoilla kerroilla, kuten sitä yleensä mainostetaan. Vaan otettiin vaan sessio, jossa kuuntelin kehotuntemuksia ja emdr:n aikana se tunne kehossa alkoi liikkua ja muuttua. Parin päivän päästä huomasin, että ajattelin joistain asioista aivan uudella tavalla.

TRE, EFT, EMDR, akupunktio ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän