Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla yli nelikymppisillä jäänyt kuukautiset tulematta ilman, että olisi raskaana?

Vierailija
23.02.2022 |

Itse täytän pian 44 ja ensimmäisen kerran elämässäni kuukautiset kohta kaksi viikkoa myöhässä tai ehkä eivät tule tässä kuussa ollenkaan. Tänään tein jo neljännen negatiivisen raskaustestin (ruokakaupan Rfsu) Aion vielä käydä hakemassa apteekista jonkun testin ja ehkä kokeilla Pregchek, joita Cittarissa. Haluan varmistaa eri testeillä, kun nyt Rfsu 4 kertaa antanut negatiivisen. Silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt tulla oli voimakkaita pms-oireita, kuin kuukautiset olisi yrittäneet tulla, mutta ei kuitenkaan tulleet. Mutta nuo oireet mennyt nyt ohi. Ei raskausoireita. Yhdynnästä yli kuukausi aikaa. Kait raskaus jo näkyisi tuossa Rfsu:n tekstissäkin? En todellakaan toivo raskautta. Iän puolesta mietin, että voisiko olla jotain vaihdevuosi-oireilua? Onko muilla samanikäisillä ollut samanlaista, että kuukautiset olisi jääneet tulematta joku kuukausi ilman, että on raskaana?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 47v ei oo kuukautiset jääneet välistä.

Vierailija
2/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kierto hyvinkin saattaa alkaa heitellä yli 4-kymppisenä. Menkat myöhäistyä, aikaistua tai jäädä välistä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

menopaussi

Vierailija
4/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan kenelläkään yli 40-vuotiaalla ole ollut vaihdevuosia.

Vierailija
5/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan kenelläkään yli 40-vuotiaalla ole ollut vaihdevuosia.

Niin, no itselleni tämä on ensimmäinen kerta, kun kuukautiset ei tule, enkä ole kovin hyvin perillä mistään vaihdevuosiin liittyvistä asioista niin siksi yritän kysellä toisten kokemuksia, että onko muilla samanikäisillä ollut tällaista?

-Ap

Vierailija
6/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viimeiset kuukautiset tuli 43v:na.

Kävin tuilloin ultrassa ja lääkäri vakuutti näkevänsä kypsiä munasoluja ja että kuukautiset tulisivat kahden vko:n sisään.

Nyt on mennyt 15 vuotta, eikä ole kuukautisia vielä näkynyt.

Vierailija
7/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kärkeen: En ole rokotusvastainen.

Oletko ottanut koronarokotteet? Minä olen ja sen jälkeen on kierron pituus heitellyt 21-38 vrk, vuodon määrä on vaihdellut ja on ollut ties mitä välivuotoja. Teini-iän jälkeen kuukautiset ovat olleet säännölliset ja ongelmattomat. Minäkään en ole raskaana ja ikää on 41.

Vierailija
8/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun viimeiset kuukautiset tuli 43v:na.

Kävin tuilloin ultrassa ja lääkäri vakuutti näkevänsä kypsiä munasoluja ja että kuukautiset tulisivat kahden vko:n sisään.

Nyt on mennyt 15 vuotta, eikä ole kuukautisia vielä näkynyt.

Kiitos kokemuksesta. Ehkäpä voi olla hyvinkin mahdollista, että itsellänikin on jotain vv-oireilua.. ainakin jos nyt varmistuu, etten ole raskaana.

-Av

Vierailija
9/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut koronarokotteet? Minä olen ja sen jälkeen on kierron pituus heitellyt 21-38 vrk, vuodon määrä on vaihdellut ja on ollut ties mitä välivuotoja. Teini-iän jälkeen kuukautiset ovat olleet säännölliset ja ongelmattomat. Minäkään en ole raskaana ja ikää on 41.

En ole ottanut rokotteita. Eräs nuorempi sukulaistyttö sai todella pahoja kuukautishäiriöitä, jotka jatkuneet jo pidemmän aikaa. Ja muitakin oireita esim. syvä uupumus, joka haittaa töissä käymistä, eikä jaksa sen lisäksi enää harrastaa mitään. Pahoja mieli-alaongelmia ym. Kuulostaa ikävältä. Toivotaan, että rokotteen aiheuttamat vaivat menisivät ohi ajan kanssa.

-Ap

Vierailija
10/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
11/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ottanut rokotteita. Eräs nuorempi sukulaistyttö sai todella pahoja kuukautishäiriöitä, jotka jatkuneet jo pidemmän aikaa. Ja muitakin oireita esim. syvä uupumus, joka haittaa töissä käymistä, eikä jaksa sen lisäksi enää harrastaa mitään. Pahoja mieli-alaongelmia ym. Kuulostaa ikävältä. Toivotaan, että rokotteen aiheuttamat vaivat menisivät ohi ajan kanssa.

-Ap

Nuo eivät voi johtua rokotteesta. Eivät ole rokotteen sivuvaikutuksia. Teineillä on aina ollut tuollaista oireilua.

Kannattaa ottaa rokote, virusta kiertää nyt valtavasti. Pieni pisto on pientä tehohoitoa vaativan sairauden rinnalla.

Vierailija
12/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaa haettu aloitus päästä jankkaamaan taas kuitenkin koronasta.

Vierailija
13/13 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tullut mieleenkään ”jankata” koronasta, kun tämän ketjun avasin. Kyllä tässä oli ihan oikeana aiheena kuukautisten pois jääminen yli nelikymppisellä. Ei itse asiassa tullut koko korona mieleen, kun aloin kirjoittamaan.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän