Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömiseen liittyvät isot ongelmat, kannattaako kertoa poikaystävälle?

Vierailija
11.07.2015 |

Mulla on ollut viimeiset n.8kk pahoja ongelmia syömisen kanssa. Olen syömättä välillä päiviä, välillä taas ahmin ruokaa ja herkkuja hillittömästi toisinaan myös oksentaen. Mulla on ollut nuorempana anoreksia ja bulimia, mutta paranin niistä ja meni useita vuosia, että olin terve. Tiedän itse, että oon nyt taas joutunut aika pohjalle. Peilikuva ällöttää, pompin vaa'alla koko ajan, listaan ruokia mitä saisin syödä, lasken kaloreita, välttelen ravintolakäyntejä, valehtelen poikaystävälleni... :(

En tiedä, mitä mun kannattaisi tehdä. Pieni osa haluaisi kertoa poikaystävälleni, niin että hän ehkä ymmärtäisi välillä kummalliselta vaikuttavaa käytöstäni ja tietysti häneltä saisin varmaan tukeakin. Suuri osa kuitenkin pelkää, että kertominen pilaisi suhteemme. Poikaystäväni on terveydenhuoltoalan ammattilainen ja en tiedä, miten hän suhtautuisi. En halua, että hän joutuu murehtimaan puolestani tms. Ymmärrän, että mun on itse tästä selvittävä, mutta yksin on kamalan raskasta. Pelkään myös, että poikaystäväni pääsee käsiksi potilastietoihini, jos menen lääkäriin, eli hän voisi asian saada selville sitä kautta. Hän on viime aikoina ihmetellyt, kun olen niin väsyneen ja kalpean oloinen..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole antaa neuvoa?

Ap

Vierailija
2/5 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa, jos suhde ei kestä se ei ole tarpeeksi vahva. Mieti haluaisitko itse tietää, vai että mies itse kantaisi nuo asiat. Varmasti haluaisit auttaa ja olla tukena. Hae myös apua itsellesi .
Tsemppiä <3!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä bulimikkona kannustan kertomaan. ymmärrän pelkosi, mutta olen varma että poikaystäväsi haluaa auttaa ja tukee sinua. Ja onhan se aina helpompaa kun poikaystäväsi tietää ja voi tukea jos on heikko hetki. Voimia parantumiseen <3

Vierailija
4/5 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannustaisin kanssa puhumaan poikaystävälle. Avoimuus parisuhteessa on tärkeää. Ja kannattaa hakea apua myös lääkäristä, jos tuntuu, ettet jaksa. Apua on saatavilla! Tsemppiä!

Vierailija
5/5 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti kaikille :) Yritän nyt kerätä rohkeutta, että kertoisin hänelle. Jotenkin en vaan yhtään tiedä, mistä aloittaa tai miten ottaa asia esiin? Ei musta ulkopuolinen huomaa, että jotain olisi vialla, esim. en ole alipainoinen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi