Onko tämmöset hääjuhlat mielestäsi ok?
Eli meillä oli ekana tarkoitus ettei pidetä minkäänlaisia juhlia vaan karataan suoraan kirkosta häämatkalle. Tultiin kuitenkin toisiin ajatuksiin ja ajateltiin pitää pienet häät (alle 30hlö) kotonamme joka koostuu siis perheenjäsenistä, isovanhemmista ja muutamasta ystävästä.
Koristelisimme kotimme lila-valkoiseksi erilaisin koristein eli täällä on kyllä juhlavaa.
Juhlissa ei siis olisi mitään ohjelmaa, vaan hyvää musiikkia ja jutustelua. Ei siis häätanssia, ei pelejä eikä arvausleikkejä :-D Juhlat kestäisi pari-kolme tuntia ja sen jälkeen hääpari (eli me) lähtisimme viettämään hääyötä hotelliin. (myöhemmin lähdemme ulkomaille)
Juhlat ovat lyhyet, joten mietimme ettemme tekisi mitään oikeaa, kunnollista ruokaa. Vaan että juhlapöytä koostuisi ennemminkin herkuista ja naposteltavista. Kuulostaako ihan tyhmältä?
Menumme olisi siis tämän näköinen:
- Alkumalja
- Kolmikerroksinen mansikkakerroskakku
- suuri (kinkku)voileipäkakku
- erilaisia keksejä aseteltuna kauniisti värimaailmamme mukaan
- riisipiirakoita ja munavoita
- erilaisia patonkeja ja monia erimakuisia levitteitä
- kahvia, maitoa, mehua...
- punaisia viinirypäleitä
Kaikkia tarjottavia olisi siis reilusti. Älkää nyt sanoko että "hyi, en tykkää yhtään kinkkukakusta!" vaan kertokaa mielipiteenne että onko tällainen napostelu häämenuna ihan tuhoontuomittu? Haluaisimme kuitenkin että hääjuhla olisi sellainen pienimuotoinen, rento tapahtuma- meidän näköisemme :)
Kommentit (69)
Onhan toi toki mun mielestä ihan ok, mutts itse pitäisin jossain muualla kuin kotona :) kun vaan miettii, että te lähdette hotelliin, niin mites nw vieraat, häädättekö pois vai annatteko jäädä yms :D
Huh, hyvä että edes yhden mielestä kuulostaa siltä että tällaiset juhlat kehtaisi pitääkin!
Kiitos paljon!
-Ap
Siis lähdetään tietysti hotelliin sitten kun vieraat ovat poistuneet. Muutimme juuri omakotitaloon eikä kukaan muu minun perhettäni lukuunottamatta ole käynyt täällä :)
-ap
Olisin itsekin halunnut tuollaiset häät. Valitettavasti silloin 90-luvulla piti pitää sukujen vaatimuksesta valtavat tanssihäät.
Tykkäisin! Eikä tarvitsisi olla mitään erityistä värimaailmaakaan ja tarjottavien suhteen en ole nirso.
Miksi hääjuhlan täytyy aina olla rento? Tarjottavat on OK, tilaisuus on OK, mutta miksi ihmeessä sitä rentoa pitää korostaa? Siitä kun tulee mieleen, että sulhasella on ruutupaita ja shortsit, morsiamella halpa kukkamekko ja vierailla varvasandaalit arkivaatteita juhlistamassa.
Kiitos nro 7, lisäämme menuumme vielä kanasalaatin. Se voisikin olla sopivan ruokaisa lisä. :)
ap
8: Minulla kyllä on valtava kermakakku- häämekko, sulhasella hieno puku päällä. Ei sillä tavalla rento, tarkoitin tunnelmaa, en vaatetusta.
ap
Kuulostaa ihan mahtavalta! Lapsiperheellisen näkökulmasta tuhat kertaa kivempi vaihtoehto kuin isot häät tuntemattomine ihmisine, ohjelmanumeroine ja buffetpöytineen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:24"]Kuulostaa ihan mahtavalta! Lapsiperheellisen näkökulmasta tuhat kertaa kivempi vaihtoehto kuin isot häät tuntemattomine ihmisine, ohjelmanumeroine ja buffetpöytineen.
[/quote]
Olen samaa mieltä
Mielestäni oikein hyvä, jos ja kun on just teidän näköinen. Vaikka ette halua ohjelmaa, miettikää miten voisitte hieman tuoda juhlissa tuoda yhteistä taivaltanne esiin. Koska häät.
Pyytää vaikka vieraita kertomaan mukavia muistoja teistä, tai kertoa itse kuinka tapasitte jne. Tai muuta vastaavaa helppoa, kevyttä mutta aiheeseen sopivaa. Mitä se olisi, riippuu tietenkin teistä ja vieraistanne, mutta väitän, että voisi lisätä hääjuhlatunnelmaa.
Ihanaa juhlaa teille - upeaa, että teette omalla tavalla ne, ettekä amerikkalaiseen prinsessatyyliin ;-)
No ihan ok kai, mutta juhlien kesto on tosi lyhyt. Ja salaatti ei ehkä sovi tuohon menuun, sen syöminenkin on ihan oma juttunsa.
Kaikki allergiat on otettu huomioon.
-ap
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:30"]
No ihan ok kai, mutta juhlien kesto on tosi lyhyt. Ja salaatti ei ehkä sovi tuohon menuun, sen syöminenkin on ihan oma juttunsa.
[/quote]
Patonkien tilalla voisi olla jotain muuta, vaikka suolaisia tuulihattuja tai quiche-tyylistä piirakkaa tai crustadeja. Patonki on niin arkista kuin olla ja voi. Kaipaisin edes jotain vähän juhlavaa tuohon ohjelmaan, ainakin hauskan tai liikuttavan puheen. Muuten nuo häät eivät eroa mistään illanistujaisista.
Isäni pitää juhlissa puheen. Mietimme tuota patonkihommaakin vielä!
ap
Jee tehdäänkin jotain suolaisia tuulihattuja patonkien sijaan! Kiitos ideoista!! :) Tuli heti paljon juhlavampaa!
ap
Ehkä kyseessä on ennemmin vihkijuhla eikä häät, koska juhla on noin kotoisa. Kutsussa en käyttäisi sanaa häät (en puhelimessakaan, jos kutsut suullisesti ).
Kuulostaa hyvältä. Onnea avioliittoon!