Miksi et syö lihaa?
Kommentit (22)
En voi sietää sen hajua, makua enkä suutuntumaa. Vastenmielistä on myös mielleyhtymä siitä, mistä ruoka on kotoisian; elävästä, liikkuvasta eläimestä, jolla on jalat, sorkat, koivet.. Millä se nyt ikinä juokseekaan. Tai siivet, joilla lentää. Ja muljuvat silmät.
En ole jättänyt lihan syöntiä eettisistä ta ekologisista syistä, mutta ne tulevat kaupan päälle.
Ekologiset, terveydelliset ja eettiset syyt. Ennen kaikkea en halua tukea tehotuotantoa. En koe lihan syömistä tarpeelliseksi.
Koska eläinrääkkäys ei mielestäni ole ok, enkä siksi aio rahoittaa sitä. Ekologiset vaikutukset ovat myös tärkeitä.
Sekasyöjät tykkäävät alkaa antaa jotain todella kaukaa haettuja esimerkkejä merilevästä tai parapähkinöistä joiden kuljettaminen toiselta puolelta maailmaa tuhoaa luontoa, mutta se on ihan tutkittu juttu kummalla on enemmän vaikutusta. Sitä paitsi ainakin meillä ruokavalion peruskivet ovat kotimainen kaura, peruna ja härkäpavut, eli suht lähiruoalla mennään vegaaneinakin.
En pidä sen mausta enää yhtään,enkä siitä miltä se tuntuu suussa. Myös joskus lihan mukana suuhun sattuvat kalvot ja jänteet ällöttävät todella paljon. Ällöttää ajatuskin lihasta.En silti ole täysin kasvissyöjä,koska en vielä osaa koostaa ruokavaliotani niin että se varmasti olisi myös ravitseva minulle ja vauvalle.Tosin,kun ainoat lihatuotteet joita enää voin syödä jotenkuten,ovat sileä ohut maustettu hirvenliha ja makkara,niille varmaan helposti löytyisi kasvisvaihtoehto. :D ei taida olla pitkä matka kasvissyöjäksi.
Olen töissä teurastamossa ja olen nähnyt sian viimeiset hetket.
Ja se oikea syy: kasvissyöjänä saan syödä enemmän.
Kaikki joilla on jalat, isä ja äiti, niiden ei tarvitse kuolla minun ruokani vuoksi. Ihan nyt samalla kysyn: MIKSI sinä syöt lihaa?
Päätin etten syö mitään mitä en itse pysty tappamaan. Syön kyllä välillä kalaa, vaikka kalankin tappaminen on minulle vaikeaa. Tämä on minun henkilökohtainen protesti eläinten huonolle käsittelylle ja tehotuotannolle, joten eettiiset syyt.
7, jätä vain suosiolla pois loputkin. Miksi pitkittää kärsimystä :D Sama juttu minulla, inhosin jo lapsena kaikkia rouskahtavia jänteitä ja kalvoja, YÄÄÄÄÄÄK! Hyi, nyt jos pitäisi kuvitella hampaiden väliin joku luu... Tai lehmän kieltä. Munuaisia. Maksaa. Oksetus :P
4
Siks koska en haluu.
Liha on ällöttävää ja sen syömisestä tulee paha mieli. Kasvisruoka on herkullista ja sen syömisestä tulee hyvä mieli.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:15"]
Kaikki joilla on jalat, isä ja äiti, niiden ei tarvitse kuolla minun ruokani vuoksi. Ihan nyt samalla kysyn: MIKSI sinä syöt lihaa?
[/quote]
Koska se on hyvää ja ravitsevaa.
Hakeutukaa hoitoon vitun ituhipit.
Minä syön kyllä lihaa, mutta kissani alkoi vegaaniksi.
Koska en tykkää lihasta. Henkilökohtaisesti en tajua sitä miksei eläimiä voisi syödä sen takia että ne ovat eläneet. Pitäisikö niiden lihat sitten heittää suoraan roskikseen?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:34"]
[/quote]
Siisti suusi, ipana.
En söisi koiraakaan vaikka se maistuisi samalle kuin sika, miksi siis söisin muitakaan eläimiä vain maun takia? Lähinnä siis moraalisista syistä. Mulla ei olis sydäntä tappaa syömiäni eläimiä, ja mielestäni niiden syöminen ei ole ok vaan sen takia että kaikki saa siististi paketoituna kaupan hyllyltä. Ne on kuitenkin eläviä olioita jotka ovat koko elämänsä stressanneet ja kärsineet tehotuotannon takia.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:45"]Koska en tykkää lihasta. Henkilökohtaisesti en tajua sitä miksei eläimiä voisi syödä sen takia että ne ovat eläneet. Pitäisikö niiden lihat sitten heittää suoraan roskikseen?
[/quote]
Ei vaan niitä ei pitäisi ylipäätään kasvattaa niin suuria määriä ruuaksi. Suurin ongelma on se että lihatuotanto on niin paisunutta että pakostakin kasvatettava eläinten olot eivät ole kehuttavat. Ei ne kaupan hyllyllä olevat pihvit oo mitään luonnollisesti kuollutta tavaraa. Vanhan eläimen liha on sitkeää ja siksi ei niin hyvää, ja tämän takia monet lihatuotantoeläimet tapetaan nuorina.
Punaisessa lihassa on paljon kaloreita
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:34"]
[/quote]
No kah huomenta! Ota burana!