Tajusin vasta äsken että maailma = maa + ilma
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mulle toi oli mindblow joskus kuuden vanhana. Eli sietää vähän ollakin.
Suurin osa taitaa hoksata tämän lapsena.
Minä tajusin vasta tämän rautalankamalli myötä.
N40
Joo Minecraftissakin voi maan täyttää "tyhjällä", ilmalla ja se tallentuu maailmaan kuutiona.
Joka koordinaatti on jokin ladattava kuutio.
Mää tajusin sen än-yy-tee NYT! Jutun vasta 35-vuotiaana.
Luulin, että tuo "än yy tee" ei tarkoita mitään. Mutta sehän tarkoittaa tietenkin nyt sanaa :D
Maailma kuulosta joltain uudissanalta 1800-luvulta, kun yhdistetty kaksi sanaa. Minne meret jääneet.
Maailmameret?!
Miten tuo maailma-sana tajutaan aina säännöllisesti parin kk:n välein? Josko sen vihdoin vois tajuta KAIKKI vauva.fi lukevat nyt tästä.
Onnea vain ap:lle! Ilmeisesti muutama vuosikymmen liian myöhään...
Ite luulin lapsena pitkään, että se kirjoitetaan mailma. Sitten kun opettaja oli korjannut sen, niin mulle tuli tuo mindblow että niin se on maa+ilma
Mää luulin, että nautasika on joku eläin.
Tällaisia tulee joskus itse kullekin. En ensin tajunnut että kenkäkauppa Dinsko on yksikertaisesti "din sko" eikä DINS-KO. ;)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha ap olet?
Vähän reilu 20.
Onko muissa kielissä muuten tämmöisiä juttuja, tai onko Suomessa sen enempää kuin muissa?
Katselin tuossa jonkin aikaa sitten etymologia-karttoja huvikseen ja esimerkiksi kaikki muut maat kutsuu ainakin Euroopassa Itävaltaa Austriaksi, mutta Suomessa se on Itä + valta.
Joo ja jumalauta =jumala+auta. Ja sopii tähän ketjuun kommentiksi.
Tarvitsee r-ahaa on myös aktiivinen heureka
Vierailija kirjoitti:
Onko muissa kielissä muuten tämmöisiä juttuja, tai onko Suomessa sen enempää kuin muissa?
Katselin tuossa jonkin aikaa sitten etymologia-karttoja huvikseen ja esimerkiksi kaikki muut maat kutsuu ainakin Euroopassa Itävaltaa Austriaksi, mutta Suomessa se on Itä + valta.
Höpö höpö. Maa on saksaksi Österreich, josta tulee Itävalta. Siis suora käännös, ei mitään ihmeellistä.
Mulle toi oli mindblow joskus kuuden vanhana. Eli sietää vähän ollakin.