Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö laittaa pakolliseksi hätävara?

Vierailija
23.02.2022 |

Miten vaikeaksi byrokratian kannalta tulisi laki, jonka mukaan jokaisella perheellä pitäisi olla hätävarana tavaraa kotona jonkun sellaisen katastrofin kuin lumimyrräkän varalta? Eli kellarissa tai missähyvänsäkomerossa 2 viikon säilykepurkit, vessapaperit, saippualiuokset ja vauvanvaipat? Olenko unohtanut jotain? Ai ehkä tamponit ja muut kuukautissuojat. Mitä muuta?
Kun corona alkoi, tein sen itse suurimmitta vaikeuksitta. Aikaa oli ja ostin vain sellaisia säilykkeitä ja pussikeittoja joista pidin jotenkuten, ja joita sitten itsekseni olen käyttänyt näinä viimeisinä parina vuonna, aina ostaen tilalle hissukseen lisää. Minulla myös on pakastin mutta tiedän että kaikilla ei ole.
Mieleeni tämä tuli kun luin näitä palstan kirjoituksia suunnilleen ”apua mulla on vauva ja tiet on tukossa kun ei aurata”.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Monella ei ole varaa ylläpitää sitä. On köyhiä ja ei nytkään monella ruoka riitä yms. 

Vierailija
2/4 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis olla ettei toisille tarvitse heti omistaan antaa. Ei tiedä miten vaaralliseksi tilanne menee jos joku tulee väkisin viemään nälkäänsä ja ties vaikka tappaa. Siinä on sitten 1 taistelija vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan tuo olla hyvä. Monet nuoremmat ei osaa nykyään varautua mihinkään yhtään. Ei osata edes niitä hemmetin koronatestejä ostaa terveenä kauppareissulla varastoon, vaan sitten vasta kun korona iskee niin lähdetään kauppaan niitä sairaana hakemaan. Jodel on nykyään täynnä kyselyjä mistä saa koronatestejä, jopa keskellä yötä kysellään että mistä sais koronatestin sydänyöllä kun oireet alkoi yöllä.

Vierailija
4/4 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja sen hätävaran hankkimiskustannukset tulisivat sitten toimeentulotukena vanhojen tukien päälle. Kannatan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi