Tarviiko muiden käyttää...(nolo kysymys)
...pikkuhousunsuojaa jatkuvasti runsaan valkovuodon takia...? Mulla on aina ollu sen verran paljon valkovuotoa, että suojia tarvii käyttää, useita kertoja päivässä joutuu myös vaihtamaan suojaa (ellei halua koko ajan vaihtaa pikkareita...eikä se esim. töissä oo mahdollista).
Sorry nolo kysymys/aihe!
Kommentit (53)
En käytä. Joka ilta käyn suihkussa ja vaihdan puhtaat pikkarit. Tarvittaessa pesen alapään vedellä wc käynnin yhteydessä tai vaihdan alkkarit useammin.
Tota, suosittelisin että vieroitat ittes pois noiden käytöstä. Siis mulla oli sama tilanne muutama vuosi sitten. Toi kierre johtuikin tosta noiden suojien käytöstä. Nykyään en tartte tavallisina päivinä ku tilanne normalisoitui.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:26"]
Hei, tuo kertussuojien käyttäminen usein pahentaa ongelmaa. Jos et pysty olemaan ilman, kokeile vaihtaa kankaisiin kestosuojiin. Lääkärin neuvo.
[/quote]
Höpö höpö ei pahenna, märät pikkarit kyllä pahentaa
[/quote]No sitten gynekologit valehtelevat. Suuri salajuoni? Tai kenties sinä olet väärässä :) Kysypäs gyneltäsi.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:26"] Hei, tuo kertussuojien käyttäminen usein pahentaa ongelmaa. Jos et pysty olemaan ilman, kokeile vaihtaa kankaisiin kestosuojiin. Lääkärin neuvo. [/quote] Höpö höpö ei pahenna, märät pikkarit kyllä pahentaa [/quote]No sitten gynekologit valehtelevat. Suuri salajuoni? Tai kenties sinä olet väärässä :) Kysypäs gyneltäsi.
[/quote]
Taitaa toi edellinen olla jollain alan firmalla töissä... Kivahan se on, jos naiset ostaa enemmän tuotteita. ;)
Luulen että kyse on vaan siitä että on erikoistapauksia joilla suojien poisjättö ei auta mutta normaalitapauksissa taas auttaa.
Pikkuhousunsuojien käyttö tosiaan vaan ylläpitää kierrettä, koska se hautominen lisää vuodon määrää.
Minullakin on luonnostaan runsas valkovuoto, mutta määrä väheni hieman kun käytin apteekista jotain niitä emättimen bakteeritasapainoa korjaavia itsehoitovoiteita.
Järkytyin lukiessani, että moni pitää samaa suojaa koko päivän. Vaihtakaa hyvät ihmiset parin tunnin välein se läpyskä jos sellaista käytätte. Pidättekö samaa terveyssidettäkin koko päivän?
Minulla kuluu 3-4 pukkarit päivässä pahimpina valkovuotopäivinä. En ole koskaan käyttänyt suojia. Joskus vuotoa yltää päälyhousuihin saakka, eli housut menee pesuun parin pvän käytön jälkeen. Tulehduksia ei ole koskaan ollut. Ikää nyt 40 eikä ainakaan vielä näytä laantumisen merkkejä :(
Mä käytän myös töissä ja aina kodin ulkopuolella ihan senkin takia kun kiihotun tosi herkästi ihan ajatuksista ja sillon valuu paljon eli laitan suojan aina kun lähden kotoa ja vaihdan suojaa usein.
Mä käytän päivittäin, pl. yöt. Tuuletan silloin alapäätäni. Pärjään kylläkin yhdellä/päivä. Inhoan, jos housut märkinä joutuu menemään. Ja te, joilla sitä valkovuotoa EI tule niin paljoa, että pärjäätte ilman, niin turha tänne tulla moralisoimaan. Mitään hautumia ei ole tullut. Ja ei todellakasn mikään nolo aihe, täällähän aihe on vapaa. Ja onhan tämä ihan naisena olemiseen liittyvä juttu..
Kyllä vaan. Oviksen aikoihin ja sitä ennen menee useita päivässä.
En käytä, vaikka välillä mulla kans aika runsasta valkovuotoa on. Mua vaan hiostaa ja hankaa niin paljon ne suojat etten tykkää käyttää, mieluummin aina vessassa käydessä pyyhkäsen pikkarit paperilla, jos on tullut paljon vuotoa.
Ei tarvitse, hyvin harvoin valuu edes alushousuille mitään.
Kannattaa lopettaa se suojilla römpsänsä hautominen, niin loppuu valuttaminen!
Kyllä tarviin. Ovulaation aikaan valuu niin paljon että pikkuhousunsuoja on lähes kokoajan märkänä, vaihtamaan joutuu monta kertaa päivässä. Muuten pärjään muutamalla/päivä
Melkeen aina paitsi öisin. Mulla valkovuoto on aika runsasta ja joskus on tullut märkä läntti ihan päällyshousuihin asti! Inhoon sitä tunnetta ku housut ihan märkinä.
Ei tarvitse. Ovulaation aikana vuoto on aika runsasta, mutten halua pikkuhousunsuojakierteeseen. Ja yhtä ällöttävää on se märkä läntti alushousuissa kuin märkä läntti pikkuhousunsuojassa.
Tuli vain mieleen, että tuo voi johtua e-pillereistäkin. Mä söin vuosia Yaz-pillereitä ja kuivuin ihan kokonaan ja luulin sen johtuvan mun iästä. Vaihdoin toisesta syystä pillerimerkkiä ja nyt sitä valkovuotoa taas tulee normaaliin tahtiin.
Eli jos sä syöt e-pillereitä, niin vuodon vähentämiseen voi olla mahdollisuus.
En käytä pikkuhousunsuojaa mutta sen sijaan laitan housuihin usein (lähes päivittäin) 1/3 talouspaperiarkin kaksinkerroin + kaksinkerroin taiteltuna tai 2 palaa vessapaperia naamat vastakkain ja vielä 3 osaan taiteltuna. Olipas hankala selittää.
Kierron mukaan menee. Taitaa olla jopa viikko kuukaudessa kun ei tarvitse mitään suojaa käyttää mutta ennen ja jälkeen kuukautisten kyllä valskaa aika tajuttomasti valkovuotoa. Kuukuppia käytän kylläkin sillä alapääni ei noista suojista tykkää hyvää. Älä turhaan nolostele, nämä on ihan normaaleja naiseuteen liittyviä pikku"ongelmia", toisilla on vaan normaali vuoto todella runsasta ja toisilla taas ei juurikaan vuotoa ja toisilla taas liian kuivat ja ärtyneetkin limakalvot. Asian kanssa on vaan elettävä jos ei siihen mitkään konstit auta :)