Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö pakasterasiat pestä ennen käyttöönottoa?

Vierailija
11.07.2015 |

Kun ostin 63 Orthex merkkistä pakasterasiaa, niin pitääkö ne pestä käsin/koneessa ennen käyttöönottoa? Vai voiko marjat laittaa niihin suoraan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:41"]Vähän turhauttavaa, kun minä olen meidän perheessä se, joka tekee kaikki kotityöt, pesee pyykkiä (pari koneellista päivässä), ostaa ruuan, tekee ruuan ja siivoaa kaiken ja muiden tehtävänä on vain aihettaa lisää sotkua. Ja olen siis nelihenkisen perheen teini-ikäinen LAPSI, enkä todellakaan se jolle tuo kaikki kuuluisi...

t:ap
[/quote]No, mitä ne vanhempasi tekevät?
[/quote]

Iskä käy töissä ja äiti taas makaa sohvalla kaiket päivät... eikä siis tee yhtään mitään.

Vierailija
2/25 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese. Kannattaisiko sun soittaa lastensuojeluviranomaisille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikea uskoa että teini ois poiminut 63:n rasiallisen verran marjoja....

Vierailija
4/25 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 02:29"]En pese. Kannattaisiko sun soittaa lastensuojeluviranomaisille? 
[/quote]

Ei kun ne tietää jo. Ja ovat alkamassa selvittelemään asiota, kun se ei ole ihan niin yksinkertaista. Kun äiti on päästään sairas, mutta ei myönnä sitä tai tajua. Se on ollut viimeisen vuoden sairaslomalla ja nyt sai potkut töistä ja on "lomalla". Iskä taas tressaa, että miten saadaan pidettyä talous kasassa, kun pitää maksaa lainaa, kun muutettiin puolivuotta sitten pois mummolasta, jossa oltiin asuttu viimeiset kymmenen vuotta "täysihoidolla". Ja arvatkaapa kuka kaikki muutto jutut hoiti? No, minäpä tietenkin... pitäisi muuten silittää kahdeksan verhoa ja laittaa ikkunaan ja pestä ne ikkunat joita on reilut sata neliötä.

Vierailija
5/25 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 02:33"]Jotenkin vaikea uskoa että teini ois poiminut 63:n rasiallisen verran marjoja....
[/quote]

Olen kasvanut maalla mummin kanssa ja rakastan marjastamista ja sienestämistä. Viimekesänäkin kävin montakertaa viikossa poimimassa 1-5 10litran ämpärillistä mustikoita ja puolukoita. Että en taidakkaan olla mikään "perus teini", joka ei siivoa omaa huonettaankaan...

Vierailija
6/25 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellinen oli siis ap.

Vierailija
7/25 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, jos oli muovin sisään pakattuja, niin en pesisi. Irtonaisina kyllä.

Vierailija
8/25 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis en ole vielä poiminut niitä 63 rasiallista marjoja, koska ne eivät ole vielä kypsiä. Ja varmaan noihin tulee mansikoita, jos ne nyt joskus kypsyisivät, niiin pääsisin sitten niitä keräilemään.

Vierailija
9/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne likasia?

Vierailija
10/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta onko niissä jotain myrkkyä tai bakteereja, jotka voisivat pilata marjat?

Vierailija
11/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesettekö itse ennen käyttöä?

Vierailija
12/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"NIISSÄ ON MINUN PASKAANI
-ANAALIHOMO"

Et voi olla tosissasi?

Vierailija
13/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pesevät kaljatölkitkin ennen juomista.

Vierailija
14/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ole ikinä pessyt, enkä pese.

Täti 45 v.

Vierailija
15/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:02"]No en kyllä ole ikinä pessyt, enkä pese.

Täti 45 v.
[/quote]

No, pesetkös sitten edes esim. uusia lautasia, laseja ja ruokailuvälineitäkään ennen käyttöä?

Vierailija
16/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaupassahan ihmiset näplivät niitä rasioita likaisine käsineen...

Vierailija
17/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää pestä. vai nuolisitko tehtaan pintojakin?

Vierailija
18/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen. Pesen myös astiat ja ruoanlaittovälineet ennen käyttöä. Nehän ovat pyörineet tehtaalla ja kuljetuksissa ja ties kuinka monen ihmisen käsissä.

Vierailija
19/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:20"]Tietenkin pitää pestä. vai nuolisitko tehtaan pintojakin?
[/quote]

Käsin vai koneessa? Jos laittaisin kaikki koneeseen saisin pestä ainakin kolme neljä koneellista pakasterasioita... Ja käsin tiskaamiseen ja kuivaamiseen menisi monta tuntia...

Kun tiedän, että nuo rasiat eivät tule vielä riittämään ja joudun ostamaan ainakin kolmekertaa tollasen satsin lisää...

Vierailija
20/25 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhauttavaa, kun minä olen meidän perheessä se, joka tekee kaikki kotityöt, pesee pyykkiä (pari koneellista päivässä), ostaa ruuan, tekee ruuan ja siivoaa kaiken ja muiden tehtävänä on vain aihettaa lisää sotkua. Ja olen siis nelihenkisen perheen teini-ikäinen LAPSI, enkä todellakaan se jolle tuo kaikki kuuluisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan