Jää hyvästi, vauvapalsta!
Olin eilen iltakävelyllä Helsingin merenrantaseuduilla. Pienten pakkasten paukkuessa ihastelin vanhojen jugend-talojen pimeydessä loistavia ikkunoita, taivaalla kumottavaa kuuta ja Pohjoisrannan vanhoja puuveneitä.
Tie oli reunoille kasaantuneiden lumiröykkiöiden takia paikoin niin kapea, että siitä mahtui kulkemaan vain yksi kerrallaan. Näin tavallisen näköisen keski-ikäisen miehen lähestyvän tietä pitkin. Jouduimme pattitilanteeseen. Ryhtyikö hän ölisemään siitä, ettei ole tasa-arvoa mikäli hän joutuu väistämään? Rupesiko hän möykkäämään ä m m i e n typeryydestä? Provosoiduinko ja aloin huutamaan takaisin, kuinka kaikki miehet ovat surkeita luusereita? Mitään tällaista ei tapahtunut. Mies veti koiransa kohteliaasti sivuun ja päästi minut kulkemaan ensin. Kiitin häntä, hymyilimme toisillemme ystävällisesti ja jatkoimme matkaa tahoillemme.
Näitä satumaisen kauniita maisemia katsellessani, ystävällisen kohtaamisen lämmittäessä sydäntäni ja sodan uhan värjyessä Euroopan yllä myrskypilven tavoin, tunsin olevani hyvin voimallisesti elossa. Ymmärsin myös, että maailmassa on suunnattomasti kauneutta, eikä sitä voi pitää itsestäänselvyytenä. Siinä hetkessä päätin, että aion omistaa kaiken jäljellä olevani aikani siitä nauttimiseen. Aion valmistaa herkullista ruokaa joka päivä! Elostella ihanien miesten kanssa! Rakastaa lähimmäisiäni, juoda viiniä ja nauttia taiteesta!
Tähän uuteen elämänfilosofiaan kuuluu myös se, etten aio haaskata elämästäni enää sekuntiakaan vauvapalstalla kinaamassa. Tämä on visvainen likaviemäri, jossa ihmisten rumimmat puolet mellastavat pidäkkeettömästi. Oma paha olo oksennetaan toisten niskaan, kun ihmiset kinaavat verenhimo silmissä kiiluen mitä typerimmistä asioista. Veli yllyttää veljeä sisarta vastaan ja päinvastoin, kun ihmiset valuttavat elämänsä ainutkertaisia hetkiä katkeruudessa ja vihassa vellomiseen.
Jää siis hyvästi, vauvapalsta! Jää hyvästi iäksi! En aio palata tänne enää koskaan, mutta jos tietämättämme kohtaamme tosielämässä, tulen suomaan sinulle kauniin hymyn ja ihmisarvoista kohtelua, olit sitten millainen kulkija hyvänsä. Toivon, että esimerkkini rohkaisee mahdollisimman monia toimimaan samoin. Täällä ei ole enää mitään näkemisen arvoista nähtävää.
Kommentit (55)
Otin torkut ja virkistyin.
Huono juttu, koska töihin on lähdettävä 05.30.
Minua ei olla elämäni aikana mobattu eli kiusattu niin paljon kuin täällä parin kk aikana. Tänne on löytäneet oikeat kiusapukarit hakemaan uhreja. Uhri voi olla kuka tahansa, mutta tämä salainen ryhmä vasemmistotrolleja, jotka tuntevat toisensa jotenkin moden kautta ( arvaus) pitävät yhtä ja hyökkäävät kuin yleiset syyttäjät kaikkien kimppuun ,jotka eivät kuulu heidän eliittiiryhmään.
Ikävää, että ylläpitäjät puolustavat tiettyjä ja antavat selvästi meidän tietää, että he ovat i högsta grad sekaantuneet tähän kiusaamiseen.
Miten muuten voivat vastata esim.Että olethan ollut täällä nyt 4 tuntia ! Kuka muu kuin mode voi tietää tuon?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei olla elämäni aikana mobattu eli kiusattu niin paljon kuin täällä parin kk aikana. Tänne on löytäneet oikeat kiusapukarit hakemaan uhreja. Uhri voi olla kuka tahansa, mutta tämä salainen ryhmä vasemmistotrolleja, jotka tuntevat toisensa jotenkin moden kautta ( arvaus) pitävät yhtä ja hyökkäävät kuin yleiset syyttäjät kaikkien kimppuun ,jotka eivät kuulu heidän eliittiiryhmään.
Ikävää, että ylläpitäjät puolustavat tiettyjä ja antavat selvästi meidän tietää, että he ovat i högsta grad sekaantuneet tähän kiusaamiseen.
Miten muuten voivat vastata esim.Että olethan ollut täällä nyt 4 tuntia ! Kuka muu kuin mode voi tietää tuon?
Kaikki, jotka asentavat träkkereitä ja osaavat "hakkeroida" tietävät sen.
Vierailija kirjoitti:
Hakkerit. Ei kannata klikkailla mitään linkkejä, edes turvalliselta näyttäviä.
Heippa palsta 😄. Elämä on muualla.
Nyt on palkallisilla hubrisvaikuttajilla paljon asiaa. Ei täällä mitään normaalia keskustelua enää voi käydä.
Tää on niin turhaa.... ja lapsellista. Hyvä päätös.
Älä anna oven osu takalistoon poistuessasi feministi Ap. Älä enää myös saavu palstalle kertomaan miten poikalapsilta tulee kauhalla kaivaa persettä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkerit. Ei kannata klikkailla mitään linkkejä, edes turvalliselta näyttäviä.
Ai hakkeritkin täällä mellastaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään päätin myös jättää tämän palstan. Pelkkää toisten haukkumista ja katkeruutta. Alan elään elämääni enkä käytä sitä täällä olemiseen. Tämän palstan opetus on etten koskaan hauku enkä arvostele ketään. Se satuttaa enkä halua olla sellainen ihminen.
Minä olen miettinyt ihan samaa. Tämä oli ennen mukava jutustelupalsta, nykyään pelkkää sontaa. Tuntuu, että kaikista häiriintyneimmät ja onnettomimmat ihmiset kerääntyvät tänne purkamaan omaa sietämätöntä pahoinvointiaan. En halua olla osa sitä joukkoa.
Milloin se ennen oli?
Palstan alamäki alkoi n. vuonna 2015, kun jytkyttäjät tulivat palstalle. Täällä alkoi siis ennen vaaleja massiivinen persujen vaalityö. Persujen vanavedessä saapuivat naisvihatrollit. Tätä kehitystä vauhditti se, että IS:n sivuille tuli suora linkki keskusteluihin.
Täällä on aina ollut miehiä, mutta muutaman viime vuoden aikana tänne on tullut miehiä, joille tämä palsta on ilmeisesti ainoa linkki jonkinlaiseen sosiaaliseen ympäristöön. En usko, että joukko on numeraalisesti kovin iso, mutta aktiivinen se on.
Tällä palstalla on aina ollut asiattomia kirjoituksia ja suoranaista vihaa. Mutta jos nyt mietitte, että kun mä aloitin palstailun, täältä poistui keskusteluja aivan äärimmäisen harvoin ja palsta oli yöt auki täysin ilman moderointia, voi miettiä, miten paljon asiallisempaa keskustelu silloin oli. Tai että täällä on ollut ketjuja, joihin ihmiset ovat linkittäneet omia kuviaan. Kuinka moni nyt tekisi niin? Mä oon laittanut tänne aikoinaan sekä vartalo- että kasvokuvan. Nyt en tekisi sitä suurin surminkaan, vaikka en todellakaan ole mitenkään herkkäsieluinen ihminen enkä ota helposti itseeni. Mä en saanut noihin kuviini ainoataan oikeasti rumaa kommenttia, ja tuskin sai juuri kukaan muukaan.
Minä aloin pyöriä täällä vuosi sitten, ajatuksena että tietää vähän missä mennään noin yleisesti.
Hämmästytti se ilkeyden vaiko katkeruuden määrä joillakin. Jos kommentoi johonkin asiaan asiallisesti, mutta oli eri mieltä aloittajan kanssa, niin se arvostelu. Tiedetään tarkkaan muutaman lauseen perusteella minkälainen ihminen on olemassa ja laitetaan sanoja suuhun, mitä henkilö ei ole edes sanonut. Siis luetaan hänen ajatuksensakin negatiiviseen sävyyn. Nykyisin en edes viitsi juuri kommentoida, koska tuntuu että ihmiset ovat hyvin kapeakatseisia.
Täällä pyörii paljolti oma porukkansa. Ei ole läpileikkaus kansasta, vaan enemmistö on ääritapauksia. Ihan hyvä ratkaisu aloittajalla.
Oikea päätös täsmähetkellä. Muuttuneessa maailmantilanteessa tällä palstalla on entistä vähemmän annettavaa, kun keskustelujen taso on mitä on.
Eli aloittaja alkaa tinttaan viiniä 24/7 ja nakkeleen roiskeläppiä mikroon ,sitten tuleekin miehiä kylään.
Mikäs siinä,onnea vaan.
Minä ainakin olen. Tykkään mutapainista ja olen muutenkin elämääni väsynyt. Toivottavasti teilläkin menee erittäin huonosti!