Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden uupumus :-0

Vierailija
12.07.2015 |

Hei palstalaiset,

kirjoittelin tänne pari viikkoa sitten epäilystä, että olisin raskaana vaikka raskaustesti olikin negatiivinen.

Oireina ovat siis jatkuva väsymys (ihan sama kuinka paljon nukuttuja tunteja yössä), helposti uupuminen (esim. päivä kaupungilla brunsseineen ja kauppoineen vie jo parissa tunnissa mehut), päivän läpi jatkuva pahoinvointi ja kipeät rinnat.

No, raskaana ollaan! Plussasin viikko sitten, emmekä tulevan isän kanssa voisi olla onnellisempia. Ainoa harmitus vaan on edelleenkin nuo oireet, mihin en ole löytänyt helpotusta. Uudet liivit kävin ostamassa, joten rintojen särkeminen on siltä osin "hoidettu", pahoinvointiin ostin jonkun hermostorannekkeen ja tehnyt "hengitysharjoituksia." Mutta tuo väsymys ja uupumus........

Aivan todella paljon harmittaa, että olen hyvällä päällä ja "korvien välistä" energinen, mutta keho on aivan poikki. En käytännössä jaksa tehdä päivisin mitään erikoista ja jos siitä huolimatta teen, niin olen loppupäivän aivan väsynyt jo voimaton. Ehkä jopa seuraavankin päivän.

Onko teillä kellään mitään vinkkejä tämän uupumisen selätykseen? Uimaan ajattelin mennä sekä heti kelien suosiessa läheisille pitkospuille "vaeltelemaan", josko auttaisi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaa alussa. Odotan esikoista ja viikkoja nyt 32+1. Nyt on väsymys helpottanut mutta tilalle on tullut unettomuus. Uni on katkonaista ja heräilen usein. Unet jää yleensä 4-6 tunnin mittaisiksi. Ja mikä outoa, en silti ole juurikaan väsynyt. En tiedä mistä johtuu mutta veikkaan hormoneja ja keho valmistautuu tulevaan. :) eihän tässä oliskaan enää kun 8 viikkoa laskettuun aikaan niin hyvä saada jo vähän harjotusta.

Vierailija
22/22 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:10"]

Musta tuntuu että olen vasta viikolla kuusi (neuvolasta sanottiin että oisin viikolla kahdeksan, mutta "en usko" :-D), mikä tarkoittaa sitä että raskauden oireet on aika rajuja kun ne on alkanut jo pari kolme viikkoa hedelmöittymisen jälkeen. Siksi ehkä koen tämän niin raskaaksi nyt, mutta eiköhän helpota niin kuin sanoittekin :-) Kiitos todella paljon kommenteista!

Nyt kun olemme jännän äärellä, eikä googlaus tuottanut tulosta, jos todella olen vasta viikolla kuusi niin kuin itse laskin, ja minulla on parin päivän päästä eka neuvola, voiko siellä edes kuulla vielä sydänääniä? Tai mitä ekalla neuvolakäynnillä ylipäätään tehdään? Saako sieltä "konkreettista todistetta" siitä että todella on raskaana ja että kaikki on hyvin? JÄNNITTÄÄ niin paljon :-D

[/quote] mistä lasket sun viikot?

[/quote]

Neuvolan täti toki laski ne viimeisimmistä kuukautisista, mutta mä lasken viimeisimmästä ovulaatiosta :-D Tiedä sitten mikä oikein, mutta tällä tavalla neuvola ilmoitti että olisin nyt viikolla 8, itse laskin että olisin nyt viikolla 6! :-)

[/quote] Neuvolasi on oikeassa. Raskausviikot lasketaan kuukautisten alkamisajankohdasta. Arvasin että lasket väärin. Mutta sydänäänet kuuluu vasta viikon 10:n korvilla ja nekin hyvässä lykyssä.

[/quote]

Ok :-) Neuvolasta kyllä sanoivat että alussa lasketaan noin kunnes tarkka päivä (=ovulaatio) varmentuu :-)

[/quote] Kyllä, ihan oikein laskevat. Ovulaation tarkka ajankohta voi vaikuttaa laskettiin aikaan jos heittää yli viikolla, jos sulla on pitkä tai epätarkka kierto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän