Mieheni kosi
Mieheni kosi eilen ja vastasin kyllä. Hän oli ihanan romanttinen ja oli ostanut sormukset valmiiksi.
Sormus ei ollut mieleiseni, hyvin pelkistetty, liian massiivinen. Oletin sen olevan edullinen valinta ja ajattelin, että voin elää tämän kanssa.
Kävikin niin, että sormus oli maksanut useita satoja euroja ja hän osti sormukset samana päivänä, kun kosi.
Tänään oli pakko myöntää, että sormus tulee palauttaa, sillä se oli aivan liian kallis eikä mieluinen. Mies ei suostunut kauppaan palaamaan, joten minä kävin kysymässä palautusta. Palautus ei onnistunut vaan lahjakortti. Liikkeellä oli pieni ja kallis valikoima eikä sitä mitä itse ajattelin.
Haen vain vertaistukea, sillä liikkellä ei ole lain mukaan pakko palauttaa rahoja, mutta tuntuu niin väärältä. Ja miksi joku tänä päivänä ostaa tavaroita kivijalkaliikkeestä, kun verkkokaupan kautta on aina vähintään 14 vrk palautusoikeus? Etenkin, kun ei voi olla varma saajan mielipiteestä.
Kommentit (22)
Tämän takia kannattaa kosia ilman sormusta. Yhdessä sitten mennään valitsemaan kosittavan makuun ja kosijan budjettiin sopiva hely.
Mitä mies sanoi kun kysyit mitä hänen päässään oikein liikkui?
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kannattaa kosia ilman sormusta. Yhdessä sitten mennään valitsemaan kosittavan makuun ja kosijan budjettiin sopiva hely.
Sepä se. En olisi ikinä ajatellut, että hän tekee näin, kun olen yrittänyt vihjailla asiasta.
Toki en halua tylyttää liikaa, sillä hieman olen harmitellut liikkeen toimintaa ääneen ja huomaan asian harmittavan häntä.
Vierailija kirjoitti:
En noin asiaa kysynyt. Tiedän hänen olevan perinteinen ja luulleen tietävänsä sen, mitä haluan. Ja hän on 100% spontaani tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. En olisi ikinä ajatellut, että hän tekee näin, kun olen yrittänyt vihjailla asiasta.
Toki en halua tylyttää liikaa, sillä hieman olen harmitellut liikkeen toimintaa ääneen ja huomaan asian harmittavan häntä.
Myyt sormuksen ja ostat mieluisan.
Case closed.
No, nyt on kyllä semmonen satu että...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En noin asiaa kysynyt. Tiedän hänen olevan perinteinen ja luulleen tietävänsä sen, mitä haluan. Ja hän on 100% spontaani tapaus.
Nuhtele nyt hyvä ihminen miestä ettei virhe nyt vaan toistu. Nyt meni muutama satanen, mutta ensi kerralla voi olla kyse tonneista. Oma sormukseni meinaat maksoi 2600e.
Niin minunkin mieheni. Kosi jo varmaankin 30. kertaa.
Lopulta mentiin eilen naimisiin kaksin. Ei ketään muita.
❤️️ 65v
💙 65v
Vierailija kirjoitti:
No, nyt on kyllä semmonen satu että...
Ihan pakko kommentoida, että eikö tällainen tilanne ole kuitenkin melko yleinen. Kyse voi vain olla jostain muusta kuin sormuksesta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuhtele nyt hyvä ihminen miestä ettei virhe nyt vaan toistu. Nyt meni muutama satanen, mutta ensi kerralla voi olla kyse tonneista. Oma sormukseni meinaat maksoi 2600e.
Kyllä hän tietää, että nyt ei mennyt ihan putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Provo
Mitä hittoa? Onko tämä niin paha tilanne?
Toiset ei saa edes miestä ja sua kositaan ja sä jaksat kitistä jostain v*t un sormuksesta. OMG. Tai sitten tämä on sysi pas ka provo
Mieheni kosi minua pari kuukautta sitten ja oli ostanut sormuksen valmiiksi. Olin aika yllättynyt sormuksesta ja hetki meni totutellessa, koska se on sillä tavoin hieman erikoinen valinta, että suurin kivi on värillinen, eikä ehkä lempiväriäni. Miehellä oli tässä takana kaunis ajatus, mihin väri liittyy. Vaikken olisi itse osannut tätä sormusta valita, en vaihtaisi sitä mihinkään. Sormus on todella kaunis ja ajatuksella ja rakkaudella valittu ja sopii tyyliini hyvin. Itse siis kehottaisin totuttelemaan sormukseen. Vaikkei se olisi visuaalisesti täydellinen, sen on rakas ihminen sinulle halunnut antaa. Onnea kihlauksesta!
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on aina jotenkin outoa lukea tällaisia. Se, että rakastamani mies on valinnut juuri kyseisen sormuksen minulle, tekee siitä erityisen. En voisi kuvitella tilannetta, jossa sormus ei miellyttäisi.
Höh, minä jo luulin että pääsisin onnittelemaan tuoretta kihlaparia :(
väärin kosittu.