Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämmöset hääjuhlat mielestäsi ok?

Vierailija
11.07.2015 |

Eli meillä oli ekana tarkoitus ettei pidetä minkäänlaisia juhlia vaan karataan suoraan kirkosta häämatkalle. Tultiin kuitenkin toisiin ajatuksiin ja ajateltiin pitää pienet häät (alle 30hlö) kotonamme joka koostuu siis perheenjäsenistä, isovanhemmista ja muutamasta ystävästä.

Koristelisimme kotimme lila-valkoiseksi erilaisin koristein eli täällä on kyllä juhlavaa.

Juhlissa ei siis olisi mitään ohjelmaa, vaan hyvää musiikkia ja jutustelua. Ei siis häätanssia, ei pelejä eikä arvausleikkejä :-D Juhlat kestäisi pari-kolme tuntia ja sen jälkeen hääpari (eli me) lähtisimme viettämään hääyötä hotelliin. (myöhemmin lähdemme ulkomaille)

Juhlat ovat lyhyet, joten mietimme ettemme tekisi mitään oikeaa, kunnollista ruokaa. Vaan että juhlapöytä koostuisi ennemminkin herkuista ja naposteltavista. Kuulostaako ihan tyhmältä?

Menumme olisi siis tämän näköinen:

- Alkumalja

- Kolmikerroksinen mansikkakerroskakku

- suuri (kinkku)voileipäkakku

- erilaisia keksejä aseteltuna kauniisti värimaailmamme mukaan

- riisipiirakoita ja munavoita

- erilaisia patonkeja ja monia erimakuisia levitteitä

- kahvia, maitoa, mehua...

- punaisia viinirypäleitä

Kaikkia tarjottavia olisi siis reilusti. Älkää nyt sanoko että "hyi, en tykkää yhtään kinkkukakusta!" vaan kertokaa mielipiteenne että onko tällainen napostelu häämenuna ihan tuhoontuomittu? Haluaisimme kuitenkin että hääjuhla olisi sellainen pienimuotoinen, rento tapahtuma- meidän näköisemme :)

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän käsin tehdyt kauniit kutsut postissa jossa lukee kyllä että häät ja sen jälkeen juhlimaan kotiimme. En aio muuttaa tekstiä, käytin kutsuihin paljon vaivaa.

Kyllä nämä meille ihan oikeat häät ja hääjuhlat ovat- ehkä vain erilaiset, pienet ja yksinkertaiset, mutta hääjuhlat kuitenkin. Ei kai sitä ole tiettyä asiaa mikä määrittää hääjuhlan? :)

ap

Vierailija
22/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa ihanalta! Kyllä minulle kutsu kelpaisi! (:

Vierailija
24/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mun makuun. En kestä perinteisiä häitä.

Vierailija
25/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ruokalista, mutta itse lisäisin siihen vielä jonkin lämpimän keiton. 

Vierailija
26/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta. Jonkin mukavan valssin voisitte varmuudeksi varata valmiiksi ...Jos satuttekin innostumaan häävalssin tanssimaan alussa, tai lopussa ja sitten karkaatte omiin juttuihin ja isänne laitta juhlapaikan ajallaan kiinni.

onnea teille! Omannäköiset juhlat on parhaat.

Vierailija
27/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisiin häihin tulisin mielelläni :)

Vierailija
28/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivoille kemuille! Itsekin viihtyisin paikalla tuollaisissa häissä. Onnea tulevaan avioliittoon :)

Vierailija
29/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa loistavilta häiltä! Itsekin haluan tulevaisuudessa pitää samantyyliset juhlat. :)

Niin ja onnea teille! 

Vierailija
30/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaikki muut ovat eri mieltä kanssani, mutta itse miellän häät ruokajuhlaksi. Jos vain kahvitellaan ilman ohjelmaa, niin puhuisin vihkiäisjuhlasta. Eikä tarkoitus ole mitenkään haukkua valintaanne, samantyyppisen vaatimattoman juhlan voisin itsekin pitää, mutta en vaan miellä niitä häiksi.

Vierailija
31/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, mutta ei tuo mikään napostelumenu ole, vaan normaali kahvitarjoilu. Kutsussa voit mainita, että tarjoatte vihkimisen jälkeen kahvit kotonanne.

Vierailija
32/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, just tänään mietin täysin samanlaisia häitä :)

Vierailija
33/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oikein kivalta, tulisin mielelläni noihin juhliin!

Itse tosin tarjoaisin alkumaljojen jälkeenkin kuohuviiniä, tai siis varaisin sitä niin, että juomaa olisi saatavilla toiset tai peräti kolmannetkin lasit niille, jotka haluavat. Pullot voisivat olla juhlavasti vaikka isossa coolerissa/kulhossa jääpalojen kanssa ja ne jotka haluavat, voisivat täyttää lasinsa itse. Kuohuvan ei tarvitse olla shampanjaa vaan hyvä (kuiva) kuohuviinikin käy.   

Toinen juttu: toivottavasti nuo "levitteet" eivät ole niitä valmiita, maustettuja tuorejuustoja omissa muovirasioissaan. Sellainen ei sovi juhlaan. Vähintään siirtäkää ne kauniisiin pikkukulhoihin ja ripotelkaa päälle persiljaa tai ruohosipulia. Paras vaihtoehto olisi tehdä levitteet itse esim. edellisenä päivänä. Hummus, oliivitahnat tai vastaavat säilyvät hyvin. Myös tuore voi (lautasella), jonka päälle on ripoteltu hieman sormisuolaa, on hyvä lisä. 

Vierailija
34/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta idealta, mutten oikein innostu noista tarjottavista. Älä ymmärrä väärin, karjalanpiirakat munavoilla on ihan parasta, mutta olisko joku suolainen piirakka sen salaatin lisäksi liikaa? Ja keksit skippaisin kokonaan, mun kokemukseni mukaan ne jäävät yleensä syömättä. Jotain muffinsseja tai vaikka porkkanapiirakkaa makeaksi kakun lisäksi? Vai menikö nää mun ideat nyt ihan piirakoinniksi? :D Makea kanapee?

Vierailija
35/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Juhlat kuulostavat tosi kivoilta, tuli mieleen tuosta juhlavasta pikkusyömisestä että itse olen kirjannut hieman vastaaviksi vaihtoehdoiksi seuraavaa:

vaahtokarkkeja

mansikoita ja vaniljavaahtoa

kuohuviiniä

tryffeleitä

croissantteja

rypäleitä ja muita tuoreita hedelmiä juustojen kera (esim. aura/gouda/brie)

valkosuklaa-mustaherukka(/vadelma)kakku

Älkää muuttako tarjottavianne jos ne teille sopivat parhaiten, tämä vain tällaisena heittona jos vaikka joku juttu sattuisikin kuulostamaan kivalta =)

Ja laitetaanpa samaan syssyyn vielä helppoja itse laitettavia tarjottavia:

rieskarullat

muffinssit

marjapiirakkaa (pellillinen) vaniljakastikkeella/jäätelöllä

joku ruokaisa salaatti (tomaatti-mozzarella, kana-couscous)

dippejä ja kasviksia

kermainen savulohikeitto

Vierailija
36/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipiirakka ok, jos hyviä eli ei pakastealtaasta, kanavoi vähän hankala juhlaruoat kun tahtoo tippua päälle. Kun haluatte naposteltavaa syötävää, miten olisi ihan cocktailpalat eli laitatte hammastikuihin tms sormin syötäväksi ruuat.

Mm. väinämöisen palttoonnappeihin on helppo laittaa päälle kinkku tai savulohitahnaa ja pikkusen persiljaa päälle, samoin rieskarullista täytteellä saa cocktailtikkkuun helposti syötävän palan. 

Itse kaipaisin alkuperäiseen menuun jotain kasvista, vihersalaatti tms. 

Tärkeintä juhlissa on kuitenkin henki ja tunnelma, mulla hieman tuo kermakakkuhääpuku tämmösen rennon juhlan kanssa kalskahti korvaan. Kuitenkin teidän bileet... Tehkää niinkuin tykkäätte

Vierailija
37/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti suunnitelmastanne! :) Meilläkin oli pienet häät, alle 30 henkeä. Vietimme ne pienessä juhlatilassa, koska kotimme olisi ollut liian ahdas. Mutta omakotitalo onkin asia erikseen. Hyvältä kuulostaa siis, go for it!

Vierailija
38/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin. Olemme miehen kanssa suunnitelleet vastaavaa mutta tilaisimme lämpimän ruuan ym pitopalvelusta/ravintolasta. Juhlat kotona pienen porukan kesken. En itse kaipaa tai halua leikkejä tai muisteloita suhteestamme.
Onnea teille kahdelle!

Vierailija
39/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:52"]Ehkä kyseessä on ennemmin vihkijuhla eikä häät, koska juhla on noin kotoisa. Kutsussa en käyttäisi sanaa häät (en puhelimessakaan, jos kutsut suullisesti ).
[/quote]

Ei kai tämä ole tosissaan?

Vierailija
40/69 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vaikka mozzarellasalaatti? Kasvissyöjille nuo tarjottavat ovat varsin laihat, eli patonkia ja levitettä (jos siis henkilö ei syö edes munia). Muuten kuulostaa oikein hyvältä.